Wyciek z Turbiny?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wyciek z Turbiny?
Panowie , chyba mam mały wyciek ale czy to z turbiny?? Martwić się tym??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pruszkowiaku czyli rozumiem ,że nie jest to powód do paniki?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
chyba nie do końca brak powodu - przynajmniej do zaniepokojenia,losdamianos pisze:Pruszkowiaku czyli rozumiem ,że nie jest to powód do paniki?
przecież skąd się w zaworze bierze olej - ani nie z kolektora ssącego ani nie z kolektora wydechowego tylko z rury idącej od turbiny przez intercooler.
proponuję zdjąć gumowy wąż idący od EGR w stronę intercoolera i zobaczyć ile tam się nazbierało na jego ściankach (tego węża) oleju, zdjąć wąż łączący intercooler z plastikową profilowaną puchą idącą od strony turbiny i zobaczyć ile się z niego wyleje oleju (duże ilości oleju to sprawa niepokojąca) a następnie zdjąć rurę karbowaną idącą od przepływki przy filtrze powietrza do plastiku doprowadzającego powietrze do turbiny i zobaczyć czy wali olej do tej rury z odmy i w jakich ilościach - jeśli z odmy wali sporo opar oleju do sprężarki turbiny to można odetchnąć z ulgą ale jeśli odma jest w miarę sucha to jest powód do niepokoju o przepuszczającą olej turbinę z jej wałka. Wolał bym się mylić.
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sztomel , jutro planuje jechac nad morze 450 km w jedną stronę. Czy uważasz ,że powinienem sobie darować??
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
losdamianos aż tak drastycznych kroków z odwołaniem wyjazdu na Twoim miejscu bym nie robił, może się przecież okazać, że to olej z odmy czyli przez wężyk gumowy z pokrywy zaworów idący do węża doprowadzającego powietrze z filtra powietrza do turbosprężarki dostaje się do części zimnej turbiny skąd następnie jest przepychany dalej wężami wraz ze sprężonym powietrzem do intercoolera a następnie przez zawór EGR do kolektora ssącego i spalany w cylindrach,
dla świętego spokoju możesz bezpośrednio przed wyjazdem zdjąć metalową sprężystą opaskę z węża przed intercoolerem u dołu za przednim prawym kołem i wylać z niego olej (jeśli się w tym wężu znajduje), założyć ponownie wąż i śmigać nad morze. Skontroluj jeszcze poziom oleju w silniku - jeśli będzie za mało to dolewka i w drogę !
dla świętego spokoju możesz bezpośrednio przed wyjazdem zdjąć metalową sprężystą opaskę z węża przed intercoolerem u dołu za przednim prawym kołem i wylać z niego olej (jeśli się w tym wężu znajduje), założyć ponownie wąż i śmigać nad morze. Skontroluj jeszcze poziom oleju w silniku - jeśli będzie za mało to dolewka i w drogę !
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jeśli masz tylko z niego wyciek tak jak losdamianos to duuuużo za dużo sobie mechanik ceni,Maras0803 pisze:mam ten sam problem i mechanik wycenil mi naprawe na 600zl moim zdaniem to duzo
żadnych, niektórzy (i słusznie) celowo je usuwają - znajdziesz na ten temat dużo postów jak to zrobić na tym forum,Maras0803 pisze:2 pytanie czy sa jakies klopoty z wymontowaniem tego zaworu ?
to nie rozwiąże problemu - należy zlikwidować wyciek od strony turbosprężarki a konkretnie najprawdopodobniej z odmy tak jak na fotceMaras0803 pisze:czy wystarczy wymienic uszczelke i wyczyscic zawor zeby przestal cieknac?
tym wężem walą opary oleju do części zimnej turbiny a z niej wraz ze sprężonym powietrzem przez intercooler i zawór EGR do kolektora ssącego.
[ Dodano: 15 Lip 2008 09:33 ]
a tak to wygląda po zdjęciu rury idącej od filtra powietrza (olej cieknie po kolektorze ssącym i dalej w dół a w dolocie do turbiny film olejowy na ściankach i więcej na dnie dolotu
a tu widać po zamoczeniu palca w dolocie
wyciek powinien też się pokazać (ale nie zawsze) przy połączeniu węża idącego do inetrcoolera (na tym zdjęciu akurat nie ma wycieku ale uwidacznia się w tym miejscu gdzie widać przyschnięte błoto tylko od dołu
potem wychodzi czasem przy zaworze EGR jak widać na fotce losdamianosa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 23 gości