Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
ArcioTDI
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 20:05
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontakt:
Post
autor: ArcioTDI » pt cze 06, 2008 22:55
tommy-cichy pisze:"PS We wszystkich Golfach III i Vento jest też niedociągnięcie pod kątem antykorozyjnym, nie chcę robić OT, ale jeżeli będzie zainteresowanie to powiem o co chodzi."
Ja jestem ciekawy o co z tym chodzi.Także gdybyś mógł troszke o tym opisać...
I jeszcze pytanko co do EGRA czy nie zagrzewa ci się dużo dłużej po jego zaślepieniu,bo ja miałem jakiś czas zaślepiony i autko rozgrzewało sie z kilometry dłużej i stwierdziłem że te spaliny widocznie do czegoś są potrzebne.
Jeżeli chodzi o rozgrzewanie silnika to raczej nie zauważyłem różnicy po usunięciu EGR-u, jeżeli masz z tym problem z rozgrzewaniem to raczej sprawa termostatu.
Sprawiłem sobie dzisiaj kolektor dolotowy z AWX-a:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=369069874
Czego się nie robi, aby nasze leciwe motorki łatwo oddychały
Po usunięciu EGR-a nie czyściłem fabrycznego kolektora tylko teraz go zastąpie w/w kolektorem oczywiście po uprzednim wyczyszczeniu go od wewnątrz.
-
tommy-cichy
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
- Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
-
Kontakt:
Post
autor: tommy-cichy » sob cze 07, 2008 01:10
A co da ci zmiana tego kolektora,uzyskasz coś na mocy?nie wystarczyło wyczyścić orginalny,ja tak zrobiłem.A co do termostatu to mam dobry na bank niedawno wymieniałem a pozatym temperature trzymie super także sprawny jest napewno.
-
micky
- Gadatliwa bestia
- Posty: 865
- Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
Post
autor: micky » sob cze 07, 2008 08:46
Kolektor z awx ma lagodniej wyprofilowane krzywizny kanałow dolotowych, a co za tym idzie sa mniejsze straty w przeplywie powietrza. Dodatkowo nie posiada zaworu egr. Zawor egr jest dokrecany co w przypadku juz wczesniejszego zaslepienia tego zaworu, wystarczy dorobic flansze i polaczyc bezposrednio kolektor z rura od intercoolera.
-
ArcioTDI
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 20:05
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kontakt:
Post
autor: ArcioTDI » sob cze 07, 2008 10:04
tommy-cichy pisze:A co da ci zmiana tego kolektora,uzyskasz coś na mocy?
Na razie wymiana kolektora nic mi nie pomoże, ale ogólnie planuję większe mody, chcę osiągnąć moc około 140KM i 320Nm i uważam, że inżynierowie z VW nie bez powodu montowali te kolektory w mocniejszych motorkach.
-
jaro4444
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
- Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa
Post
autor: jaro4444 » sob cze 07, 2008 16:14
Wymiana kolektora z czystego ALH (podobny do AFN czyli i tak o niebo lepszy jak 1Z) na ASZ (czyli taki jak AWX tylko na drugą stronę) dała wyrażny spadek dymienia i lepszy dół bez innych zmian programowych i mechanicznych przy mocy ok 170 KM.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
skowron69
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:47
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: skowron69 » pn cze 09, 2008 10:58
A jak zamiast zaslepienia odepne węzyk z N18 to da to jakieś pozytywne efekty czy raczej negatywne?
-
bizak
- Ma gadane
- Posty: 233
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
- Lokalizacja: Rogoźno
-
Kontakt:
Post
autor: bizak » sob cze 28, 2008 19:38
mam pytanko...czy na uszczekle od kolektora dajecie jakis silikon, jesli tak to jaki?
Pozdrawiam Bizak
-
mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » czw lip 03, 2008 18:27
Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 18:35 przez
mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.
-
adasiek
- Mały gagatek
- Posty: 88
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 00:52
- Lokalizacja: Podlasie
-
Kontakt:
Post
autor: adasiek » pt lip 04, 2008 11:37
Czy żeś tak wyczyścił ten kolektor??? Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Dynamika auta poprawiła się?
-
mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » pt lip 04, 2008 15:48
Wlałem do środka kolektora 1litr środka do mycia silników (koncentratu), odczekałem 2 godzony i mycie kercherem. I nic węcej.Dynamika - znaczna poprawa. Lepiej ciągnie na wysokim biegu od dołu, i ma ducha do ok 4 300 obrotów
, kiedyś ciągnoł tylko do 4000-4100.
-
micky
- Gadatliwa bestia
- Posty: 865
- Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
Post
autor: micky » sob lip 05, 2008 09:23
a powiedz mi co demontowales po kolei zeby wyciagnac kolektor, bo ja mialem z tym problem i zaniechalem
-
dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
-
Kontakt:
Post
autor: dawid018 » śr lip 09, 2008 22:22
micky, w afn'ie tak na dobra sprawę nic nie demontujesz.jedynie żeby dojść do jednej śruby to trzeba odkręcić mocowanie rurki smarowania turbo,możesz wyjąc rurę od dolotu do turbo żeby mieć więcej miejsca i w sumie to wszystko.no oczywiście trzeba tez zdjąć wąż od IC.
przed wczoraj przeprowadziłem zabieg czyszczenia kolektora.nie było tak źle patrząc na zdjęcia w tym temacie ale trochę syfu było.dziś zaślepiłem EGR.
aa mam jedno pytanie.czy lepiej zaślepić rurkę do egr przy turbo czy przy kolektorze??bo ja zaślepiłem przy kolektorze bo przy turbo nie mogłem odkręcić nakrętek.jest jakaś różnica??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
-
lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontakt:
Post
autor: lolo_golf » śr lip 16, 2008 15:09
A ja wam powiem ze troche zdziwilem sie tym co tu pokazujecie ze sa tony tego syfu i aż poszedłem to rozkręcić
I ku mojemu zdziwieniu nic tam nie mam. Możę 1mm powłoczka tego syfu ale nie takie jaja jak niektórzy pokazują
Jeszcze odkręcę cały ssak bo na razie zrobiłem tylko przepustnice z EGRem. Ale jak tu na górze nie miałem za dużo syfu to mysle ze na dole kolektora tez nie bedzie źle.
-
cowboy
- V.I.P.
- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » śr lip 16, 2008 15:33
jaro4444 pisze:Wymiana kolektora z czystego ALH (podobny do AFN czyli i tak o niebo lepszy jak 1Z) na ASZ (czyli taki jak AWX tylko na drugą stronę) dała wyrażny spadek dymienia i lepszy dół bez innych zmian programowych i mechanicznych przy mocy ok 170 KM.
u mnie wymiana kolektora AFN na AWX nie dała nic przy wirusie na 138KM
po prawie roku kreski na hamowni inercyjnej (krótki pomiar kilkanaście sekund) dokładnie się pokryły
natomiast na drodze jakby mniej dymił i delikatnie lepiej ciagnał na górze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości