Tuleje tylej belki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt cze 27, 2008 14:51

Na wstepie przepraszam za OT, ale nie chcę zakładać nowego tematu, żeby nie robić bałaganu.
Mianowicie muszę wymienić tuleje tylnej belki w MKIII, jakiej firmy tuleje polecacie. Na allegro znalazłem Febi za 17 zł szt, czy febi robi ok tuleje, może coś lepszego, nie chcę jakiegoś szajsu.
Bedę wdzięczny za pomoc i z pokorą przyjmę baty od autora i moda.
Ostatnio zmieniony pt cze 27, 2008 14:51 przez kristo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt cze 27, 2008 15:13

FEBI BILSTEIN
LEMFÖRDER
TOPRAN
te firmy sa ok



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt cze 27, 2008 18:27

pszczyna pisze:FEBI BILSTEIN
LEMFÖRDER
TOPRAN
te firmy sa ok
Wielkie dziki za pomoc.



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » sob cze 28, 2008 11:45

nei chcę się kłócić...bo nie o to chodzi....ale miałem w ręce obie tuleje i zmierzyłem je osobiście suwmiarką....po mnie mierzył gość w sklepie i jest 3 mm różnicy.......więc ....CO WY NA TO...... rację ma mechanik z 10-letnim doświadczeniem czy noniusz na suwmiarce...

a może po prostu ten plastik inaczej sie zachopwuje przy montazu i muszą być większe....sam nie wiem...
ale jak ktoś wcześniej mądrze napisał - : jak oni je tam upychaja ......WINRarem czy ZIPem

ja załozyłem metalowe Febi Bilstein /czerwono-białe pudełko/ i praca zawieszenia tylnego jest już OK
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 11:50 przez mtworus, łącznie zmieniany 4 razy.


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob cze 28, 2008 15:10

Metalowe mają Ø 69mm 1J0 501 541 D
Plastikowe Ø72mm 1J0 501 541 C
Jak sam podałeś 3mm , taka różnica na obwodzie jest znacząca i proszę zwrócić uwagą na końcówkę literową w oznaczeniu D/C



Awatar użytkownika
pipek71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 08, 2006 23:09
Lokalizacja: Jordansmuhl

Post autor: pipek71 » pn cze 30, 2008 23:23

Proponuję teoretykom - heretykom nie wypowiadać się na ten temat .
Ci najmądrzejsi to tacy którzy słyszeli ,że jest coś takiego jak tulejka i nic poza tym.

Dziś o 17,00 sam przerobiłem ten temat .
Kupiłem plastik 1J0 501 541C 27 zł za sztukę .
wybiłem starą tulejkę (numer był zupełnie nieczytelny)i zaliczyłem karpia !
BO 1J0 501 541C są za duże o kilka milimetrów .
Najlepsze jest ,to ,że ETKA6 pokazuje tylko ten numer części .Już raz mnie wyru...ała z regulatorem napięcia w alternatorze-był zupełnie inny.
Poszperałem w necie i znalazłem dokładnie taka tulejkę jak potrzebuje czyli 1J0 501 541D średnica 69mm. I niech zaden burak nie wciska mi kitu ,że jest tylko jeden rozmiar.

Nie dajcie sie robić w bambuko ze ściaganiem belki !
CZynności jakie wykonałem były dziecinnie proste.

- podniosłem auto zwykłym podnośnikiem na kilka cm i podłożyłem pod belkę klocek (oczywiście klocki pod koła i zabezpieczenie pod auto na wypadek gdyby spadło z podnośnika)
- zdjąłem koło
- opuściłem aż belka oparła się o klocek
wykreciłem dwoma 18-nastkami srubę (jedna na grzechotce a druga płasko oczkowa ,zeby przytrzymać drugi koniec śruby
- po wyjeciu śruby podniosłem auto (belka cały czas lezała na klocku )
gumowy odcinek przewodu hamulcowego jest zbyt krótki żeby żeby swobodnie wyjąć tulejkę dlatego odkręciłem 4 sruby mocowania belki 16-tką na grzechotce
- po odkreceniu mocowania belki mamy idealny dostęp do tulejki a przewód hamulcowy pozostaje nietknięty
- teraz wolna amerykanka zeby wybić starą tulejkę

W tym momencie zaliczyłem karpia ze średnicą nowej tulejki
Cóż mi pozostało ...założyłem starą tulejkę do czasu kupienia nowych o dobrej srednicy

- starą tulejkę potraktowałem odrobiną płynu do naczyń żeby dobrze sie wciskała
- za pomocą kawałka preta gwintowanego i kilku podkładek i nakretek "wcisnąłem " tulejke na swoje miejsce (taki "McGAjwerowski zamiennik ściągacza" ..np do łożysk )
-przykręciłem mocowanie belki opuściłem podnośnik tak aby wcelować śrubą ...przykreciłem ...założyłem koło ..

I PO ROBOCIE . ŻADNA FILOZOFIA !! A przynajmniej stówka zostanie w kieszeni !
No i satysfakcja ,że żaden pseudo fachowiec nie zrobił mnie w wała z koniecznością ściagania belki .
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 23:29 przez pipek71, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images2.fotosik.pl/282/b589a89788bbbb64med.jpg[/img]

zbynek16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 19, 2007 19:26
Lokalizacja: szudziałowo

tuleje tylnej belki

Post autor: zbynek16 » śr lip 02, 2008 09:51

tuleja metalowa ma 69mm aplastikowa 72mm i obydwie pasuja do tej samej belki nie ma innych belek plastikowa podczas wciskania zmniejsza swoją średnicę wten sposób się trzyma w belce jedyny problem z wymianą to wybicie starych jeżeli ktoś decyduje się na wyjęcie całej belki niech zaślepi przewody hamulcowe bo je żeli cały płyn wycieknie nie da się odpoeietrzyć abs bez VAG



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr lip 02, 2008 10:21

zbynek16 pisze:tuleja metalowa ma 69mm aplastikowa 72mm i obydwie pasuja do tej samej belki nie ma innych belek plastikowa podczas wciskania zmniejsza swoją średnicę wten sposób się trzyma w belce
i tu popieram są tylko jedne tuleje plastykowa musi mieć większą średnicę żeby nie wypadła. Metalowe są praktycznie niedostępne. Podobnie masz z gumami na drążek stabilizatora robią już tylko pod jedyną obejmę która występowała w nowych modelach golfa IV a stare można ze świeczką szukać.

Co do tulei to sam wymieniałem metal na plastyk i poszło bez żadnych niespodzianek.



Awatar użytkownika
pipek71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 08, 2006 23:09
Lokalizacja: Jordansmuhl

Post autor: pipek71 » śr lip 09, 2008 13:24

Tak tak a łyżka na to niemożliwe .

po pierwsze po co VW nadał dwa osobne numery części tym tulejkom skoro jest niby tylko jedna

1J0 501 541 C
1J0 501 541 D

po drugie życzę dużo papieru toaletowego temu co będzie wciskał te 72 mm w otwór 69 mm

po trzecie po co przy swoich opisach piszecie GOLF IV , silnik taki i taki . PRZECIEŻ TO GOLF . A golf to golf analogicznie do tulejek ....czujecie róznicę ?

A co do tych metalowych tulejek to zdziwilibyście się jaki jest spory wybór rożnych producentów i to w podrzędnym sklepiku motoryzacyjnym .
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 13:28 przez pipek71, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images2.fotosik.pl/282/b589a89788bbbb64med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr lip 09, 2008 13:26

pszczyna pisze:FEBI BILSTEIN
LEMFÖRDER
TOPRAN
te firmy sa ok
topran??? w zyciu, febi tak lemforder też ale nigdy nie topran!!!


the mechanic

Awatar użytkownika
pipek71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 08, 2006 23:09
Lokalizacja: Jordansmuhl

Post autor: pipek71 » śr lip 09, 2008 13:33

Co za róznica Febi , Lem... czy inne wynalazki ...na naszych parszywych drogach za 1-2 lata znów trzeba bedzie wymieniac tuleje


[img]http://images2.fotosik.pl/282/b589a89788bbbb64med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr lip 09, 2008 15:38

pipek71 pisze:Co za róznica Febi , Lem... czy inne wynalazki ...na naszych parszywych drogach za 1-2 lata znów trzeba bedzie wymieniac tuleje
ale lem wyjeździ te dwa lata a np topran czy hans po pół roku trzeba wymianiać taka różnica

[ Dodano: 09 Lip 2008 15:39 ]
skoro wychodzisz z takiego założenia że za jakiś czas jeżdżąc po naszych drogach i tak będzie do wymiany to po co wogóle wymieniać, trzeba jeździć na rozwalonym zawieszeniu


the mechanic

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr lip 09, 2008 17:16

pipek71 pisze:po trzecie po co przy swoich opisach piszecie GOLF IV , silnik taki i taki . PRZECIEŻ TO GOLF . A golf to golf analogicznie do tulejek ....czujecie róznicę ?
Facet nazywamy bo tak trzeba lecz pewne rzeczy zawieszenia nie zostały zmienione i pochodzą wprost od Golfa II. Przykładem jest przednia tuleja metalowo-gumowa wahacza. Co do tulei może i są różne numery różniące się literką na końcu tylko powiedz na czym polega różnica skoro belka jest tylko jedna.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr lip 09, 2008 18:31

Metalowe mają 69mm 1J0 501 541 D
Plastikowe 72mm 1J0 501 541 C


To co dasz radę włożyć pierścienie 3-szlif na tłoki i cylindry nominal !!!!!! :metal:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości