Wartość początku kąta wtrysku dla 1.6TD SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Wartość początku kąta wtrysku dla 1.6TD SB

Post autor: Lukas-182 » pn lip 14, 2008 16:18

Może mi ktoś pomóc, jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku dla silnik 1.6TD SB, kąt ustawiany za pomocą stroboskopu, jaką wartość ustawić (podaną w kątach nie w mm), bo mam aktualnie ustawione 12 stopni i wydaje mi się, że głośno chodzi.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn lip 14, 2008 16:55

obiła się o uszy zasada że 10stopni jest tak optymalnie, a można również przyspieszyć troszke wtrysk - znajomy ustawił na 8* (jak sie nie myle to 1 ząbek do przodu) i podobno w jego odczuciu lepiej przyspieszał :)
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 16:56 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn lip 14, 2008 17:23

Czyli 10 st i będzie gitara, ale to moim zdaniem będzie jeszcze głośniej, bo mam teraz 12 st to muszę jeszcze bardziej przyspieszyć wtrysk :) Możliwe jest przestawienie wtrysku przez układanie się nowego paska rozrządu ??



puclok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 18:22
Lokalizacja: wisła

Post autor: puclok » pn lip 14, 2008 17:40

Jak przyspieszysz wtrysk to bedzie chodził jeszcze głośniej ,musisz opóźnic



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn lip 14, 2008 19:22

powiem wam szczerze że pierwszy raz słysze żeby ustawienie kąta wtrysku miało jakiś wpływ na głośność pracy silnika... :chytry:

Wiadomo że po załozeniu nowego paska nalezy skontrolowac jego połozenie po jakims czasie jak sie juz dobrze naciągnie, ułozy itd.... wiec pewnie moze to mieć tez wpływ :)



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn lip 14, 2008 21:15

Czyli jest możliwość,że mi się rozregulował ką, bo ostatnio zmieniałem pasek, zrobiłem już ponad 2 tyś na nim i może dopiero się ułożył. Jutro zabiorę się za ustawianie i ustawię 10 st, tak jak napisał kolega djmatys. Jeszcze jedno, silnik SB ma taką samą wartość kąta jak silnik JR, bo mam wtryski od SBka, ale kąt zostawiłem taki jak dla JR, czyli 12 stopni, wg książki, może dla SBka trzeba dać większy kąt ??

[ Dodano: 31 Lip 2008 22:24 ]
Dzisiaj ustawiałem kąt wtrysku no i był za duży, bo miał 13 st, zmniejszyłem do zalecanych 10 i przy okazji ustawiłem obroty biegu jałowego, bo miałem 1130 :) dałem na 870 (rozgrzany silnik). Nie zauważyłem aby silnik ciszej chodził po zmniejszeniu kąta, może dlatego, że regulowałem obroty biegu jałowego, chodzi jak chodził wcześniej. Ojciec mówił, że aby było czuć różnice, trzeba dużej zmiany, minimum 5st, wtedy słychać różnice...

No cóż, za pewne teraz po zmniejszeniu kąta autko z lekka zmuli :( ale przymierzam się do zmiany wtrysków na te od SBka i chciałbym się dowiedzieć, czy wystarczy tylko zmienić końcówki ?? czy też grzebać także przy pompie wtryskowej, SB ma takie same ciśnienie wtrysku jak JR ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości