Czy warto naprawiać starą klimę?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy warto naprawiać starą klimę?
Witam!
W moim MK3 1,8 AAM od początku (mam go od września 2007) miałem uszkodzoną klimę - sprężarka nie ma w ogóle tego koła na pasek wieloklinowy ani sprzęgła. Mam założony krótszy pasek z pominięciem sprężarki.
Ponieważ auto jest jednak jeszcze w niezłym stanie, kusi mnie żeby wziąć się za naprawę tej klimy. Wiem, że długo nie używana może okazać się skarbonką , ale gotów jestem chyba zaryzykować, tylko nurtuje mnie pewna rzecz. Otóż jak włączę teraz na chwilę klimę (nie ma sprężarki) i jak dodam gazu, to po zdjęciu nogi z gazu obroty silnika nie spadają do właściwego poziomu, tylko pozostają w okolicach 2 tys. albo nawet nieco więcej. Wie ktoś czemu tak się dzieje? Dopóki nie dodam gazu to obroty nie wzrastają. Czy może to być jakiś problem ze sterowaniem silnika? Tylko jeśli tak to czemu ujawnia się dopiero po włączeniu AC... To by raczej chyba sugerowało, że problem tkwi w klimie. Normalnie wszystko jest ok, zarówno na benzynie jak i na LPG.
Poza tym czy coś by należało wymienić oprócz sprężarki?
A czy odpalał ktoś taką klimę nieużywaną dłuższy czas? Jeśli tak to z jakim efektem?
Wszelkie porady mile widziane
W moim MK3 1,8 AAM od początku (mam go od września 2007) miałem uszkodzoną klimę - sprężarka nie ma w ogóle tego koła na pasek wieloklinowy ani sprzęgła. Mam założony krótszy pasek z pominięciem sprężarki.
Ponieważ auto jest jednak jeszcze w niezłym stanie, kusi mnie żeby wziąć się za naprawę tej klimy. Wiem, że długo nie używana może okazać się skarbonką , ale gotów jestem chyba zaryzykować, tylko nurtuje mnie pewna rzecz. Otóż jak włączę teraz na chwilę klimę (nie ma sprężarki) i jak dodam gazu, to po zdjęciu nogi z gazu obroty silnika nie spadają do właściwego poziomu, tylko pozostają w okolicach 2 tys. albo nawet nieco więcej. Wie ktoś czemu tak się dzieje? Dopóki nie dodam gazu to obroty nie wzrastają. Czy może to być jakiś problem ze sterowaniem silnika? Tylko jeśli tak to czemu ujawnia się dopiero po włączeniu AC... To by raczej chyba sugerowało, że problem tkwi w klimie. Normalnie wszystko jest ok, zarówno na benzynie jak i na LPG.
Poza tym czy coś by należało wymienić oprócz sprężarki?
A czy odpalał ktoś taką klimę nieużywaną dłuższy czas? Jeśli tak to z jakim efektem?
Wszelkie porady mile widziane
Po włączeniu klimy komputer podnosi obroty silnika, a Ty nie masz napędzonej sprężarki, więc nie ma obciążenia dla silnika i obroty rosną na ZBYT WYSOKIE.Kółko i sprzęgło to nie problem...cewka elektromagnetyczna sterująca sprzęgiełkiem sprężarki też,no chyba że cewke masz...Napisz coś więcej...np. czy układ jest napełniony czynnikiem chłodzącym , czy np. jest nieszczelny.więcej informacji tel.663 49 10 94 POZDRAWIAM
www.klimy.auto.pl SPAWANIE ALUMINIUM
A można jakoś sprawdzić szczelność bez sprężarki? Jeden gość od klimy (w Rawie Mazowieckiej przy Katowickiej) powiedział mi, że nie. Podobnie jeśli chodzi o środek chłodzący, tak więc nie mam pojęcia czy tam jest. Ale myślę, że już nie ma. Nie wiem jak długo klima nie była używana, spróbuje jeszcze dowiedzieć się od poprzedniego właściciela.
To mówisz, że można naprawić tę sprężarę? Bo już miałem jedną upatrzoną za 300zł. A w ogóle to ta, którą mam nie jest chyba oryginalna - bodajże jakiś HARRISON, ma inne podłączenie i przewody podłączone są przez przejściówki, a z tego co wiem oryginalnie montowano chyba SD7V16 SANDENA.
Ale ta sprężarka, którą chcę kupić to też trochę loteria... Dają niby 2 tygodnie gwarancji, ale np. jak będzie nieszczelna i będzie puszczać powoli, to w tym czasie nie sposób to wykryć Najlepiej chyba byłoby kupić w jakimś serwisie klimy z dłuższą gwarancją.
A może ktoś poleci jakiś dobry serwis klimy w moich okolicach, gdzie mogliby naprawić moją sprężarkę lub sprzedać jakąś dobrą używaną? Może być w Rawie Mazowieckiej, Skierniewicach, ewentualnie w Warszawie (tu pewnie będzie drożej) lub gdzieś po drodze. W sumie jest tego od cholery, nawet nie sposób u wszystkich pytać o sprężarki.
To mówisz, że można naprawić tę sprężarę? Bo już miałem jedną upatrzoną za 300zł. A w ogóle to ta, którą mam nie jest chyba oryginalna - bodajże jakiś HARRISON, ma inne podłączenie i przewody podłączone są przez przejściówki, a z tego co wiem oryginalnie montowano chyba SD7V16 SANDENA.
Ale ta sprężarka, którą chcę kupić to też trochę loteria... Dają niby 2 tygodnie gwarancji, ale np. jak będzie nieszczelna i będzie puszczać powoli, to w tym czasie nie sposób to wykryć Najlepiej chyba byłoby kupić w jakimś serwisie klimy z dłuższą gwarancją.
A może ktoś poleci jakiś dobry serwis klimy w moich okolicach, gdzie mogliby naprawić moją sprężarkę lub sprzedać jakąś dobrą używaną? Może być w Rawie Mazowieckiej, Skierniewicach, ewentualnie w Warszawie (tu pewnie będzie drożej) lub gdzieś po drodze. W sumie jest tego od cholery, nawet nie sposób u wszystkich pytać o sprężarki.
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 01:05 przez lwlw, łącznie zmieniany 1 raz.
szczelność układu sprawdza sie azotem na około 20 bar.twój harrison nie jest oryginalny.fabrycznie jest SANDEN. Sprężarki da sie uszczelnić poprzez wymiane uszczelniaczy.jeżeli twoja sprężarka tłoczy ,a jest nieszczelna to warto ją uszczelnić.lepsze to niż kupić niewiadomo co z używki.jeżeli klima była nieszczelna przez długi czas to warto wymienić filtr OSUSZACZ.
www.klimy.auto.pl SPAWANIE ALUMINIUM
kolega z grodziska ma kompletna klime na czesci http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=169439&start=0 polecam
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Musiałem odkopać temat, bo nadal nie zrobiłem tej klimy...
Z tego co wiem w AAM-ie powinna być sprężarka Sanden SD7V16. Okazuje się, że ma ona inne mocowanie niż ten mój Harrison (który podobno był montowany w passatach B4). Czyli albo szukam Harrisona, albo szukam łapy pod Sandena, przy czym nie udalo mi się znaleźć ani jednego, ani drugiego. Dopiero teraz spotkalem sprężarkę Harrison taką jak na załączonym zdjęciu. Ma ona jednak podłączenie elektryczne na jeden przewód (a nie 2 jak Sanden). Jak ją więc podłączyć? Dać tam plusa, a minusa na obudowę? Ktoś wie jak są zasilane sprężarki, które mają tylko jeden przewód? Chyba musi być tak jak napisałem w poprzednim zdaniu...
Drugie moje pytanie jest takie, czy ta sprężarka w ogóle nadaje się do mojego auta (pomijając mocowanie, bo tu problem miałbym rozwiązany)? Taka była poprzednio, ale nie wydaje mi się żeby tam siedziała od początku. Poza sprężarką klima pododno oryginalna.
Z tego co wiem w AAM-ie powinna być sprężarka Sanden SD7V16. Okazuje się, że ma ona inne mocowanie niż ten mój Harrison (który podobno był montowany w passatach B4). Czyli albo szukam Harrisona, albo szukam łapy pod Sandena, przy czym nie udalo mi się znaleźć ani jednego, ani drugiego. Dopiero teraz spotkalem sprężarkę Harrison taką jak na załączonym zdjęciu. Ma ona jednak podłączenie elektryczne na jeden przewód (a nie 2 jak Sanden). Jak ją więc podłączyć? Dać tam plusa, a minusa na obudowę? Ktoś wie jak są zasilane sprężarki, które mają tylko jeden przewód? Chyba musi być tak jak napisałem w poprzednim zdaniu...
Drugie moje pytanie jest takie, czy ta sprężarka w ogóle nadaje się do mojego auta (pomijając mocowanie, bo tu problem miałbym rozwiązany)? Taka była poprzednio, ale nie wydaje mi się żeby tam siedziała od początku. Poza sprężarką klima pododno oryginalna.
jesli przewody od klimy pasują to będzie ok plusa do kompresora mase bedzie miała z mocowania do silnika,moja wygląda tak jak ta na fotce
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 10:43 przez norek111, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
co do uruchamiania starej klimy to moje auto właśnie oddałem do serwisu i jak je tylko odbiore to dam znać jak poszło gością od klimy. W aucie nie działała klima odkąd go kupiłem a minął już rok więc pewnie taka sama sytuacja jak u ciebie. Co do tej sprężarki to podjedź sobie gdzieś do warsztatu co naprawia klimy to ci wszystko powiedzą co można z tym zrobić. AHA tylko uważaj na partaczy którzy tylko biorą kase i nic nie potrafią zrobić bo np. w Krakowie jest ich sporo - przekonałem się o tym na własnej skórze. Pozdrawiam i liczę na twój sukces.
Wiem, wiem norek111, moja też tak powinna wyglądać, tylko najwyraźniej ktoś tam kombinował... Też mam Bon Jovi, tyle, że AAM. Wciąż zastanawia mnie jednak jakie mogą być różnice pomiędzy tymi sprężarkami, bo nie wiem czy można tak po prostu zastąpić Sandena Harrisonem. Może inne ciśnienie, inna ilość oleju, czynnika chłodzącego, albo jeszcze coś.
Jak posunę się cokolwiek do przodu również poinformuję o efektach
Jak posunę się cokolwiek do przodu również poinformuję o efektach
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 19:53 przez lwlw, łącznie zmieniany 3 razy.
nic nie jest dokładane , bywały spręzarki takie i takie , były na węże zakręcane na nakrętki , były dociskane płytką a nawet od tej co masz na fotce były specjalne przejścia do węzy z gwintu na płytke , różnych modeli klimy jest wiele i wiele opcji podłączen , nie wiem tylko piszesz że sanden nie dasz rady zamienić z harisonem , problem tam jest tylko z podpięciem węży , ale na to jest sposób
Gość od klimy twierdzi, że klima jest oryginał, tylko nie wiadomo czemu taka sprężarka... Wygląda na to, że komuś padła i akurat taką miał/kupił okazyjnie/itp. Musiał zmienić też łapę/mocowanie i być może alternator. Fotki już kiedyś wcześniej porobiłem, ale nie mam teraz do nich dostępu. Być może jutro wrzucę. Tak przy okazji - mógłby ktoś pokazać na jakimś zdjęciu jaki jest alternator w AAM i jak jest zamocowany? A najlepiej alternator i kompresor klimy. Bo u mnie jakoś dziwnie to jest zrobione. Jak będę miał możliwość zapodam fotki to zobaczycie.siwyBB pisze:Te sprężarki możesz zamienić.Może masz klime dokładaną np.DIAVIE i dlatego jest Harrison.Zrób zdjęcie silnika tak żeby były widoczne węże z klimy,skraplacz(chłodnica) i mocowanie kompresora to napisze coś więcej.
Właśnie tak jest u mnie.miś fazi pisze:a nawet od tej co masz na fotce były specjalne przejścia do węzy z gwintu na płytke
Chodziło mi tylko o to, czy dla całego układu obojętne jest którą będzie miał sprężarę Bo gdybym chciał założyć Sandena, to nie ma problemu z podpięciem węży - tylko wyjmuję tą przejściówkę i już. Pomijając oczywiście problem zamocowania sprężarki. Sanden i Harrison mają różne wymiary pomiędzy tymi "uszami" do mocowania. Pod Sandena potrzebowałbym więc inną łapę. W dodatku nie wiem co z alternatorem, czy pasuje do obydwu łap, czy może też mam jakiś nieoryginalny.miś fazi pisze:nie wiem tylko piszesz że sanden nie dasz rady zamienić z harisonem , problem tam jest tylko z podpięciem węży , ale na to jest sposób
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 23:28 przez lwlw, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości