mruga lampka od oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzycho77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 22:15
Lokalizacja: zielona gora

mruga lampka od oleju

Post autor: krzycho77 » ndz lip 13, 2008 22:53

witam dzisiaj zaczela mi mrugac lampka oleju i spadly obroty do zera mimo przygazowania wskazowka ani drgnie sprawdzalem poziom oleju i jest okey a do wymiany jeszcze jakies 3000 a wymieniam co 10000
PROSZE O POMOC!!!!!!



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz lip 13, 2008 22:57

a silnik jeszcze wogóle odpala ?? jak spadły obroty i ciężko się wkręca to znaczy że się już się przytarł


Obrazek Obrazek

krzycho77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 22:15
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krzycho77 » ndz lip 13, 2008 23:06

thebishop pisze:a silnik jeszcze wogóle odpala ?? jak spadły obroty i ciężko się wkręca to znaczy że się już się przytarł
TAK SILNIK ODPALA I CHODZI NORMALNIE ZADNYCH PISKOW ANI STUKOW NIE SLYCHAC



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz lip 13, 2008 23:20

i dalej miga kontrolka? to jedź jutro na pomiar ciśnienia oleju w silniku. bo bez tego to nikt tu ci nic nie poradzi. Na przyszłość to jest takie coś jak opcja SZUKAJ - temat kontrolki oleju jest wałkowany bez przerwy i nie ma co tworzyć nowych postów.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn lip 14, 2008 08:28

thebishop pisze:a silnik jeszcze wogóle odpala ?? jak spadły obroty i ciężko się wkręca to znaczy że się już się przytarł
thebishop pisze:i dalej miga kontrolka? to jedź jutro na pomiar ciśnienia oleju w silniku.
krzycho77, napisał przecież ,że na obrotomierzu spadły obroty do zera i zapaliła się kontrolka oleju , a silnik pracuje ,czyli sprawa typowo elektryczna..
ja bym sprawdził alternator i przewody przy nim, względnie wtyczki przy zegarach..
krzycho77, uzupełnij profil bo nie wiadomo jaki masz silnik



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn lip 14, 2008 11:39

Matador pisze:krzycho77, napisał przecież ,że na obrotomierzu spadły obroty do zera i zapaliła się kontrolka oleju , a silnik pracuje ,czyli sprawa typowo elektryczna..
ja bym sprawdził alternator i przewody przy nim, względnie wtyczki przy zegarach..
Przyczyn może być wiele (elektrycznych) np cewka, czujnik halla.



Awatar użytkownika
e2rdd23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: śr lut 27, 2008 16:27
Lokalizacja: Koszalin

Re: mruga lampka od oleju

Post autor: e2rdd23 » pn lip 14, 2008 11:55

krzycho77 pisze:witam dzisiaj zaczela mi mrugac lampka oleju i spadly obroty do zera mimo przygazowania wskazowka ani drgnie sprawdzalem poziom oleju i jest okey a do wymiany jeszcze jakies 3000 a wymieniam co 10000
PROSZE O POMOC!!!!!!
Witajcie ja tez sie podłaczan pod ten temat bo mam prawie identyczne objawy zaraz opisze dokladnie co i jak u mnie.

A wiec zaczynamy :okej:

Podczas jazdy ok 100 KM/h (silnik pracuje normalnie przyspiesza i nic nie slyczac by sie z nim cos dzialo) nagle wskazowka obrotosciomieza zaczela wariowac to znaczy spadala do 0 i wzrastala co kilak tysiecy jednym slowem wariowala i rowniez zapalala sie kontrolka oleju, po chwili bylo znowu wszystko ok obroty prawidłowe i kontrolka gasla poprostu jak by nic sie nie dzialo mialem juz tak kilka razy a olej jest napewno i silnik ladnie pracuje.

Co to moze byc zegary siadaja czy kostki czy co?????

Prosze wypowiedzcie sie


Moje GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=161546



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn lip 14, 2008 11:57

kristo pisze:Przyczyn może być wiele (elektrycznych) np cewka, czujnik halla.
Jak gaśnie silnik to normalne że kontrolka oleju mruga.
Ja miałem podobnie wymiana halla pomogła.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn lip 14, 2008 12:13

kristo pisze:Jak gaśnie silnik to normalne że kontrolka oleju mruga.
następny #-o
a gdzie jest napisane ,że im silnik gaśnie??
przeczytaj ze zrozumieniem..
krzycho77, i e2rdd23, napisali ,że silnik normalnie PRACUJE ,tylko obrotomierz przestaje działać i przy okazji zapala się kontrolka



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn lip 14, 2008 12:45

Matador pisze:następny #-o
a gdzie jest napisane ,że im silnik gaśnie??
Dziwne, obroty spadają do zera a silnik pracuje dalej :bajer:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lip 14, 2008 13:28

Trzeba przesledzic sygnal ze sterownika do zegarów. Obrotomierz pobiera sygnał ze sterownika. Sprawdzać sygnał trzeba oscyloskopem albo miernikiem współczynnika wypełnienia impulsu. Jeśli sterownik podaje dobry sygnał (wraz z obrotami współczynnik wypełnienia liniowo wzrasta) to przyczyny należy szukac w zegarach (od stabilizatora należy zacząć). Jeśli sygnał ze sterownika jest niewłaściwy to nalezy znaleźć przerwę w obwodzie albo wymienic sterownik.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

krzycho77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 22:15
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: krzycho77 » pn lip 14, 2008 18:45

bugalon pisze:Trzeba przesledzic sygnal ze sterownika do zegarów. Obrotomierz pobiera sygnał ze sterownika. Sprawdzać sygnał trzeba oscyloskopem albo miernikiem współczynnika wypełnienia impulsu. Jeśli sterownik podaje dobry sygnał (wraz z obrotami współczynnik wypełnienia liniowo wzrasta) to przyczyny należy szukac w zegarach (od stabilizatora należy zacząć). Jeśli sygnał ze sterownika jest niewłaściwy to nalezy znaleźć przerwę w obwodzie albo wymienic sterownik.

problem mialem wczoraj wieczorem bylem w trasie i przed samym domem zaczal maly fiksowac mocno deszcz padal po drodze dzisiaj rano wsiadlem odpalilem i wszystko okey lampka nie mruga a obrotomierz dziala moze jakies zwarcie przez ta ulewe??



Ludvik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 11, 2008 23:38
Lokalizacja: Piła/Truskolasy

Post autor: Ludvik » pn lip 14, 2008 23:07

to ja mam podobny problem wszystko jest spoko ale jak podczas jazdy włączę klimatyzacje to po chwili kontrolka od oleju mrugnie 3 razy i silnik gaśnie a jak nie włączam klimy to mogę jezdzić cały dzień i nic co to może być???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 237 gości