znow chodzi o cisnienie doladowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

znow chodzi o cisnienie doladowania

Post autor: piotrekgal » sob lip 12, 2008 12:26

Wiec dzis znow test robilem i bylo to tak:
2gi biek 60km/h - 0,3 bary - tak niby wskazala jakas ksiazka- wyczytalem na forum
4rty bieg 4000obrotow - 0,7 bara
5ty bieg 3500obrotow - 0,7 bara
Wczoraj jak testowalem to podajze:
3ci bieg 4500 obrotow - 0,9 bara ?

Na początku jest strzal do gory cisnienia ponad 1 bara jak jeszcze trzymam noge na gazie wspinajac sie pod dane obroty a potem gdy noge trzymam juz w miejscu to obroty opadaja do wyzej podanych wartości.
Takze jak mam wreszcie interpretowac ile moja turbawka pompuje? POMOCY! chce ją podkrecic ale musze przed tym wiedziec jaka mam wartosc aby nie przegiąc z przyspieszaniem jej.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob lip 12, 2008 13:00

jak wciskasz gwałtownie gaz to masz ponad 1 bara, a po chwili dopiero wastegate otwiera się i upuszcza ciśnienie i stabilizuje na na poziomie 0,7 bara.
Jak podkręcisz turbinę, to będzie Ci po prostu mniej upuszczać i więcej pompować.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob lip 12, 2008 13:02

hm OK dzieki zrozumialem w czym rzecz a teraz powiedz mi jeszcze jak mozesz to powiedz czy dobrze wykonywalem "test" cisnieniowy turbiny?



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob lip 12, 2008 13:19

zauważ, że turbina inne doładowanie pompuje przy np 3k RPM podczas przyspieszania i inne podczas jazdy ze stałą prędkością.
Co więcej przy 3k RPM podczas jazdy ze stałą prędkością będziesz mial inne ciśnienie bo obciążenie jest inne.
Musisz ustalić jakie masz ciśnienie podczas przyspiesznia np na 4tym biegu i powoli zwiększać i oglądać co będzie się dziać.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob lip 12, 2008 13:21

Tak, wlasnie to zauwazylem i mowisz, ze np obrac sobie 4ty bieg i 4k obr. i tyle ile osiągne tj podajze 0,7 bara i na tej podstawie krecic potem cisnienie i po podkreceniu znow rozbujac do tych obrotow i zobaczyc jaki wynik osiągam, w ten sposob, tak ?



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob lip 12, 2008 13:28

mniej więcej tak,
oglądaj mniej więcej cały zakres obrotów.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob lip 12, 2008 14:20

Wiesz przy piatce do 4,5k obrotow to tak ciezko tutaj sie u nas rozpędzić ale mysle, ze jak wymierze na 4ce do no max 4,5k obrotow to juz bede mial ten wynik pompowania suszareczki. Choc ktos juz mi powiedzial, zeby patrzec zekresu 2,5 do 3,5k obr. na 4tym biegu ale wtedy to cisnienie podajze jest z rzędu 0,5 bara..



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz lip 13, 2008 08:24

to podkręć tak, żeby było wyższe. Pamiętaj też że inni mogą mieć inne turbiny i wtedy doładowanie może się różnić.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » ndz lip 13, 2008 11:07

Rozumiem, w przyszlym tygodniu bede cos kombinowal z tym cisnieniem i byc moz dawką, wiesz chcialem okreslic jakie cisnienie moja turbina pompuje tak jak reszta mogla swobodnie okreslac i wiedziala co jakiego cisnienie moze sobie pozwolic tj np 1,2bara.., ale spoko zaczynam juz wiecej lapac z tym wszystkim co wiaze sie z kreceniem, dzieki koledzy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości