[MK2] zmiana silnika z 1.6 benzyna na 1.6TD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] zmiana silnika z 1.6 benzyna na 1.6TD
Witam wszystkich! Jestem tu nowicjuszem i mam następujący problem- posiadam MK2 z benzynowym 1.6, który jest w super stanie i wogóle, ale spalanie mocno mnie szarpie po kieszeni. LPG odpada. Chciałbym zmenić motorek na 1.6 TD- ceny w miare przystepne, moc niezła (80KM prawda??) no i spalanie! Pytanie- co musze kupić i wymienić aby wszystko ładnie śmigało? Silnik+ skrzynia napewno, ale co jeszcze? No i kto może się takiej podmianki podjąć?
Czemu niby lpg odpada? Uzasadnij? :>
Co do TD'kow..
Trzy rodzaje: 1V (60 KM), JR (70 KM) SB (80KM)
Aby to zaszczepic to potrzebujesz silniczor z osprzetem, skrzynka zostaje z benzyny - w tamtych czasach VW nie rozrnoznial skrzynek benzyna/diesel przy podobnych pojemnosciach (pakowali skrzynki 4S i 4T zarowno do benzynek 1.6 - 1.8 i do TD'kow)
Uklad paliwowy zostaje, dokladasz tylko filtr paliwa dieslowski, wywalasz filtr weglowy aktywny (pochlaniacz oparow paliwa) z benzyniaka, zakladasz wieksza chlodnice. Mocowania silnika sa te same, nalezy jednakze zmienic poduszki silnika na te od diesla.
Dodatkowo przy silniku SB potrzebujesz dodatkowy osprzet silnika (dodatkowa, elektryczna pompa wody - dla chlodzenia wodnego turba i intercooler kompletny - zaczepy, plastiki, weze)
Pozatym zostaje kwestia elektryki: zmiana budzikow, zalozenia przekanika swiec zarowych + podlaczenie go do czujnika temperatury + pociagnac zasilanie do swiec, podlaczenie oraz podanie 12V po stacyjce na pompe paliwa. Wsio
Reszte gratow wywalasz bo nie potrzebne :>
Co do TD'kow..
Trzy rodzaje: 1V (60 KM), JR (70 KM) SB (80KM)
Aby to zaszczepic to potrzebujesz silniczor z osprzetem, skrzynka zostaje z benzyny - w tamtych czasach VW nie rozrnoznial skrzynek benzyna/diesel przy podobnych pojemnosciach (pakowali skrzynki 4S i 4T zarowno do benzynek 1.6 - 1.8 i do TD'kow)
Uklad paliwowy zostaje, dokladasz tylko filtr paliwa dieslowski, wywalasz filtr weglowy aktywny (pochlaniacz oparow paliwa) z benzyniaka, zakladasz wieksza chlodnice. Mocowania silnika sa te same, nalezy jednakze zmienic poduszki silnika na te od diesla.
Dodatkowo przy silniku SB potrzebujesz dodatkowy osprzet silnika (dodatkowa, elektryczna pompa wody - dla chlodzenia wodnego turba i intercooler kompletny - zaczepy, plastiki, weze)
Pozatym zostaje kwestia elektryki: zmiana budzikow, zalozenia przekanika swiec zarowych + podlaczenie go do czujnika temperatury + pociagnac zasilanie do swiec, podlaczenie oraz podanie 12V po stacyjce na pompe paliwa. Wsio

Reszte gratow wywalasz bo nie potrzebne :>
Dzieki wielkie! Teraz mam jasność! Jakoś z lpg mam same złe doświadczenia, pozatym zależy mi na miejscu- butla w kole nierozwiązuje sprawy, bo zapas w bagażniku to problem. Montowanie lpg do wozu który ma 210tyś przebiegu nie wróży mu długiej jazdy raczej... A tak pozatym poprostu lubie ropniaki! No i moc jest większa (jeśli chodzi o SB)!!
[ Dodano: Wto Paź 25, 2005 16:55 ]
Teraz jeszcze tylko ostatnie zapytanie- jaki może być ostateczny koszt takiej zabawy?? Taki silnik kosztuje ok 1300zet. W reichu 200 euro- opłacałoby się chyba przywieźć. Ile może kosztować przekładka oraz te wszystkie graty?
[ Dodano: Sro Paź 26, 2005 16:54 ]
Rozeznałem się nieco jeśli chodzi o silniki i trafiła mi się niezła okazja na JR. Pytanie czy można do niego domontować później intercooler itp tak jak w SB i da to wzrost mocy?
[ Dodano: Wto Paź 25, 2005 16:55 ]
Teraz jeszcze tylko ostatnie zapytanie- jaki może być ostateczny koszt takiej zabawy?? Taki silnik kosztuje ok 1300zet. W reichu 200 euro- opłacałoby się chyba przywieźć. Ile może kosztować przekładka oraz te wszystkie graty?
[ Dodano: Sro Paź 26, 2005 16:54 ]
Rozeznałem się nieco jeśli chodzi o silniki i trafiła mi się niezła okazja na JR. Pytanie czy można do niego domontować później intercooler itp tak jak w SB i da to wzrost mocy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości