jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jak to ma być poprawnie ... ?? odpalam silnik i jadę czy ...
Witam !!
Powiedzcie mi jak trzeba się zachować rano (tem. poniżej 0 stopni ) podczas odpalenia, żeby było dobrze dla silnika (mam golf III 1,9TD) ??? Czy ma odpalić i ruszyć od razu ( tak przeczytałem w instrukcji skody oktawi 1,9 TDI ) czy postać na wolnych obrotach ok 2 ,3 minut ??
proszę o jakieś odpowiedz popartą instrukcją urzytkownika czy może swoją wiedzą.
pozdrawiam
Powiedzcie mi jak trzeba się zachować rano (tem. poniżej 0 stopni ) podczas odpalenia, żeby było dobrze dla silnika (mam golf III 1,9TD) ??? Czy ma odpalić i ruszyć od razu ( tak przeczytałem w instrukcji skody oktawi 1,9 TDI ) czy postać na wolnych obrotach ok 2 ,3 minut ??
proszę o jakieś odpowiedz popartą instrukcją urzytkownika czy może swoją wiedzą.
pozdrawiam
Seba
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
Najlepiej dla każdego silnika jest nie "gazowanie" go zaraz po odpaleniu, i samochód powinien choć kilkanaście sekund pochodzić bez dodawania gazu.A to dlatego, że po długim postoju olej, który znajduje się w misce olejowej musi być rozprowadzony po silniku i dopiero wtedy silnik ma prawidłowe smarowanie.
Black
ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.
passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r
piotr marzec, tu chodzi pewnie o to, ze po rozgrzaniu silnika wsiadamy i w rure, zapominajac o tym, ze sa inne uklady wymagajace rozgrzania i rozprowadzenia oleju (jak np. skrzynia biegow).
Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz
http://marcin.rokosz.biz
ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.
WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???
pozdrawiam
WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???
pozdrawiam
Seba
- paolo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 507
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge
P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
paolo, nie tylko ty tak robisz. Zawsze zima widze kierowcow, ktorzy nawet przedniej szyby ze sniegu nie ogarna ![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz
http://marcin.rokosz.biz
no to chyba iwemy juz o co chodzi.silnik poprostu za dlugo pracuje zimny.daszczyk pisze:ja tez wlasnie gdzies slyszlem ,ze jak silnik chodzi za dlugo po zapaleniu na wolnych obrotach( grzanie auta--- np.5 minut i skrobiemy wtedy sobie szyby) to jest nie dobrze,ale o co chodzi to nie wiem.nie wiem jak to uzasadnic i mysle ,ze o to chodzi koledze od tego postu.
WŁAŚNIE O TO MI CHODZI ??? też tak słyszłem i nie wiem jak to sobie wytłumaczyć ???
pozdrawiam
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r
Odpalamy silnik i jazda - dopuki nie drgnie wskazówka temperatury nie włączamy ciepłego nawiewu, potem ustawiamy na np. połowe i nie przekraczając 2000-2500 obrotów spokojnie jedziemy, w momencie osiągniecia własciwej temperatury pracy jedziemy juz normalnie. To się dotyczy silnikow wysokopręznych ze spręzarką. W TDI odpalanie auta i czekanie na rozgrzanie silnika powoduje zapychanie sie katalizatora, pozytku nie ma z tego żadnego bo TDi bardzo wolno sie rozgrzewa na biegu jalowym.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
I to jest najlepsza wypowiedz w tym wątku, należy najpierw oskrobać szyby i inne rzeczy, potem zapalić silnik, dac mu kilkanascie sekund na biegu jałowym. Następnie delikatnie ruszyć i jechać.paolo pisze:a tak to tlumaczyc ze silnik na biegu jalowym dluzej rozgrzewa sie a co za tym idzie dluzej pracuje ponizej temperatury roboczej. Podczas delikatnej jazdy (silnik pod obciazeniem) szybciej nabiera temperatury i o to w tym chodzi. Ja robie tak, ze odpalam zapinam pasy, wkladam panel, szukam cd, swiatelk a i delikatnie w droge![]()
P.S. Bylo sporo na forum...opcja "szukaj"
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Też jestem za słusznością odpowiedzi paolo. Tylko że tam nic nie pisze o kilkanastosekundowym grzaniu. Na wstępne przesmarowanie tyle nie trzeba. W końcu po coś te półsyntetyki i syntetyki lejemy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 413 gości