jak stwierdzic zuzycie przegubów wew.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

jak stwierdzic zuzycie przegubów wew.

Post autor: woojas25 » czw cze 05, 2008 22:25

czesc mam pytanko jak w temscie,bo mam problem który mnie wkurza tj jak mocno przyspieszam to czuje stukanie gdzies po streonie kierowcy dzieje sie to przewaznie jak jade na 3 lub 4 biegu jest to jakby było wbite w opone(czuje to na kierownicy)przy jedzie na wprost ,lub delikatnie skrecajac.wymieniłem oba łozyska z przodu i rozebrałrm przeguby zew i wew dałem nowy smar i dalej klapa przeguby zew.byly bez luzów natomiast wew lewy ma delikatny luz ,macie jakies pomysły???



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt cze 06, 2008 00:33

kolego wsadz 4 a najlepiej piatke i zamulaj tak 50 i jedz taka predkoscia na rownej prostej drodze to bedziesz czuł takie terkotanie chorobotanie kierownica luzy tez bedzie miała na wybojach,u mnie tak było zmieniłem i jest ok



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » pt cze 06, 2008 08:18

Miałem takie same objawy. Obejrzyj gumy przegubów czy są całe. Jeżeli nie to na pewno masz już taki asfalt w przegubie, że chrobocze i stuka. Ja u siebie nie wymieniałem całego przegubu tylko kupiłem nową gumę (komplet: smar, guma i obejmy) założyłem i wszystko jest O.K. :bigok:
A kiedy miałeś rozebrany przegub to czy miał on ślady zużycia?? Wytarcia, wżery?? Jeżeli wymieniłeś już łożyska to pozostaje Ci przegub.
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 08:24 przez popo666, łącznie zmieniany 1 raz.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pt cze 06, 2008 08:23

gumy są całe i nigdy nie miałem pęknietej a wlasnie zauważłem ze stuka na wybojach a szczególnie jak przypieszam i na wprost lub minimalnie skrece kierownicą w lewo



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » pt cze 06, 2008 08:26

To może być przegub. Dokładnie tak mi się zachowywał, tylko u mnie też stukało jak na niskim biegu zaczynałem hamować silnikiem.



Awatar użytkownika
g-o-q
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: śr cze 27, 2007 14:48
Lokalizacja: Lubelskie, powiat Chełmski

Post autor: g-o-q » pt cze 06, 2008 10:21

Miałem dokładnie to samo w Polo 6N2 ASX, wymieniłem wew przegub i hula, aż miło
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 10:22 przez g-o-q, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Das Auto:[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1893537#1893537

Awatar użytkownika
Krigga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
Kontakt:

Post autor: Krigga » wt lip 08, 2008 22:25

Witam, mały dokładaniec - odgrzewaniec.
U mnie przy ostrym przyśpieszaniu na prostej, a bardziej przy lekkim skręcie (łuku) strasznie drga - drgania przenoszą się na kierownicę.
Poduszki sprawdzałem (raczej pobieżnie niż dokładnie) i nic niedobrego nie zauważyłem.
Stuków nie ma - tylko te piep****e drgania.

Pytanie czy i które przeguby mogą być za to odpowiedzialne?
Czy może to coś innego?


[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » śr lip 09, 2008 21:08

Czy może to coś innego?[/quote]

a sprawdź sobie łożyska w kolumnach Macphersona


to i ja sie przyłącze

drga mi kierownica od 50 do 70 km/h

na 4 komplecie wyważonych kół jest to samo
tarcze wymieniłem
przeguby nie terkoczą i nie stukają
ciężarek półosi jest na miejscu

może ktoś mi pomoże ...
dziękuję z góry
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 21:18 przez ilio, łącznie zmieniany 1 raz.



darkob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: darkob » śr lip 09, 2008 22:01

Jeżeli przy przyśpieszaniu pojawiają sie drgania(nawet jeżeli nie ma chrobotania) a koła są proste to na 90% przegub wew. półosi.Zazwyczaj prawej półosi wyrabia sie szybciej.



Awatar użytkownika
Krigga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
Kontakt:

Post autor: Krigga » śr lip 09, 2008 22:57

Thx darkob - mi właśnie szczególnie po prawej stronie drży.

[ Dodano: Sro 09 Lip, 2008 ]
A jeszcze pytanko!
Jak ocenić organoleptycznie czy to na pewno przegub wew.?
Gdzie i czy powinny mieć luz?


[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]

darkob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: darkob » czw lip 10, 2008 20:55

Musiałby by być duzy luz by wyczuć to łapiąc za półoś .Aby go ocenić trzeba wyjąć półoś i wyczyścić przegub ze smaru,ale to sie nie opłaca,chyba że masz za dużo czasu... Wymień sam przegub prawej półosi lub całą półoś.



Awatar użytkownika
Krigga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
Kontakt:

Post autor: Krigga » pt lip 11, 2008 00:11

Dzięki, nie są drogie a to prawie pewne, więc przy okazji wymienię 2.
Pzdr


[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości