Wymiana szklanek, uszczelniaczy, rozrzadu i uszczelki AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana szklanek, uszczelniaczy, rozrzadu i uszczelki AFN
Tak sie zastanawiam czy nie wymienić szklanek profilaktycznie...bo auto ma 260 tys. km
Nie słysze żeby klepało...
Czy mogę więcej popsuć niż polepszyć ?
Ile to kosztuje co trzeba kupić i czy moge to zrobić sam...
Co potrzebuje:
popychacze (szklanki) sztuk 8
uszczelka pod pokrywe rozrządu 1 szt.
coś jeszcze ?
procedura sprawdzania luzu - ktoś to sprawdzał wg tego opisu:
Nie słysze żeby klepało...
Czy mogę więcej popsuć niż polepszyć ?
Ile to kosztuje co trzeba kupić i czy moge to zrobić sam...
Co potrzebuje:
popychacze (szklanki) sztuk 8
uszczelka pod pokrywe rozrządu 1 szt.
coś jeszcze ?
procedura sprawdzania luzu - ktoś to sprawdzał wg tego opisu:
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 13:45 przez cowboy, łącznie zmieniany 2 razy.
Wymieniaj, nie musza stukac by sie rozwalily a wtedy glowica do roboty. Zreszta same plusy po wymianie beda. Wiecej KM i mniej dymu. Bierz tylko porzadnych firm FEBI BILSTEIN INA a nie jakies g z allegro.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
tylko przy ponownym montażu wałka a właściwie tych mostków na zdjeciu oznaczone nr 1cowboy pisze:odkręcam pokrywe rozrządu
odkręcam wałek,
wymieniam szklanki,
montuje wałek
nie pourywaj śrub zarówno tych od tych mostkow jak i od pokrywy,
rób to z kluczem dynamometrycznym
dasz dasz, spokojnie, pozaznaczaj też sobie flamastremcowboy pisze:dam sobie rade sam ?
zaznacz sobie jak wałek siedzi żebyś nie obrócił go o 180st
i wszystko inne co i gdzie u Ciebie stoi,
później posprawdzaj jeszcze raz i jeszcze raz ... ,
no bo bez tego 5 krotnego sprawdzenie oczywiście nie uruchamiaj silnika
dopiero wtedy odpal swoją maszynę
[ Dodano: Sro Cze 06, 2007 16:33 ]
dodam że ja zanim każdą włożyłem to zalałem jeszczecowboy pisze:coś jeszcze ?
nowiutkim czystym olejem i dopiero wkładałem
ale to tak sam sobie wymyśliłem i tak robiłem oczywiście bez książki ...
aha zaopatrz się w piwko po robocie na odstresowanie
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
napisali 20NM w obstrukcji instrugiRobertP pisze:rób to z kluczem dynamometrycznym
to tez napisali, żeby zalać olejemRobertP pisze:ja zanim każdą włożyłem to zalałem jeszcze
nowiutkim czystym olejem i dopiero wkładałem
no 30 minut nie można odpalać żeby się tłoki z zaworami nie spotkałyRobertP pisze:zaopatrz się w piwko po robocie na odstresowanie
czy to co napisali czy moze wiecej odczekać ?
aha i jeszcze jedno: czy trzeba zbijać jakieś koło zębate z wałka rozrządu, czy po prostu odkręca się te górne panewki i wałek wychodzi ?
o właśniecowboy pisze:napisali 20NM w obstrukcji instrugiRobertP pisze:rób to z kluczem dynamometrycznym
z głowy chciałem Ci napisać że to 10Nm, ale się wstrzymałem ...
cowboy pisze:no 30 minut nie można odpalać żeby się tłoki z zaworami nie spotkały
czytałem to, dla mnie to jakieś takie niedorzecznecowboy pisze: czy to co napisali czy moze wiecej odczekać ?
przecież i tak będziesz kilka razy sprawdzał i rozrząd
na znakach i inne rzeczy
może o to chodzi akurat 30minut na sprawdzenie wszystkich
znaków kilka razy i tyle czasu mniej wiecej Ci zejdzie
musisz te koło odkręcić, inaczej wałka nie zdejmieszcowboy pisze:aha i jeszcze jedno: czy trzeba zbijać jakieś koło zębate z wałka rozrządu, czy po prostu odkręca się te górne panewki i wałek wychodzi ?
zobacz że czop wałka po lewej stronie przechodzi przez
osłonę i dopiero jest koło zębate, wtedy po odkręceniu koła
(ja odkręciłem i zeszło rękoma bez problemu) będziesz mógł unieść
i zdjąć wałek do góry, więc samo odkręcenie panewek nic nie da
pisałem to na podstawie swojego TD i myślę że u Ciebie będzie to samo
wymiana szklaneczek to sama przyjemność, żebyśmy mięli tylko takie
problemy to więcej czasu można by poswięcić na mody ...
ale jeszcze raz uważaj jak będziesz je spowrotem przykręcał
nie do..b nakrętek za mocno bo koszty drugich panewek i wyosiowanie
tego wszystkiego to koszty już w setkach ...
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 18:29 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Po odpaleniu beda stukac. Poczekaj az silnik sie rozgrzeje i napełnia sie olejem nim zaczniejsz jezdzic.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: Wymiana szklanek
Tak jak przedmówcy pisali zrób... a koszt szklanek w FOCIE z febiego to ok.130zł..powodzenia i opisz czy cos sie zmienilo bo u mnie nic nie spowodowałocowboy pisze:Tak sie zastanawiam czy nie wymienić szklanek profilaktycznie...bo auto ma 260 tys. km
Nie słysze żeby klepało...
Czy mogę więcej popsuć niż polepszyć ?
Ile to kosztuje co trzeba kupić i czy moge to zrobić sam...
Co potrzebuje:
popychacze (szklanki) sztuk 8
uszczelka pod pokrywe rozrządu 1 szt.
coś jeszcze ?
procedura sprawdzania luzu - ktoś to sprawdzał wg tego opisu:
Obrazek
www.vagtune.pl tel. 502730289
odkopie stary temat bo biore sie za remont czapki z uwagi na koniecznośc wymiany uszczelniaczy
plan:
1. uszczelniacze
2. szklanki
3. uszczelka pod głowicą
4. rozrząd
pytania
1. jaki producent - bede zaopatrywał sie w IC a tam nie ma aktualnie np. szklanek FEBI tylko jakas AJUSA - co to jest ?
2. Silnik przy max butowaniu lubi zgubic płyn chłodzący ale tylko max przy butowaniu, od samego poczatku miałem małe ubytki ale teraz czas to zrobić
jeśli bedzie konieczność splanowania lekkiego głowicy jaką uszczelkę dobrac ?
czy brać z PDeka, gdzie kupić VICTRO REINZ ?
w IC jest AJUSA, GOETZE, ERLING - to chyba tez dobre uszczelki ?
czy kupować uszczelke, jak juz bedzie wiadomo czy potrzeba planowania, czy od razu kupić np. grubszą ? mam 1,5 Bara w piku doładowania
4. rozrząd chyba wezme SKF czyli pasek, napinacz co tam jeszcze trzeba zmienić? czy kółko na wale zmieniać bo ostatnio nie było zmieniane chyba ?
dodam że mam juz nalatane ponad 65 tys na rozrządzie i przy okazji całego zamieszania bede zmieniał..
i na koniec pytanie teoretyczne
może ktoś ma po taniości głowe do jedenzeta lub afna ? albo na wymiane
pytam bo chce naprawe załatwić w 1 dzień i moze zrobienie drugiej czapki to dobry pomysł ?
wtedy mógłbym zrobić prowadnice zaworów, dotrzeć tam wszystko co trzeba... może jakiś porting ? ale to chyba w moim przypadku nie ma sensu.... nie planuje zwiększania mocy, chyba że sie pompa wysra to założe 11-stke i wystroje sie góra na 175-180KM
za wszelkie sugestie z góry dziekuje...
ps. tak m i jeszzce przyszło do głowy świece żarowe zmienić
BERU, BOSCH czy moze NGK ?
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:36 ]
a i jeszcze czy jest szansa ze po przebiegu rzedu 280 tys moze być wałek rozrządu do wymiany ?
dodam że przy 250 tys auto sie shamowało na MAHA na 120KM w serii
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:37 ]
Aha jeszcze jedno,
czy wymieniać śruby ???
wiadomo że ARP nie zakupie ale czy jest sens wymieniać, jeśli tak to na jakie ?
plan:
1. uszczelniacze
2. szklanki
3. uszczelka pod głowicą
4. rozrząd
pytania
1. jaki producent - bede zaopatrywał sie w IC a tam nie ma aktualnie np. szklanek FEBI tylko jakas AJUSA - co to jest ?
2. Silnik przy max butowaniu lubi zgubic płyn chłodzący ale tylko max przy butowaniu, od samego poczatku miałem małe ubytki ale teraz czas to zrobić
jeśli bedzie konieczność splanowania lekkiego głowicy jaką uszczelkę dobrac ?
czy brać z PDeka, gdzie kupić VICTRO REINZ ?
w IC jest AJUSA, GOETZE, ERLING - to chyba tez dobre uszczelki ?
czy kupować uszczelke, jak juz bedzie wiadomo czy potrzeba planowania, czy od razu kupić np. grubszą ? mam 1,5 Bara w piku doładowania
4. rozrząd chyba wezme SKF czyli pasek, napinacz co tam jeszcze trzeba zmienić? czy kółko na wale zmieniać bo ostatnio nie było zmieniane chyba ?
dodam że mam juz nalatane ponad 65 tys na rozrządzie i przy okazji całego zamieszania bede zmieniał..
i na koniec pytanie teoretyczne
może ktoś ma po taniości głowe do jedenzeta lub afna ? albo na wymiane
pytam bo chce naprawe załatwić w 1 dzień i moze zrobienie drugiej czapki to dobry pomysł ?
wtedy mógłbym zrobić prowadnice zaworów, dotrzeć tam wszystko co trzeba... może jakiś porting ? ale to chyba w moim przypadku nie ma sensu.... nie planuje zwiększania mocy, chyba że sie pompa wysra to założe 11-stke i wystroje sie góra na 175-180KM
za wszelkie sugestie z góry dziekuje...
ps. tak m i jeszzce przyszło do głowy świece żarowe zmienić
BERU, BOSCH czy moze NGK ?
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:36 ]
a i jeszcze czy jest szansa ze po przebiegu rzedu 280 tys moze być wałek rozrządu do wymiany ?
dodam że przy 250 tys auto sie shamowało na MAHA na 120KM w serii
[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:37 ]
Aha jeszcze jedno,
czy wymieniać śruby ???
wiadomo że ARP nie zakupie ale czy jest sens wymieniać, jeśli tak to na jakie ?
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
sruby oczywiscie nowe, bo maja tendencje do rozciagania sie. szklanki INA, uszczelka goetze, reinz albo elring [wszystkie sa ok], kolko na wale mozesz zmenic, koszt niewielki+nowa sruba.
glowice po sciagnieciu daj do sprawdzenia na szczelnosc i powierzchnie. mozna ja delikatne liznac i bedzie idealna co nie oznacza, ze zbiora od razu 1mm, bo nie na tym polega planowanie. szkoda, ze docierania zaworow i prowadnic nie robisz.
swiece zarowe to juz taki kaprys. generalnie jesli maja opornosc ponizej 5ohm to sa sprawne, ale jesli juz zmieniac to ngk albo beru.
glowice po sciagnieciu daj do sprawdzenia na szczelnosc i powierzchnie. mozna ja delikatne liznac i bedzie idealna co nie oznacza, ze zbiora od razu 1mm, bo nie na tym polega planowanie. szkoda, ze docierania zaworow i prowadnic nie robisz.
swiece zarowe to juz taki kaprys. generalnie jesli maja opornosc ponizej 5ohm to sa sprawne, ale jesli juz zmieniac to ngk albo beru.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
pytanie czy trzeba... koszt to juz tam pryszczsouler pisze:kolko na wale mozesz zmenic, koszt niewielki+nowa sruba.
bo te nieszczesne kółka to moze lepiej nie ruszac jak jest OK
no tak ale to oznacza ze auto postoi a tego nie chce... z kolei ceny na głowice na Allegro są z kosmosu 700 PLN a do mnie pasuje tylko 1Z, AHU i AFN juz z ASV nie podejdzie czapka czy AGRasouler pisze:szkoda, ze docierania zaworow i prowadnic nie robisz
tak, koszt nieduży wiec zmianie mając czapke na stole, lepiej to niż sie potem pałować jak sie gwint urwiesouler pisze:swiece zarowe to juz taki kaprys
zrobiłem taką kalkulację co musze kupić bazując na częściach dostępnych w Inter Cars
poprosze o komentarz, czy o czymś nie zapomniałem, chce mieć spokój na kolejne 60 tys km
szklanki Ruville bo nie było FEBI, a tak brałem raczej ten lepszy droższy towar
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości