Witam
Mam wakacje i duzo odziedziczonego sprzetu mechanicznego
niestety mizerną praktykę bo wymienialem sam tylko łożyska, tarcze, klocki, tlumik, sonde lambda, a teraz mam ogromną wole wymienic pasek rozrzadu w golfie tdi 99rok 100koni AGF.
Chciał bym to zrobic sam nawet kosztem 2 tygodni pracy, czytam o tym wszystkim prawie wszystko co jest w necie polskim i zagranicznym ale chciałem sie was zapytać, czy nie macie gdzies w pamięci lub w ulubionych instrukcji wymiany paska rozrzadu w tdi, ale szukam jakiegos fotostory albo filmu nie ma gdzies czegoś takiego w necie?
Serdeczne dzieki z góry
Czy jest gdzie instrukcja wymiany paska rozrzadu w TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
- Lokalizacja: tarnow
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
- Lokalizacja: tarnow
Re: Czy jest gdzie instrukcja wymiany paska rozrzadu w TDI
Jeśli 100 koni, to ATD jeśli AGR to 90 kucyków, silnika o oznaczeniu AGF nie ma.cordoba_2004 pisze: w golfie tdi 99rok 100koni AGF
Wymiana rozrządu w AGR krok po kroku: http://figurel.w.interia.p/10-13-15-17- ... _10.97.pdf
Ostatnio zmieniony ndz lip 13, 2008 10:19 przez figurel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:44
- Lokalizacja: Sunshine State
- Kontakt:
100 konny silnik ma dwa oznaczenia .. ATD i AXR a różniły się tylko datą produkcji
ATD 02/00 - 06/06 , AXR 05/01 - 06/06
[ Dodano: 13 Lip 2008 11:00 ]
a silnik 90 ma tez oznaczenia ALH i ANU
ATD 02/00 - 06/06 , AXR 05/01 - 06/06
[ Dodano: 13 Lip 2008 11:00 ]
a silnik 90 ma tez oznaczenia ALH i ANU
Ostatnio zmieniony ndz lip 13, 2008 11:02 przez kaczy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
- Lokalizacja: tarnow
Dzieki serdeczne kolego !!
Zycie mi ratujesz !!
Dziekuje tym którzy storzyli to forum i sie nim opiekują !
[ Dodano: 15 Lip 2008 20:40 ]
no wy tu gadu gadu a ja wlasnie po 2 dniach pracy skończyłęm rozrząd w moim TDI 99 rok tak jak pisałem na początku postu.
Pozwole sobie na kilka przemyśleń.
1. Nie trzeba było żadnych blokad serwisowych, specjalnych .
2. Pompę wtryskową zablokowałem wiertłem fi 6,5 mm.
3. Koło rozrządu zablokowałęm kołkiem drewnianym wbijając go między nie a obudowę plastikową.
3 Na koło zębate korbowodu zrobiłem sobie blokadę w postaci blaszki w której przewierciłem 3 otwory i wkręciłem 3 śruby, dwie oryginalne z tego koła a jedna do zewnętrznej obudowy.
4. Przeliczyłem, że miedzy środkowymi zębami oznaczonym farbą - czyli zębatym rozrządu i zębatym pompy wtryskowej jest 24 ząbki paska i na nowym pasku też tyle miałem.
5 Miałem dużo problem z podparciem tego silnika i wykręceniem uchwytu podtrzymującego go w poduszce - mało tam miejsca jest - ale wybrnąłem z tego odpowiednio opuszczając samochód ( na zdjętym kole prawym i podnoszac.
6 Najwięcej problemów miałem z tym napinaczen półautomatycznym napinającym koło napędowe pompy próżniowej i alternatora, strasznie dużo się orobiłem zanim wpadłem jak to działa.
7 Bardzo dużo problemów było z rolką samonapinającą pasek rozrządu, musiałem sobie dorobić klucz pseudoserwisowy w postaci blahy i dwóch wypustów 3 mm , coś jak klucz do tarczy do małej szlifierki kątowej.
Dopiero tym kluczem można było tą rokę poluźnić, a potem ponownie zacisnąć, zgodnie z instrukcją o 20st.
Wnioski
1.5 dnia pracy dwóch osób amatorów mechaników.
Auto chodzi cichutko pięknie pali od razu, sprawdzono vagiem
kąt wtrysku - wynik książkowy.
[ Dodano: 15 Lip 2008 21:04 ]
Zycie mi ratujesz !!
Dziekuje tym którzy storzyli to forum i sie nim opiekują !
[ Dodano: 15 Lip 2008 20:40 ]
no wy tu gadu gadu a ja wlasnie po 2 dniach pracy skończyłęm rozrząd w moim TDI 99 rok tak jak pisałem na początku postu.
Pozwole sobie na kilka przemyśleń.
1. Nie trzeba było żadnych blokad serwisowych, specjalnych .
2. Pompę wtryskową zablokowałem wiertłem fi 6,5 mm.
3. Koło rozrządu zablokowałęm kołkiem drewnianym wbijając go między nie a obudowę plastikową.
3 Na koło zębate korbowodu zrobiłem sobie blokadę w postaci blaszki w której przewierciłem 3 otwory i wkręciłem 3 śruby, dwie oryginalne z tego koła a jedna do zewnętrznej obudowy.
4. Przeliczyłem, że miedzy środkowymi zębami oznaczonym farbą - czyli zębatym rozrządu i zębatym pompy wtryskowej jest 24 ząbki paska i na nowym pasku też tyle miałem.
5 Miałem dużo problem z podparciem tego silnika i wykręceniem uchwytu podtrzymującego go w poduszce - mało tam miejsca jest - ale wybrnąłem z tego odpowiednio opuszczając samochód ( na zdjętym kole prawym i podnoszac.
6 Najwięcej problemów miałem z tym napinaczen półautomatycznym napinającym koło napędowe pompy próżniowej i alternatora, strasznie dużo się orobiłem zanim wpadłem jak to działa.
7 Bardzo dużo problemów było z rolką samonapinającą pasek rozrządu, musiałem sobie dorobić klucz pseudoserwisowy w postaci blahy i dwóch wypustów 3 mm , coś jak klucz do tarczy do małej szlifierki kątowej.
Dopiero tym kluczem można było tą rokę poluźnić, a potem ponownie zacisnąć, zgodnie z instrukcją o 20st.
Wnioski
1.5 dnia pracy dwóch osób amatorów mechaników.
Auto chodzi cichutko pięknie pali od razu, sprawdzono vagiem
kąt wtrysku - wynik książkowy.
[ Dodano: 15 Lip 2008 21:04 ]
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2008 21:08 przez cordoba_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 241 gości