Trze o nadkole !!Foty!!!Co robic???

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

beri19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 17:52
Lokalizacja: Lublin

Trze o nadkole !!Foty!!!Co robic???

Post autor: beri19 » wt lip 01, 2008 19:42

Witam zwracam sie kolejny raz o pomoc do was koledzy.Po krotce zakupilem golfa obnizonego i zalozylem felgi do niego et38 7 cali opona 195/50r15 i teraz pytanie co zrobic gdyz trze mi onadkole nawet jaknikt z tylu nie siedzie na wiekszych dolkach przy wiekszej predkosci , wymienilemamortyzatory tyl na gazowe bilsteina b4 i nic nie dalo teraz mamzamair kupic sprezyny minus 40 jamexa moze to cos pomoze dodam ze z jednej strony wiecej mi trze, obecnie jest z tylu ok 15 cm do podloza i przy hokeju ok 15 moze mi ktos powie jakie mam sprezyny o ile obnizone na podstawie zdjec i podpowie co zrobic aby nie tarlo nawet przy trzech osobach moze opone wezsza wsadzic na 7 calowafelge moze 185???help Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » śr lip 02, 2008 07:30

Moze pomóć wsadzenie nowych gum amortyzatora w kielichach, gumy dolnej i gornej.
Bilstein B4 to poprostu standartowe amortyzatory olejowo-gazowe, nic specjalnego poza marką i trwałoscią. W twoim przypadku musisz szukać amorków jak najtwardszych czyli coś sportowego , nawet jak bedą o skroconym tloku to tym sie nie sugeruj bo to nie wplywa na wysokosc auta (nic bardziej ci sie nie obnizy). Twarde to takie ze jak nawet bedziesz skakał na grodzi bagaznika to nic sie nie bedzie ruszać (bujać).

A co do sprezyn hmm raczej jamexy nie bedą dobrym wyborem , one należą do miękkich sprezyn. Wziołbym Waitec'a .

ps. ale na foto widać ze jakies sprezyny sportowe to juz masz chyba zalozone, aha i drugie dobrze ze nie kupiles amorków olejowych bo to by byla wogule porażka



Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » śr lip 02, 2008 12:23

powycinaj ranty poszerzeń (te plastikowe) i zagnij ranty nadkoli do srodka i bedzie dobrze. Poza tym opona balon, można wrzucić 185/45 :okej:
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 12:24 przez skwaros, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Awatar użytkownika
Cieluś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1087
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:05
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Cieluś » śr lip 02, 2008 13:49

albo jak miękki zawias to odbój mu dać żeby zmniejszyć skok i po sprawie :)


[b]GTI KR[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=115190

beri19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 17:52
Lokalizacja: Lublin

dzieki

Post autor: beri19 » czw lip 03, 2008 15:41

185/45 dobry zart na felge 7 calowa:))))))
to chyba nie za dobra podpowiedz
Cielus do ciebie pytanie jak to z tym odbojem zrobic????pomozesz???
tak mam jakies sportowe sprezyny ale nie wiem co to jest takie kupilem i nie wiem o ile obnizaja:((

nie moge plastikow sciagnac bo jak to bedzie wygladalo z reszta ????/



Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » czw lip 03, 2008 15:48

Cieluś pisze:albo jak miękki zawias to odbój mu dać żeby zmniejszyć skok i po sprawie :)
odboje raczej na karzdym amorku sa. jesli beda za duze to nie bedzie sie jezdzilo autem tylko skakalo (juz to przerabialem u siebie). chyba ze ci chodzi o gume usztywniajaca w sprezyne, ja tak mialem w poprzednim zawieszeniu ale i tak to nie bylo to.


Obrazek

Awatar użytkownika
Cieluś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1087
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:05
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Cieluś » czw lip 03, 2008 16:43

zychu4 pisze:odboje raczej na karzdym amorku sa. jesli beda za duze to nie bedzie sie jezdzilo autem tylko skakalo
To chyba miałeś wywalone amory jak ci auto skakało, albo posadziłeś amora na odboju i nie było żadnego skoku na amorze. Chodzi mi o zmniejszenie skoku amora tak żeby nie tarło, a i tak się normalnie będzie jeździć. Odbój jest gumowy więc i tak coś się ugina ...

[ Dodano: 03 Lip 2008 16:45 ]
P.S oprócz tego dobrze jest wyklepać ranty bo też dużo daje, a nie wiele pracy zajmuje.


[b]GTI KR[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=115190

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » czw lip 03, 2008 17:05

To chyba miałeś wywalone amory jak ci auto skakało, albo posadziłeś amora na odboju i nie było żadnego skoku na amorze. Chodzi mi o zmniejszenie skoku amora tak żeby nie tarło, a i tak się normalnie będzie jeździć. Odbój jest gumowy więc i tak coś się ugina ...
amory mialem nowe (gazówki sachsa) a odboj owszem jest gumowy ale az tak duzo sie nie ugina. klepanie nadkoli ok ale i tak zostaja plastikowe nakladki o ktore opona i tak bedzie tarla.


Obrazek

Awatar użytkownika
Cieluś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1087
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:05
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Cieluś » czw lip 03, 2008 19:24

zychu4, proszę cię. Dużo osób tak robi i jest dobrze. Ja też na gwincie mam odbój i nie trze, a jak wyciągnę to trze...


[b]GTI KR[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=115190

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » czw lip 03, 2008 21:48

zychu4, proszę cię. Dużo osób tak robi i jest dobrze. Ja też na gwincie mam odbój i nie trze, a jak wyciągnę to trze...
tylko mi nie mow ze masz odboje od seryjnego zawieszenia. porownaj sobie dlugosc odboju przy gwincie (tez na gwincie jezdze) a na seryjnym zawieszeniu.
beri19 pisze:zakupilem golfa obnizonego
moze masz skrocone sprezyny seryjne (...) ja tak mialem jakkupilemmoje auto i byly powkladane gumy usztywniajace. jak zmienilem ztyluamory na sachsa (gazowki) i zalozylem nowe odboje to mi tyl skakal strasznie.dopiero skrucenie odboi o jakies 2cm pomoglo.

sumujac. odkrec kolo i looknij jakie masz sprezyny. skoro z jednej strony bardziej dobija to na moje oko sprezyny masz skracane i stad to.
Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 21:50 przez forevwers, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw lip 03, 2008 21:50

Panowie nie widzicie, że kolega ma coś skopanego z zawieszeniem?? Nie widać, że przód jest wyżej niż tył?? Ja bym przyczyny szukał w sprężynach. Może ktoś jakiś szrot założył?? Do tego na tyle amortyzator opiera się o piankowy odbojnik. Zaraz tu ktoś napisze, że źle piszę, ale też tak myślałem do puki się z kumplem nie kłóciłem i sam nie sprawdziłem :) . Miałem przycięte odboje na tyle i mi dobijało. Założyłem nówki Sascha i auto poszło o 2 cm do góry i nic nie dobija a tył ładnie amortyzuje. Do tego niech kolega sprawdzi czy przypadkiem tylne sprężyny nie są przycięte o np. jeden zwój przez co straciły swoja charakterystykę i są miększe :(


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » czw lip 03, 2008 21:53

Golf mk3 stoi na odbojach i na seryjnej sprężynie i na -40
Sprawdź kolego najpierw odbojniki czy masz całe a potem tak jak Marcinas pisze czy sprężyny nie są cięte


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw lip 03, 2008 22:00

aaaa.... i wysokość standardowego odboju piankowego na tył to 146mm :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Cieluś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1087
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:05
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Cieluś » pt lip 04, 2008 10:02

zychu4 pisze:tylko mi nie mow ze masz odboje od seryjnego zawieszenia. porownaj sobie dlugosc odboju przy gwincie (tez na gwincie jezdze) a na seryjnym zawieszeniu.
Mam po jednym małym odboju grubości ok 2cm i nie od seryjnego zawiasa tylko pod sportowy zawias :goof:
Faktycznie jak mówi.ą przedmówcy może cięte sprężyny, albo coś kombinowane było i są z jakiego innego auta.


[b]GTI KR[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=115190

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości