nieprawidłowe działanie ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 17, 2007 21:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

nieprawidłowe działanie ABS

Post autor: bboy » wt lip 15, 2008 15:54

witam

proszę o informację co może być nie tak z ABS (GOLF IV 1.4 16v) objawy:

podczas jazdy powiedzmy 60km/h jest wszystko ok, jak zaczynam delikatnie hamować, to przy około 10-15 km/h włącza się ABS (chyba powinien się włączyć jak gwałtownie hamuję a nie delikatnie)

objaw drugi:

podczas jady powiedzmy 60km/h zaczynam delikatnie hamować i zwalniam do około 20km/h, potem auto powoli się toczy i zwalnia, przy około 15km/h włącza się ABS, bije hamulec mimo, że ja go nie naciskam. Poniżej link do logu odnośnie prędkości obrotowych kół, widać na nim, że lewe przednie koło czasami "obraca się wolniej" w rzeczywistości chyba obraca się na równi z innymi tylko komputer tak widzi. Co może być przyczyną tego? Vag nie pokazał żadnych błędów

http://bboy.elsat.net.pl/Clipboard.jpg


Proszę również o informację jak zrobić, aby kontrolka zużycia klocków się nie świeciła mam teraz nowe klocki bez czujników

Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 15, 2008 17:40

zakładam że ciśnienia w kołach są ok, i opony na osi te same :) oraz że ich zużucie też jest podobne a nie jedna łysa a druga 8 mm bieżnika (to by zmieniło obwód koła)

tak mysle ze skoro lewe przednie pokazuje nieco mniejsze predkosci obrotowe to moze wadliwy być czujnik przy nim. Vag w takiej sytuacji raczej błedu nie pokaże bo on odczyty daje, tylko minimalnie złe (przynajmniej tak należy domniemać po logu)
Tylko ze ja sie nie znam na ABS na tyle zeby stwierdzic czy tak niewielka różnica prędkosci może już włączyc ABS. Niech sie inni wypowiedzą

[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 17:42 ]
esktremalna sytuacja to źle ustawiona zbiezność i to może być powodem innych prędkości lewego i prawego koła przy jeździe na wprost.
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 17:43 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



krzycho77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 22:15
Lokalizacja: zielona gora

Re: nieprawidłowe działanie ABS

Post autor: krzycho77 » wt lip 15, 2008 17:47

bboy pisze:witam

proszę o informację co może być nie tak z ABS (GOLF IV 1.4 16v) objawy:

podczas jazdy powiedzmy 60km/h jest wszystko ok, jak zaczynam delikatnie hamować, to przy około 10-15 km/h włącza się ABS (chyba powinien się włączyć jak gwałtownie hamuję a nie delikatnie)

objaw drugi:

podczas jady powiedzmy 60km/h zaczynam delikatnie hamować i zwalniam do około 20km/h, potem auto powoli się toczy i zwalnia, przy około 15km/h włącza się ABS, bije hamulec mimo, że ja go nie naciskam. Poniżej link do logu odnośnie prędkości obrotowych kół, widać na nim, że lewe przednie koło czasami "obraca się wolniej" w rzeczywistości chyba obraca się na równi z innymi tylko komputer tak widzi. Co może być przyczyną tego? Vag nie pokazał żadnych błędów

http://bboy.elsat.net.pl/Clipboard.jpg


Proszę również o informację jak zrobić, aby kontrolka zużycia klocków się nie świeciła mam teraz nowe klocki bez czujników

Z góry dzięki za pomoc


mialem podobny problem tylko ze przy mniejszej predkosci ok. 5km/h
tyle ze dodatkowo kontrolka absu swiecila sie okazalo sie ze mialem zasyfiony czujnik w jednym kole



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 15, 2008 18:20

krzychu po co cytować całą wiadomość? bajzel sie bedize robił.
Cutyje sie fragment jesli sie chcesz do niego odniesc a tak to nie ma potrzeby całości. Dbajmy o porządek



bboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 17, 2007 21:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bboy » pn lip 27, 2009 12:20

w końcu się a to zabrałem i wymieniłem cały kabel (bo był uszkodzony) i czujnik ABS, dalej jest to samo. Czy może to być spowodowane tym, że piasta, a dokładniej otworki, które są zrobione dla czujnika ABS, są pokrzywione lub nie równe? Sprawdzałem sobie wszystkie rachunki i po tym sobie przypomniałem, że miałem wymienianą piastę i za jakiś czas po wymianie mi się to stało. Czy piasta do Octavi jest identyczna z piastą do golfa. Z góry dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lip 28, 2009 16:47

po roku to niezle :)
No pewnie ze pogieta tarcza abs moze powodować nieprawidłowe działanie. Najlapiej przejechac się vagiem i sprawdzić prędkość kół. Chyba da sie to wykonać z tego co pamiętam.



bboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 17, 2007 21:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bboy » śr lip 29, 2009 10:19

no to było zrobione na początku i wykazał że lewe przednie koło w prędkościach poniżej 20km/h ma mniejsze obroty od pozostałych, czyli obstawiasz że to będzie tarcza ABS?



pablo992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 20:47
Lokalizacja: Turek/okolice

Post autor: pablo992 » śr lip 29, 2009 11:06

Może być tak ze tarcza abs-u jest mniejsza. Policz w niej otworki w lewym kole i prawym.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 29, 2009 11:23

bboy, odległośc tarczy od czujnika najprawdopodobniej jest za duża, popraw jej ustawienie żeby chodziła tuż koło czujnika, z milimetr najwyżej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lip 30, 2009 15:47

Paweł Marekd obrze prawi.
Ja wlasnie zająłbym się tarczką tego prawego kołą które wskazywało na vagu.



bboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 17, 2007 21:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bboy » sob sie 01, 2009 12:01

a jak ten czujnik ustawić on jest wbijany czy na jakiś śrubach bo ja tam nic nie widzę, faktycznie jest daleko od tarczy abs a w drugim kole jest odległość koło 1mm, więc trzeba to jakoś zbliżyć tylko nie wiem jak, czujnik siedzi i nie drgnie w ani jedną ani w drugą stronę



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 01, 2009 13:55

to chyba wieniec zębaty trzeba przesunąć bo czujnika niema jak


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 17, 2007 21:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bboy » ndz sie 02, 2009 07:32

a w jaki sposób się go przesuwa?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 02, 2009 08:02

młoteczkiem lub podobnymi sposobamimi się zdaje, albo coś w tym stylu, przynajmniej z tyłu pierścień jest wprasowany, z przodu chyba podobnie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości