Przeplywomierz a przeplywomierz.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mario Mario
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob lis 24, 2007 23:18
Lokalizacja: lublin

Przeplywomierz a przeplywomierz.

Post autor: Mario Mario » pt lip 11, 2008 14:59

Definicja przeplywomierza. Jak widać w moim opisie mam 2.0 ABA czyli na motroniku i kolektor z przodu. mialem problem z szarpaniem i falowaniem obrotów. Czytalem na forum jak sptrawdzic przeplywomierz, tak oczywiście każdy pisze o klapkowym i z drutem, ale nic na temat tzw gwizdka. Więc się "zaciolem" i szukalem. Znalazlem ale mimo wszystko nie jestem pewny. Przeplywomież to ten co: dostarcza centralnej jednostce kontrolnej silnika dane, niezbędne do prawidłowego procesu spalania i tyle. Natomiast ja prawdopodobnie mam czujnik masy powietrza tzw. MAF, który to czujnik masy powietrza dostarcza centralnej jednostce kontrolnej silnika (ECU) dane, które są niezbędne do prawidłowego spalania poprzez pomiar masy powietrza wpływającego do silnika. Dzięki tej informacji, ECU dostarcza właściwą ilość paliwa do silnika w każdych warunkach. Precyzyjny pomiar jest istotny w celu uzyskania niskiego zużycia paliwa jednocześnie przy wysokich osiągach silnika.
W sumie jeden i drugi ma dostarczac dane do kompa. Proszę o opinie na temat ewentualnych różnic, a może starsze są nazywane przeplywomierzami bo byly klapkowe i z drutem a nowsze to tez przeplywomieze tylko tak ladnie się nazywają MAF i dzialaja na zasadzie pomiaru masy powietrza. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pt lip 11, 2008 20:54

Przepływomierzy jest sporo... od działających na prostych zasadach bo dość skomplikowane, wszystkie mają za zadanie podać inf. do kompa na temat ilość powietrza, ale różnią się sposobami pomiaru tej ilości. Przykładowe rodzaje przepływomierzy:
- przepływomierz z "gorącym" drucikiem
- przepływomierz gorącego powietrza
- przepływomierz na zasadzie klapki
- czujnik ciśnienia (mierzy ciśnienie w przewodzie dolotowym)
- potencjometr przepustnicy (w Mono-Motronic jest taki)
- przepływomierz Karmana-Vortexa (do pomiaru używa fal ultradźwiękowych)


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 11, 2008 21:04

w klapkowym (PB, PF, 2E) klapka wychyla się w zależności od ilkości przepływającego powietrza do wtrysku. Połączony z nią potencjometr podaje dane do ECU. Wady: bezwładność klapki i opór który stawia powietrzu, które musi pokonać opór jej sprężyny.
Gorący drut - układ elektroniczy mierzy jego temperaturę i stara się utrzymać ją na stałym poziomie. Sygnałem dla ECU jest ilość prądu potrzebna do utrzymania tej temperatury. Pozbawiony wad klapkowego ale jest jedną z większych wtop ze zględu na niską trwałość w wielu autach. Stąd szeroko rozwinięty rynek zamienników.
MAF mierzy podciśnienie w dolocie, im więcej powietrza leci do silnika tym podciśnienie większe.
Te są najczęstsze w naszych starszych autkach
nerlst pisze:potencjometr przepustnicy (w Mono-Motronic jest taki)
czyli TPS - który niema nic wspólnego z przepływomierzem i jest obecny w RP oraz wszystkich benzynowcach z mk3 i nowszych
Ostatnio zmieniony pt lip 11, 2008 21:05 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » pt lip 11, 2008 21:25

Hmm z tego co pamiętam to TPS też jest rodzajem przepływomierza, nawet w książce mam tak napisane:

Obrazek

pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 11, 2008 21:28

można tak powiedzieć ale bardzo z grubsza. Mierzy wychylenie przepustnicy a ilość powietrza przepływającego zależy jeszcze glównie od obrotów silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 322 gości