Pompa paliwa przyczyną gromadzenia się benzyny w oleju ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa paliwa przyczyną gromadzenia się benzyny w oleju ?
Czy przyczyną gromadzenia się benzyny w oleju może być pompa paliwa ?Mam VW Golfa II GTI z silnikiem 1,8 oznaczony jako PB.Są tam dwie pompy paliwa jedna w baku , a druga przy podwoziu.Czy uszkodzenie pompy paliwa przy podwoziu może powodować gromadzenie się paliwa w oleju?Taką informację uzyskałem od mechanika.Czy w tej pompie przy podwoziu można zmienić sam wkład?Może ktoś zna symbol lub oznaczenie tego wkładu.Jest to pompa z kondensatorem paliwa, a może uszkodzony kondensator paliwa daje taki skutek?
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Jeśli pompa jest poza blokiem silnika to nie ma prawa benzyna byc w oleju. To stara anegdota, gdyż pompy paliwa w golfach były także montowane w bloku silnika. Były to pompy zarówno mechaniczne, napędzane od walka pośredniego oraz pompy elektryczne. Wtedy przy nieszczelności we wnętrzu pompy benzyna wpadała do silnika i mieszała sie z olejem. Ale jeśli masz jedną pompę przy baku drugą pod silnikiem to benzyna nie będzie wpadać do oleju.
Jeśli pompa jest poza blokiem silnika to nie ma prawa benzyna byc w oleju. To stara anegdota, gdyż pompy paliwa w golfach były także montowane w bloku silnika. Były to pompy zarówno mechaniczne, napędzane od walka pośredniego oraz pompy elektryczne. Wtedy przy nieszczelności we wnętrzu pompy benzyna wpadała do silnika i mieszała sie z olejem. Ale jeśli masz jedną pompę przy baku drugą pod silnikiem to benzyna nie będzie wpadać do oleju.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Sądze że jeśli nie masz jej jak większość golfów w bloku nad filtrem oleju to tak. Benzyna w oleju to może być prędzej przy tak mocnym silniku (PB - G60) kwestia zużycia silnika - pierścieni tłokowych , ew. wpada mi jeszcze do gowy uszczelka pod głowicą, ale wtedy jescze w oleju byłaby woda(płyn chłodniczy) .
[ Dodano: 14 Lip 2008 15:43 ]
ale dla pewności zrób jeszcze fotkę tej pompy jesle mozesz to wtedy będziemy pewni.
[ Dodano: 14 Lip 2008 15:43 ]
ale dla pewności zrób jeszcze fotkę tej pompy jesle mozesz to wtedy będziemy pewni.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Gromadzenie benzyny w oleju obserwuje tylko w jeździe miejskiej, na trasie tz po przejechaniu 600 km nie przybywa ani trochę.W mieście jeżdżę na krótkich odcinkach często nawet po 2 lub 3 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 15:45 przez arek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
hmmm na krótkich odcinkach, trzeba pamiętać że krotkie odcinki = zimny silnik = większa dawka paliwa = ssanie. Więcej paliwa w cilindrach to możliwośc mocniejszego przepuszczania benzyny na pierściniach. Ale trzeba dokłądnie sie zastanowić. Jesli zauważyłeś ze cos sie dzieje z olejem, ubywa go, to własnie mogą byc pierscienie.
Zreszta przy zbyt bogatej mieszance będzie ci dymił na czarno , a przy spalaniu oleju zauwazysz niebieski dym wydobywajacy sie z rury wydechowej.
Zreszta przy zbyt bogatej mieszance będzie ci dymił na czarno , a przy spalaniu oleju zauwazysz niebieski dym wydobywajacy sie z rury wydechowej.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 15:52 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Oleju mi nie ubywa, a raczej przybywa."Wody" w oleju nie mam.W zbiorniku wyrównawczym jest taki sam poziom płynu.Utraty mocy nie zaobserwowałem.Jest jeszcze jedno, w mieście spala mi ponad 15 litrów ! , a na trasie każdorazowo ok 6 litrów.Nic z tego nie rozumiem.Niebieskiego dymu z rury nie mam.Czy może być to uszkodzony Digifant lub czujnik temp. powietrza ?
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 15:59 przez arek1234, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Hmmm dużo jezdzisz na zimnym silniku , ale 15 l /100km to za duzo. Silnik PB mysle ze 11-12 l / mołby w miescie łyknac ale 15l /100km - to tylko przy szalonej jezdzie lub rozregulowanym wtrysku. Po prostu do cylindra dostaje sie tyle paliwa ze byc moze silnik go nie zdarzy przepalic i nadmiar przelatuje przez pierscienie do silnika czyli do oleju. Sprawdz czy przypadkiem w spalinach nie czuc benzyny to wtedy moje przypuszczenie sie potwierdzi.
Mozliwe ze bedziesz musiał z tym zyc. W kazdym razie nie zawsze nalezy ufac mechanikom i pakowac kase w błoto.
Osobiscie mysle ze regulacja wtrysku powinna pomóc, byc moze którys wtryskiwacz "leje" , moze na któryms cylindrze jest gorsze sprezanie(wtedy silnik torszke by kulał na biegu jaowym), a moze i swiece upominaja sie o wymiane. Zrób rachunek sumienia i sprawdz czy czegos nie zaniedbałeś. Pewnie pomoże
Mozliwe ze bedziesz musiał z tym zyc. W kazdym razie nie zawsze nalezy ufac mechanikom i pakowac kase w błoto.
Osobiscie mysle ze regulacja wtrysku powinna pomóc, byc moze którys wtryskiwacz "leje" , moze na któryms cylindrze jest gorsze sprezanie(wtedy silnik torszke by kulał na biegu jaowym), a moze i swiece upominaja sie o wymiane. Zrób rachunek sumienia i sprawdz czy czegos nie zaniedbałeś. Pewnie pomoże
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 16:11 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Wydaje mi się że czuć paliwem.Ale co rozumiesz pod pojęciem "rozregulowany wtrysk".Czy to jest kwestia uszkodzonego Digifanta lub jego oprzyrządowania (czyli czujniki), lub też uszkodzenie samych wtrysków lub zaworu stabilizacji ciśnienia na wtryskach.Czy może to być źle ustawiony zapłon ?
Wolne obroty mam dość stabilne.Świece mają ze 4 lata.
Wolne obroty mam dość stabilne.Świece mają ze 4 lata.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 16:15 przez arek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Moze zapłon to nie bo on jest w tym silniku zapewne mikroprocesorowy. Ale słyszałem o wadliwych wtryskiwczach, wymianach listwy wtryskowej. Co do samego wtrysku, jest jeszcze czujnik temperatury silnika który podaje sygnał do kompa i na tej podstawie komputer dawkuje paliwo do silnika. Jest sonda lambda. Musisz sprawdzic te elementy to wtedy praca na zimnym silniku powinna byc o niebo lepsza. Moze cos byc z filtrem powietrza (zaolejony) , przepływomierzem. W Gigifancie masz 2 czujniki przy wejsciu do głowicy, jeden jest czarny a drugi bodaj niebieski. Czarny był chyba od licznika , to niebieski najczesciej to ten od dawki paliwa. Schematy wtrysku pewnie masz , wiec trzeba to posprawdzac.
[ Dodano: 14 Lip 2008 16:23 ]
[ Dodano: 14 Lip 2008 16:23 ]
To juz duzo. Powinno sie je wymieniac co 30 000 km.arek1234 pisze:Świece mają ze 4 lata.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
A więc zrobiłem pomiary czujnika temp płynu chłodzącego (kolor niebieski) przy temp ok 42 stopni ok 1 kohm (pomiar wykonałem przy użyciu Metex i cyfrowy miernik temp)
Rezystancja czujnika temp. tego przy przepływomierzu wunosi przy 30 stopniach ok 1,47 kohm.Czyli mniej więcej zgadza się wg tabeli serwisowej.A jak sprawdzić wtryski czy nie leją ?
Rezystancja czujnika temp. tego przy przepływomierzu wunosi przy 30 stopniach ok 1,47 kohm.Czyli mniej więcej zgadza się wg tabeli serwisowej.A jak sprawdzić wtryski czy nie leją ?
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Trzeba by przejrzec forum aby zbadac wtryski, na dole strony jest dobra wyszukiwarka. pisz np "lejące wtrsykiwacze" , "leją wtryskiwacze" , sprawdzenie wtryskiwaczy".... tutaj np jeden przykład >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142789
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 99 gości