Wymiana szklanek, uszczelniaczy, rozrzadu i uszczelki AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana szklanek, uszczelniaczy, rozrzadu i uszczelki AFN

Post autor: cowboy » śr cze 06, 2007 14:42

Tak sie zastanawiam czy nie wymienić szklanek profilaktycznie...bo auto ma 260 tys. km
Nie słysze żeby klepało...
Czy mogę więcej popsuć niż polepszyć ?

Ile to kosztuje co trzeba kupić i czy moge to zrobić sam...

Co potrzebuje:
popychacze (szklanki) sztuk 8
uszczelka pod pokrywe rozrządu 1 szt.

coś jeszcze ?

procedura sprawdzania luzu - ktoś to sprawdzał wg tego opisu:

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 13:45 przez cowboy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr cze 06, 2007 14:56

Wymieniaj, nie musza stukac by sie rozwalily a wtedy glowica do roboty. Zreszta same plusy po wymianie beda. Wiecej KM i mniej dymu. Bierz tylko porzadnych firm FEBI BILSTEIN INA a nie jakies g z allegro.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 06, 2007 15:11

odkręcam pokrywe rozrządu

odkręcam wałek,
wymieniam szklanki,
montuje wałek

Obrazek

czyli trzeba ustawiać rozrząd potem, czy blokuję wał ?

dam sobie rade sam ?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr cze 06, 2007 16:25

cowboy pisze:odkręcam pokrywe rozrządu

odkręcam wałek,
wymieniam szklanki,
montuje wałek
tylko przy ponownym montażu wałka a właściwie tych mostków na zdjeciu oznaczone nr 1
nie pourywaj śrub zarówno tych od tych mostkow jak i od pokrywy,
rób to z kluczem dynamometrycznym
cowboy pisze:dam sobie rade sam ?
dasz dasz, spokojnie, pozaznaczaj też sobie flamastrem
zaznacz sobie jak wałek siedzi żebyś nie obrócił go o 180st
i wszystko inne co i gdzie u Ciebie stoi,
później posprawdzaj jeszcze raz i jeszcze raz ... ,
no bo bez tego 5 krotnego sprawdzenie oczywiście nie uruchamiaj silnika
dopiero wtedy odpal swoją maszynę :)

[ Dodano: Sro Cze 06, 2007 16:33 ]
cowboy pisze:coś jeszcze ?
dodam że ja zanim każdą włożyłem to zalałem jeszcze
nowiutkim czystym olejem i dopiero wkładałem
ale to tak sam sobie wymyśliłem i tak robiłem oczywiście bez książki ...
aha zaopatrz się w piwko po robocie na odstresowanie ;-) :P


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 06, 2007 18:00

RobertP pisze:rób to z kluczem dynamometrycznym
napisali 20NM w obstrukcji instrugi :)
RobertP pisze:ja zanim każdą włożyłem to zalałem jeszcze
nowiutkim czystym olejem i dopiero wkładałem
to tez napisali, żeby zalać olejem :)
RobertP pisze:zaopatrz się w piwko po robocie na odstresowanie ;-) :P
no 30 minut nie można odpalać żeby się tłoki z zaworami nie spotkały :)

czy to co napisali czy moze wiecej odczekać ?

aha i jeszcze jedno: czy trzeba zbijać jakieś koło zębate z wałka rozrządu, czy po prostu odkręca się te górne panewki i wałek wychodzi ?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr cze 06, 2007 18:28

cowboy pisze:
RobertP pisze:rób to z kluczem dynamometrycznym
napisali 20NM w obstrukcji instrugi :)
o właśnie :bigok:
z głowy chciałem Ci napisać że to 10Nm, ale się wstrzymałem ...
cowboy pisze:no 30 minut nie można odpalać żeby się tłoki z zaworami nie spotkały :)
cowboy pisze: czy to co napisali czy moze wiecej odczekać ?
czytałem to, dla mnie to jakieś takie niedorzeczne
przecież i tak będziesz kilka razy sprawdzał i rozrząd
na znakach i inne rzeczy
może o to chodzi akurat 30minut na sprawdzenie wszystkich
znaków kilka razy i tyle czasu mniej wiecej Ci zejdzie
cowboy pisze:aha i jeszcze jedno: czy trzeba zbijać jakieś koło zębate z wałka rozrządu, czy po prostu odkręca się te górne panewki i wałek wychodzi ?
musisz te koło odkręcić, inaczej wałka nie zdejmiesz
zobacz że czop wałka po lewej stronie przechodzi przez
osłonę i dopiero jest koło zębate, wtedy po odkręceniu koła
(ja odkręciłem i zeszło rękoma bez problemu) będziesz mógł unieść
i zdjąć wałek do góry, więc samo odkręcenie panewek nic nie da
pisałem to na podstawie swojego TD i myślę że u Ciebie będzie to samo
wymiana szklaneczek to sama przyjemność, żebyśmy mięli tylko takie
problemy to więcej czasu można by poswięcić na mody ...
ale jeszcze raz uważaj jak będziesz je spowrotem przykręcał
nie do..b nakrętek za mocno bo koszty drugich panewek i wyosiowanie
tego wszystkiego to koszty już w setkach ...
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 18:29 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr cze 06, 2007 22:38

Po odpaleniu beda stukac. Poczekaj az silnik sie rozgrzeje i napełnia sie olejem nim zaczniejsz jezdzic.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » śr cze 06, 2007 23:00

Mam takie pytanie starych forumowiczow a w TDI jest klin na walku rozrzadu czy go nie ma bo juz kilka 1,6D i TD robilem i klina nie bylo a w kazdej benzynie jest.Dodam ze nie wiem bo u siebie jeszcze kola nie sciagalem.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Wymiana szklanek

Post autor: mirass » czw cze 07, 2007 00:08

cowboy pisze:Tak sie zastanawiam czy nie wymienić szklanek profilaktycznie...bo auto ma 260 tys. km
Nie słysze żeby klepało...
Czy mogę więcej popsuć niż polepszyć ?

Ile to kosztuje co trzeba kupić i czy moge to zrobić sam...

Co potrzebuje:
popychacze (szklanki) sztuk 8
uszczelka pod pokrywe rozrządu 1 szt.

coś jeszcze ?

procedura sprawdzania luzu - ktoś to sprawdzał wg tego opisu:

Obrazek
Tak jak przedmówcy pisali zrób... a koszt szklanek w FOCIE z febiego to ok.130zł..powodzenia i opisz czy cos sie zmienilo bo u mnie nic nie spowodowało


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 14, 2008 13:33

odkopie stary temat bo biore sie za remont czapki z uwagi na koniecznośc wymiany uszczelniaczy

plan:

1. uszczelniacze

2. szklanki

3. uszczelka pod głowicą

4. rozrząd

pytania

1. jaki producent - bede zaopatrywał sie w IC a tam nie ma aktualnie np. szklanek FEBI tylko jakas AJUSA - co to jest ?

2. Silnik przy max butowaniu lubi zgubic płyn chłodzący ale tylko max przy butowaniu, od samego poczatku miałem małe ubytki ale teraz czas to zrobić

jeśli bedzie konieczność splanowania lekkiego głowicy jaką uszczelkę dobrac ?
czy brać z PDeka, gdzie kupić VICTRO REINZ ?
w IC jest AJUSA, GOETZE, ERLING - to chyba tez dobre uszczelki ?

czy kupować uszczelke, jak juz bedzie wiadomo czy potrzeba planowania, czy od razu kupić np. grubszą ? mam 1,5 Bara w piku doładowania

4. rozrząd chyba wezme SKF czyli pasek, napinacz co tam jeszcze trzeba zmienić? czy kółko na wale zmieniać bo ostatnio nie było zmieniane chyba ?
dodam że mam juz nalatane ponad 65 tys na rozrządzie i przy okazji całego zamieszania bede zmieniał..

i na koniec pytanie teoretyczne

może ktoś ma po taniości głowe do jedenzeta lub afna ? albo na wymiane :)

pytam bo chce naprawe załatwić w 1 dzień i moze zrobienie drugiej czapki to dobry pomysł ?

wtedy mógłbym zrobić prowadnice zaworów, dotrzeć tam wszystko co trzeba... może jakiś porting ? ale to chyba w moim przypadku nie ma sensu.... nie planuje zwiększania mocy, chyba że sie pompa wysra to założe 11-stke i wystroje sie góra na 175-180KM

za wszelkie sugestie z góry dziekuje...

ps. tak m i jeszzce przyszło do głowy świece żarowe zmienić

BERU, BOSCH czy moze NGK ?

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:36 ]
a i jeszcze czy jest szansa ze po przebiegu rzedu 280 tys moze być wałek rozrządu do wymiany ?

dodam że przy 250 tys auto sie shamowało na MAHA na 120KM w serii :)

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 13:37 ]
Aha jeszcze jedno,

czy wymieniać śruby ???

wiadomo że ARP nie zakupie ale czy jest sens wymieniać, jeśli tak to na jakie ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lip 14, 2008 13:58

sruby oczywiscie nowe, bo maja tendencje do rozciagania sie. szklanki INA, uszczelka goetze, reinz albo elring [wszystkie sa ok], kolko na wale mozesz zmenic, koszt niewielki+nowa sruba.

glowice po sciagnieciu daj do sprawdzenia na szczelnosc i powierzchnie. mozna ja delikatne liznac i bedzie idealna co nie oznacza, ze zbiora od razu 1mm, bo nie na tym polega planowanie. szkoda, ze docierania zaworow i prowadnic nie robisz.

swiece zarowe to juz taki kaprys. generalnie jesli maja opornosc ponizej 5ohm to sa sprawne, ale jesli juz zmieniac to ngk albo beru.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 16, 2008 13:48

souler pisze:kolko na wale mozesz zmenic, koszt niewielki+nowa sruba.
pytanie czy trzeba... koszt to juz tam pryszcz :)

bo te nieszczesne kółka to moze lepiej nie ruszac jak jest OK :)
souler pisze:szkoda, ze docierania zaworow i prowadnic nie robisz
no tak ale to oznacza ze auto postoi a tego nie chce... z kolei ceny na głowice na Allegro są z kosmosu 700 PLN :) a do mnie pasuje tylko 1Z, AHU i AFN juz z ASV nie podejdzie czapka czy AGRa :(
souler pisze:swiece zarowe to juz taki kaprys
tak, koszt nieduży wiec zmianie mając czapke na stole, lepiej to niż sie potem pałować jak sie gwint urwie :)

zrobiłem taką kalkulację co musze kupić bazując na częściach dostępnych w Inter Cars

Obrazek

poprosze o komentarz, czy o czymś nie zapomniałem, chce mieć spokój na kolejne 60 tys km :)

szklanki Ruville bo nie było FEBI, a tak brałem raczej ten lepszy droższy towar :)



Awatar użytkownika
daru123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:56
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: daru123 » śr lip 16, 2008 14:52

ja na twoim miejscu zmienił bym pompie wody bo podobno zmienia się co drugi rozrząd
ja nie zmieniłem przy wymianie rozrządu to musiałem rozbierać rozrząd od nowa by zmienić pompę


Jak kochać to księżniczkę jak kraść to miliony jak jeździć to tylko VW

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 16, 2008 18:50

daru123 pisze:ja na twoim miejscu zmienił bym pompie wody bo podobno zmienia się co drugi rozrząd
to w AFNie pompa wody chodzi na pasku rozrządu ?

myslałem że na wielorowkowym razem z alternatorem... musze tam zajrzeć pod maske :blush:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości