stukanie zaworow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kropek1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 17:59
Lokalizacja: Inowrocław

stukanie zaworow

Post autor: kropek1980 » sob cze 28, 2008 18:45

witam.
Mam pytanie dotyczące zaworów Golf 3 1.4 1995r.
Ostatnio zauważyłem że stuka mi prawdopodobnie jeden zawór. Wymieniłem szklanki na nowe i nadal jest to samo. Dodam że olej ma przejechane jakieś 4000 km jest to mineralny 15w40. Mineralny bo poprzedni właściciel taki lał. Powiem szczerze że jestem w kropce bo nie wiem co może być przyczyna. No i jaki czeka mnie koszt naprawy. Bedę wdzięczny za pomoc ;) ps. samochód od pół roku jest na gazie.

[ Dodano: 29 Cze 2008 21:20 ]
hmm widze duzo odwiedzin a porady co dalej zrobic rzadnej :(



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: stukanie zaworow

Post autor: rtk » śr lip 02, 2008 12:59

Kiedy wystepuje to stukanie ?? Na wolnych tylko czy w calym zakresie obrotow ??? Moze kanal olejowy sie przytkal (niedobrze). Sprobuj zalac Hydraulic Valve Lifter z firmy Wynns. A moze to nie wina szklanek tylko przestawiony zaplon ??



kropek1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 17:59
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: kropek1980 » śr lip 02, 2008 13:18

witam. stukanie slychac na calym zakresie obrotow. co do zaplonu to sam nie wiem. przy okazji wymiany szklanek wymienilem tez pasek rozrzadu tyle ze okazalo sie ze nie ma dolnego znaku. Takze zaplon zostal ustawiony tak samo jak wczesniej. Chociaz raczej to nie zaplon bo z tego co pamietam zaraz po kupnie nie bylo slychac stukania. No i nie zauwazylem jakis problemow z odpalaniem itd. A jak zaleje silnik Hydraulic Valve Lifter to po jakim czasie powinno byc slychac jakas zmiane? Bo jeden znajomy mowil mi zebym poczekal bo szklanki musza sie napelnic twierdzil ze nawet z miesiac moze to trwac.

[ Dodano: 02 Lip 2008 13:19 ]
ps. jest jakas mozliwosc spr zaplonu czy jest dobrze ustawiony jesli nie ma dolnego znaku??



Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: rtk » śr lip 02, 2008 13:38

kropek1980 pisze:stukanie slychac na calym zakresie obrotow. co do zaplonu to sam nie wiem. przy okazji wymiany szklanek wymienilem tez pasek rozrzadu tyle ze okazalo sie ze nie ma dolnego znaku. Takze zaplon zostal ustawiony tak samo jak wczesniej. Chociaz raczej to nie zaplon bo z tego co pamietam zaraz po kupnie nie bylo slychac stukania. No i nie zauwazylem jakis problemow z odpalaniem itd. A jak zaleje silnik Hydraulic Valve Lifter to po jakim czasie powinno byc slychac jakas zmiane? Bo jeden znajomy mowil mi zebym poczekal bo szklanki musza sie napelnic twierdzil ze nawet z miesiac moze to trwac.
Z tym napelnianiem przez miesiac to ladnie ktos sobie wymyslil :grin: Przez ten czas to krzywki na walku przeszlyby juz pewnie do historii. Wymienialem 16szt hydropopychaczy w moim poprzednim aucie. Kazda sztuka przed montazem zostala przez mechanika "rozruszana" w imadle, po wymianie wszystkich silnik zostal obrocony recznie (bez pomocy rozrusznika) i dopiero wtedy uruchomiony. Napelnienie szklanki olejem to kwestia kilku sekund po uruchomieniu silnika.
Sprawdz u siebie jeszcze cisnienie jakie wytwarza pompa oleju



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr lip 02, 2008 14:17

Bo nie tylko poopychacze powodują klekotanie silnika. W silnikach 16V na przykład przy duzych przebiegach wycierają się ....... stopki mocujące wałki. Krzywki są dobre, popychacze też ale podpory wałka już nie. Zostają z czasem "wybrane" i zamiast okrągłego otworu (jaki mamy okazje ujrzeć po założeniu stopki na podporę) robi się "jajko". Da się to naprawić, ale bez zdejmowania głowicy i wizyty w zakładzie szlifierskim sie nie obejdzie ....


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

kropek1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 17:59
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: kropek1980 » śr lip 02, 2008 22:15

to widze ze czeka mnie wieksza naprawa.a ile takie szlifowanie kosztuje?



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » śr lip 02, 2008 22:50

Wymień olej na półsyntetyk to bezpieczna operacja i możesz tak zrobić.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 204 gości