Wartość początku kąta wtrysku dla 1.6TD SB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Wartość początku kąta wtrysku dla 1.6TD SB
Może mi ktoś pomóc, jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku dla silnik 1.6TD SB, kąt ustawiany za pomocą stroboskopu, jaką wartość ustawić (podaną w kątach nie w mm), bo mam aktualnie ustawione 12 stopni i wydaje mi się, że głośno chodzi.
obiła się o uszy zasada że 10stopni jest tak optymalnie, a można również przyspieszyć troszke wtrysk - znajomy ustawił na 8* (jak sie nie myle to 1 ząbek do przodu) i podobno w jego odczuciu lepiej przyspieszał
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 16:56 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Czyli jest możliwość,że mi się rozregulował ką, bo ostatnio zmieniałem pasek, zrobiłem już ponad 2 tyś na nim i może dopiero się ułożył. Jutro zabiorę się za ustawianie i ustawię 10 st, tak jak napisał kolega djmatys. Jeszcze jedno, silnik SB ma taką samą wartość kąta jak silnik JR, bo mam wtryski od SBka, ale kąt zostawiłem taki jak dla JR, czyli 12 stopni, wg książki, może dla SBka trzeba dać większy kąt ??
[ Dodano: 31 Lip 2008 22:24 ]
Dzisiaj ustawiałem kąt wtrysku no i był za duży, bo miał 13 st, zmniejszyłem do zalecanych 10 i przy okazji ustawiłem obroty biegu jałowego, bo miałem 1130 dałem na 870 (rozgrzany silnik). Nie zauważyłem aby silnik ciszej chodził po zmniejszeniu kąta, może dlatego, że regulowałem obroty biegu jałowego, chodzi jak chodził wcześniej. Ojciec mówił, że aby było czuć różnice, trzeba dużej zmiany, minimum 5st, wtedy słychać różnice...
No cóż, za pewne teraz po zmniejszeniu kąta autko z lekka zmuli ale przymierzam się do zmiany wtrysków na te od SBka i chciałbym się dowiedzieć, czy wystarczy tylko zmienić końcówki ?? czy też grzebać także przy pompie wtryskowej, SB ma takie same ciśnienie wtrysku jak JR ??
[ Dodano: 31 Lip 2008 22:24 ]
Dzisiaj ustawiałem kąt wtrysku no i był za duży, bo miał 13 st, zmniejszyłem do zalecanych 10 i przy okazji ustawiłem obroty biegu jałowego, bo miałem 1130 dałem na 870 (rozgrzany silnik). Nie zauważyłem aby silnik ciszej chodził po zmniejszeniu kąta, może dlatego, że regulowałem obroty biegu jałowego, chodzi jak chodził wcześniej. Ojciec mówił, że aby było czuć różnice, trzeba dużej zmiany, minimum 5st, wtedy słychać różnice...
No cóż, za pewne teraz po zmniejszeniu kąta autko z lekka zmuli ale przymierzam się do zmiany wtrysków na te od SBka i chciałbym się dowiedzieć, czy wystarczy tylko zmienić końcówki ?? czy też grzebać także przy pompie wtryskowej, SB ma takie same ciśnienie wtrysku jak JR ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości