Kupiłem zegar doładowania i mam tutaj trzy kabelki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » czw lip 03, 2008 20:02

kolejna dobra pelna odpowiedzi, podziekowal



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw lip 03, 2008 20:17

Ja ostatnio zastanawiam się nad wskaźnikiem doładowania z funkcją alarmu gdy turbo przeładowuje. Ale za bardzo nie wiem na jakiej zasadzie to działa... Czy ustawia się ręcznie wartość i jeśli ciśnienie ją przekroczy to włącza się alarm ??

Ja w swoim wskaźniku miałem tylko dwa przewody (firmy AUTO GAUGE, podś. Indiglo) do oświetlenia, i podłączyłem go pod instalację oświetleniową licznika i regulacja natężenia światła także działa na wskaźnik :) dlatego nie rozumie po co ten trzeci przewód...



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » czw lip 03, 2008 20:23

Lukas-182 Ten wskaźnik z alarmem wg mnie ma w środku stycznik. Ustawia się go ręcznie i jak wskazówka dojdzie do nastawionego zakresu i zewrze stycznik to zacznie piszczeć, ale mogę się mylić...

Ten wskaźnik Indiglo mam i ja. W nim są tylko dwa kabelki. A tutaj zasadę od czego służy ten 3-ci opisałem przecież ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw lip 03, 2008 20:32

Wooqasheck pisze:A tutaj zasadę od czego służy ten 3-ci opisałem przecież ;)
Już skumałem :) , przyjrzałem się bliżej temu wskaźnikowi i w nim tylko znaczki są podświetlane, nie jak u nas cała tarcza, no i te twoje rozwiązanie miało by racje bytu...



Awatar użytkownika
Grzesiekxx88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw gru 27, 2007 17:40
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Grzesiekxx88 » czw lip 03, 2008 22:12

Ja mam inny problem, a mianowicie jestem posiadaniu wskaźnika temp. oleju i nie wiem jak podłączyć kabelki :/ możecie pomóc w tym temacie?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw lip 03, 2008 23:00

Grzesiekxx88 pisze:Ja mam inny problem, a mianowicie jestem posiadaniu wskaźnika temp. oleju i nie wiem jak podłączyć kabelki :/ możecie pomóc w tym temacie?
A sondę masz ?? Bo coś mi się wydaje, że do wskaźnika temp. oleju potrzebna jest sonda, ale ta powinna być w zestawie... A co do miejsca montażu sondy, to za bardzo nie wiem gdzie ją się montuje, może w misę olejową, albo gdzieś w blok, czy też podmienia się ją z czujnikiem ciśnienia oleju, nie mam pojęcia i z chęcią się dowiem co i jak, bo także zastanawiam się nad kupnem takiego wskaźnika ale odstrasza mnie widmo montażu sondy, a przydałby się w uturbionym JPku :)



Orange
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 03, 2008 00:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Orange » czw lip 03, 2008 23:27

sonde montuje sie w miejscu zaślepki w podstawie filtra oleju (obok czujnika ciśnienia oleju), przynajmniej u mnie tak jest w mk3, mam zaślepke na właśnie taką sondę bo jak jest MFA to tam jest montowane fabrycznie (myle sie?) ja nie mam MFA i miałem zaślepke którą wykręciłem i w jej miejsce wkręciłem sondę od wskaźnika.
a co do pomarańczowego przewodu to nie mam ich podłączonych.. zasilanie do podświetlenia zapodałem z oświetlenia deski, zegary zaświecają sie jak włączam światła (od razu wiem kiedy świateł nie mam ;) )



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw lip 03, 2008 23:48

Orange pisze:sonde montuje sie w miejscu zaślepki w podstawie filtra oleju (obok czujnika ciśnienia oleju), przynajmniej u mnie tak jest w mk3,
A w MK 2 to gdzie go zapodać ?? Bo z tego co się orientuje to w podstawie filtru oleju mam tylko jedne wejście i to w dodatku zajęte przez przewód olejowy turbiny, ale jutro oblookam, może się mylę :) Jeśli mam dodatkowy otwór to jutro zamawiam wskaźnik :)



Awatar użytkownika
Barciech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 14, 2007 15:30
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: Barciech » pt lip 04, 2008 12:32

w głowicy powinieneś mieć czujnik oleju , kupujesz sobie taki trójnik na allegro za 30zł i podłączasz tam , ostatnio takie coś robiłem , chwila zabawy i wszystko działa :)



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt lip 04, 2008 13:50

Barciech pisze:w głowicy powinieneś mieć czujnik oleju , kupujesz sobie taki trójnik na allegro za 30zł i podłączasz tam , ostatnio takie coś robiłem , chwila zabawy i wszystko działa :)
bankowo, że mam czujnik w głowicy :chytry: Więc tylko zakupić trójnik i będzie hulać, jak możesz to zapodaj linka do aukcji na której kupiłeś ten trójnik...
Ostatnio zmieniony pt lip 04, 2008 13:51 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pt lip 04, 2008 13:56

Lukas-182 pisze:bankowo, że mam czujnik w głowicy :chytry:
Jak stoisz przed samochodem to po prawej stronie głowicy jest wkręcony czujnik


Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt lip 04, 2008 14:26

Jak stoisz przed samochodem to po prawej stronie głowicy jest wkręcony czujnik
Ja wiem gdzie on się znajduje :) widocznie nie zrozumiałeś do zdania, miało zabrzmieć z lekko sarkastycznie :)

Teraz przydał by się namiar na ta aukcje, bo nie mam czasu na szukanie po allegro...



Awatar użytkownika
Barciech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 14, 2007 15:30
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: Barciech » pt lip 04, 2008 15:52

proszę bardzo
http://www.allegro.pl/item387207493_tro ... gauge.html
po oglądnięciu trójnika zauważyłem że ma gwinty stożkowe , moja dobra rada to jak będziesz go zakładał zaopatrz się w specjalny klej do gwintów , ja kupiłem taką małą buteleczke 5ml za 15zł w motoryzacyjnym , dajesz kropelke na gwint i skręcasz , tworzy powłoke i zapobiega poceniu się połączeń co w przypadku tego typu gwintu często się zdarza , aha i dokręcaj z umiarkowaną siłą , pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 143 gości