Sprawdzanie świec żarowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Sprawdzanie świec żarowych

Post autor: cruc » pt paź 21, 2005 12:11

Jak w temacie.Wiem,że można sprawdzić za pomocą zwykłej kontrolki z żarówki ale to wymaga demontażu listwy łączącej świece.Zastanawiam sie, czy miernikiem prądu można sprawdzić.Jak macie jakieś sposoby to piszcie. :pub:



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt paź 21, 2005 12:22

Zarówką to nie słyszałem ale ja przerabiałem ten temat na własnej skórze i robi sie to tak ze musisz odłączyc mase od akukulatora nastepnie (niestety)wykrecic listwe zasilająca swiece i sprawdzic rezystancje kazdej z nich jak ma w granicach 0,9-1,2 ohm +- bład wskazania miernika to jest ok a jak nie przewodzi prądu wcale to jest do wymiany. Trzeba miec sprawne palce ale da sie zrobic!!!
Pozdrawiam!!



michaltczew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob wrz 18, 2004 11:37
Lokalizacja: TCZEW
Kontakt:

Post autor: michaltczew » pt paź 21, 2005 13:01

Mozna tez inaczej odkrecasz listwe bierzesz grubszy kabelek przykladasz go do plusa akumulatora i do swiecy jak bedzie iskrzyc to znaczy ze swieca jest ok a jak nic nie bedzie sie dzialo to swieca kaput i do wymiany



michaltczew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob wrz 18, 2004 11:37
Lokalizacja: TCZEW
Kontakt:

Post autor: michaltczew » pt paź 21, 2005 13:07

Mozna tez inaczej odkrecasz listwe bierzesz grubszy kabelek przykladasz go do plusa akumulatora i do swiecy jak bedzie iskrzyc to znaczy ze swieca jest ok a jak nic nie bedzie sie dzialo to swieca kaput i do wymiany



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pt paź 21, 2005 15:52

Naprościej:
Pobór prądu jednej świecy ok12A x 4 = 48A
Bierzesz piwo ,jedziesz do elektryka ,zaklada amperomierz cęgowy na przewód zasilający "listwę" i po 15 sekundach łącznie z podniesieniem i opuszczeniem maski wiesz ile świec "zgasło".
Moja zasada:
co dwa lata
Listopad-sklep-120pln .....i po problemie.



Awatar użytkownika
DIESEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 09, 2004 18:23
Lokalizacja: kraków

Post autor: DIESEL » pt paź 21, 2005 17:47

Witam
ja dzisiaj wymieniłem komplet świec bo zima idzie a ostatnio coś kiepsko palił.
Najlepiej jest wykręcić każdą świece z osobna i podłączyć do akumulatora, i wtedy jesteś pewny czy prawidlowo rozgrzewa się włókno żarowe i w jakim jest stanie ( czy niema wżerów , czy nie jest upalone) przy wymianie odkręcam przewody od pompy do wtrysków zawsze to troche więcej miejsca, czas wymiany ok 60min



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt paź 25, 2005 09:31

DIESEL pisze:Witam
ja dzisiaj wymieniłem komplet świec bo zima idzie a ostatnio coś kiepsko palił.
Najlepiej jest wykręcić każdą świece z osobna i podłączyć do akumulatora, i wtedy jesteś pewny czy prawidlowo rozgrzewa się włókno żarowe i w jakim jest stanie ( czy niema wżerów , czy nie jest upalone) przy wymianie odkręcam przewody od pompy do wtrysków zawsze to troche więcej miejsca, czas wymiany ok 60min
Dokładnie tak jest!
To że bierze prąd i nie ma przerwy wcale nie oznacza że dobrze grzeje, a w zimie taka niepewna świeczka potrafi wybrać ja*a .Zmiana świecy w zimie przy np. -10* do przyjemności nie należy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości