Wydwch w mk2 gti

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wydwch w mk2 gti

Post autor: marceliii » pn paź 24, 2005 18:22

Mam silnik 1.8 8v PF.
Przerobiłem wydech w ten sposób że wywaliłem kata wstawiając za niego zwykłą rure,zostawiłem środkowy,a zamiast końcowego wstawiłem skrzynie basowa ultera.
Dźwięk na zewnątrz jak dla mnie jest troche za cichy,ale fajny bo bassowy,wewnątrz w trasie jest w sam raz.
No i teraz rozleciał mi się środkowy,i nie wiem co mam zrobić,czy kupić jakiś zamiennik za 100zł czy zamiast niego wstawić rure.
Chodzi mi o to że się boję żę z jednej strony ten zamiennik będzie za bardzo przychamowywał spaliny pogorszając osiągi,a z drugiej strony boje się że jak wstawie rure to na zewnątrz będzie w sam ra,ale w środku już będzie dużo za głośno.
Czy może mi ktoś doradzić,może z własnego doświadczenia jak bardzo będzie głośniejszy jak wstawie rure?
A no i mam jeszcze jedno pytanko,czy ktoś wie jaka ma być średnica wew. i zew. rury łączącej środkowy z katalizatorem w tym modelu,i jaka ma być średnica zewnętrzne rury wchodzącej do końcowego?
Chce się upewnić że wydech ma wystarczającą przepustowość.
:D
Pozdrawiam


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn paź 24, 2005 20:12

1 sprawdzenie samych srednic na wejsciu/wyjsciu nie da ci pewnosci ze masz dobrze dobrane tłumiki, trzeba wszytko policzyc
2 na pewno z rura bedize o niebo głośniej, warczenie
3 zamiennik na pewno nie bedzie bardziej jak to ująłeś "przyhamowywyał" spalin, może jedynie sie wczesniej posypać niz oryginał
4 uważam ze rura zamist tłumika srodkowego wrecz pogorszy osiagi

to nie o samą przepustowosc chodzi ale tez o pojemnosc układu i opór jaki napotykają splainy,
jak wytniesz środkowy i wstawisz rure to sadze ze za bradzo go odprężysz i góry nie bedzie miał,
najlepiej jakby fachowiec ci ładnie policzył cały wydech, uwzgędni wtedy do czego używasz samochodu, jak lubisz jezdzic , na pewno by ci wtedy zaproponowal kilka opcji, moze np srodkowy przelotowy od jakiejś innej fury ale tej samej pojemnosci,
bawiąc sie samemu zmienisz tylko dżwięk, a osiągi pozostaną niewiadomą
A już najpradopodobniej to tylko zmulisz auto , bedzie fajnie chodzilo ale chyba nie tylko o to ci chodzi?
poza tym z wycinaniem kata to tez są różne szkoły, rajdowa mówi że dobry sporotwy układ to tylko z katem, pozostaje w zgodzie z homologoacją a jak te rajdówki chodzą, poezja, wolne też nie są, pozdro ajt



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn paź 24, 2005 22:32

No tak,ale ja mam ultera dedykowanego,on fajnie buczy,ale daje większy opór w układzie niż standardowy,co dowiodło wiele hamowni sprawdzając dedykowane tłumiki ultera.
On jest przelotowy więc zbyt dużego wpływu niema,a skoro trace troche na końcowym ukltera to może to odzyskam na wycięciu środkowego.
Nie bez powodu wyciągnęcie kata jednak daje przyrost mocy a bynajmnie wzrost momentu obrotowego.
Ale też po to jest te forum żeby posłuchac opini kogoś kto juz taki experyment robił.
:D
Co do wymiaru rur to chce poprostu wiedziec czy mam dobrze dobraną średnice rur,czy to orginł czy ktoś zostawił po silniku 1.6 który tu kiedyś był.
:)
Czekam na Wasze odpowiedzi.
Pozdro

[ Dodano: Pon Paź 24, 2005 22:34 ]
No tak,ale ja mam ultera dedykowanego,on fajnie buczy,ale daje większy opór w układzie niż standardowy,co dowiodło wiele hamowni sprawdzając dedykowane tłumiki ultera.
Srodkowy jest przelotowy więc zbyt dużego wpływu niema na cały układ (około 5-10) %,a skoro trace troche na końcowym ukltera to może to odzyskam na wycięciu środkowego.
Nie bez powodu wyciągnięcie kata jednak daje przyrost mocy a bynajmnie wzrost momentu obrotowego.
Ale też po to jest te forum żeby posłuchać opini kogoś kto juz taki experyment robił.
:D
Co do wymiaru rur to chce poprostu wiedziec czy mam dobrze dobraną średnice rur,czy to orginł czy ktoś zostawił po silniku 1.6 który tu kiedyś był.
:)
Czekam na Wasze odpowiedzi.
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn paź 24, 2005 22:50

marceliii pisze:Co do wymiaru rur to chce poprostu wiedziec czy mam dobrze dobraną średnice rur,czy to orginł czy ktoś zostawił po silniku 1.6 który tu kiedyś był.

nie da rady zostawić po 1,6 bo to calkiem inne srednice i ciekawe jakby ktos spaswal to potem w kolektorem, chyba jedynie za pomoca spawarki :P



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn paź 24, 2005 22:54

Tego nie wiedziałem i dlatego chciałem znac wymiar jaki powinien być.
Zresztą i tak byłbym happy jakby ktoś napisał jakie powinny być średnice tych ru,tak dla świętego spokoju.
:D
Co sądziie o tym wywaleniu środkowego po wstawienu ultera jako końcowy?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn paź 24, 2005 23:00

marceliii pisze:Tego nie wiedziałem i dlatego chciałem znac wymiar jaki powinien być.
Zresztą i tak byłbym happy jakby ktoś napisał jakie powinny być średnice tych ru,tak dla świętego spokoju.
najlepiej bedzie jak wezmiesz suwmiarke i zmierzysz sam u siebie :D



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn paź 24, 2005 23:03

Kurce,ale ja swoje wymiary już znam bo mierzyłem,tylko chce porównać.
:P


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn paź 24, 2005 23:08

55mm albo 60 Nie jestem pewien :P



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn paź 24, 2005 23:11

55 to chyba w transporterze było.
:D
Ja mam średnice rury dochądzącej do środkowego o rozmiarze zewnętrznym równym 44mm.
Tylko mi nie mówcie że to za szczupła rura.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn paź 24, 2005 23:15

jutro to moglbym zmierzyc bo dzisiaj to juz mie sie nie chce nigdzie wychodzic :D



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn paź 24, 2005 23:16

No byłbym wdzięczny bo teraz nie wiem czy cały układ wydechowy musze przerabiać.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 25, 2005 00:30

wejdz na www.intercars.com.pl i tam wybierz swój silnik PF 112 koni (czyli jak mój :) ) i zaznacz np tłumik środkowy, po prawej stronie masz zakładke "stosawane w" i tak np tłumik od PF stosowany był w jetta2 oraz golf 2 :
1.8
1.8
1.8 i CAT
1.8 Syncro
1.8 i Syncro CAT
1.8 GTI CAT
1.8 GTI


także z 1,6 albo choćby z 1,8 16v tłumik już nie pasuje
idąc tym tropem możesz po kolei sprawdzić który tłumik musisz wymienić , rury też tam chyba są, wiec i to może sie da sprawdzić



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » wt paź 25, 2005 11:32

sas_gti pisze:wejdz na www.intercars.com.pl i tam wybierz swój silnik PF 112 koni (czyli jak mój :) ) i zaznacz np tłumik środkowy, po prawej stronie masz zakładke "stosawane w" i tak np tłumik od PF stosowany był w jetta2 oraz golf 2 :
1.8
1.8
1.8 i CAT
1.8 Syncro
1.8 i Syncro CAT
1.8 GTI CAT
1.8 GTI


także z 1,6 albo choćby z 1,8 16v tłumik już nie pasuje
idąc tym tropem możesz po kolei sprawdzić który tłumik musisz wymienić , rury też tam chyba są, wiec i to może sie da sprawdzić
PF ma seryjnie 107KM, PB ma 112KM bo ma inny wydech - inny kolektor wydechowy i seryjnie nie ma katalizatora.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt paź 25, 2005 12:36

ano racja, ale nic to nie zmienia, układy wydechowe za katem miały chyba takie same, zmeczony byłem,

A pomogł ci link? bo przeciez o to chodziło :] to wszytko mozna tam na tej stronce sprawdzic

A czy przypadkierm nie różnia sie też kompem? pf ma sonde przeciez...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości