Uszkodzony zawór odcinający

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 01, 2008 08:42

elvisPSE, jakby to była kostka stacyjki to vag nie wywaliłby błędu , poza tym nie miałby muła , ale często by gasł



elvisPSE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:29
Lokalizacja: Śrem

Post autor: elvisPSE » wt lip 01, 2008 16:47

No dobra to daruje sobie z tą kostką. Spróbuje trzymać się wersji że to czujnik temperatury paliwa w pompie.
Tylko jak to można w 100% zdiagnozować?
Mam takie pytanie jeszcze- czy po otwarciu nastawnika i wymienieniu tego czujnika zachodzi konieczność ustawiania kąta, dawki itd. ?
Bo jak nie, to może sam za to się wezmę.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 01, 2008 16:48

elvisPSE, zdejmujac pokrywke nastawnika nic nie rozregulujesz

czujnik temp mozna sprawdzic na vagu ( ma byc podana temp paliwa w miare prawidlowa)

ewentualnie mozna opornosc sprawdzic


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 01, 2008 18:09

a ja zapytam raz jeszcze ... sprawdzałeś całe okablowanie od n109 do samego ECU :?: czasami zaśniedziały styk powoduje właśnie taki objaw



elvisPSE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:29
Lokalizacja: Śrem

Post autor: elvisPSE » wt lip 01, 2008 22:06

damcio151 pisze:a ja zapytam raz jeszcze ... sprawdzałeś całe okablowanie od n109 do samego ECU :?: czasami zaśniedziały styk powoduje właśnie taki objaw
Dobra sprawdzę jutro dokładnie kabelek + na zaworze odcinającym, ale wydaje mi sie, ze albo w nim płynie prąd albo nie, a płynąć musi bo odpalić idzie.
Ale jeszcze jedno muszę podkreślić, ze na zimnym silniku samochod idzie troche tak jakby lepiej(ale i tak słabo)
Słabnie w miarę rozgrzewania.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 01, 2008 22:18

elvisPSE pisze:ale wydaje mi sie, ze albo w nim płynie prąd albo nie, a płynąć musi bo odpalić idzie.
ale jak masz zaśniedziały styk to może czasem nie stykać , lub coś mieszać w wysterowaniu i wywala błąd



elvisPSE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:29
Lokalizacja: Śrem

Post autor: elvisPSE » śr lip 02, 2008 12:08

A czy wymiana czujnika temperatury w nastawniku jest taka poważna ingerecją w pompie, że należy ja nastepnie oddac do wyspecjalizowanego zakładu w celu wyregulowania?
Bo tak mi powiedzieli w serwisie...., a z tego co piszecie i czytałem na forum to "nic takiego" według mnie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lip 02, 2008 12:32

elvisPSE pisze:A czy wymiana czujnika temperatury w nastawniku jest taka poważna ingerecją w pompie, że należy ja nastepnie oddac do wyspecjalizowanego zakładu w celu wyregulowania?
zdejmujesz tylko pokrywkę nastawnika i czujnik temp. to rezystor... przykręcony jest na 2 torxy , odkręcasz wyjmujesz stary, wkładasz nowy i przykręcasz . Proste jak wymiana żarówki :P
ale nie wymieniaj czujnika póki nie sprawdzisz go na vagu , poza tym powtarzam ... jakby to był czujnik to vag wywaliłby , że to czujnik , nop i nie miałbyś aż takiego muła :bajer:



elvisPSE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:29
Lokalizacja: Śrem

Post autor: elvisPSE » śr lip 02, 2008 13:02

Az takiego strasznie muła nie ma w porównaniu np. z odłączonym przepływomierzem( robiłem próbe) . 130km/h jeszcze pojdzie bez problemu-dalej mi sie droga kończyła.
Ale kolego damcio151 za 2 tygodnie jade nad morze i pojade przez Koszalin, to może zostawie ci po drodze auto jezeli do tego czasu go nie zrobie i sie nim zajmiesz sam? hehe co ty na to? Pozdrawiam Cie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lip 02, 2008 14:50

elvisPSE pisze:Ale kolego damcio151 za 2 tygodnie jade nad morze i pojade przez Koszalin, to może zostawie ci po drodze auto jezeli do tego czasu go nie zrobie i sie nim zajmiesz sam? hehe co ty na to? Pozdrawiam Cie
jeżeli będę w Koszalinie ....



elvisPSE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:29
Lokalizacja: Śrem

Post autor: elvisPSE » śr lip 02, 2008 23:06

Dzisiaj sprawdziłem kable,zwłaszcza ten od zaworu n109, poprostowałem je bo były bardzo poskręcane,styki popsikałem preparatem i co......... i odpala normalnie, nie wchodzi juz sam na 2000obr/min.
Ale brakowało mu jeszcze mocy i myśle sobie może filtr paliwa. Wyciągłem go- a z niego polecialo takie bagno ze masakra, woda tez tam byla. Troche go przepłukałem w benzynie i załozylem spowrotem bo nie moglem juz kupic nowego. Jutro założe juz nowy.
Chociaż nie wiem czy w kompie nie ma jeszcze błędów które trzeba skasować i dopiero wtedy wszystko bedzie dobrze,bo jeszcze jest słaby.
No ale chociaż juz cos wiem.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lip 02, 2008 23:10

jeżeli poprawiłeś okablowanie to wykasuj błąd ... mam nadzieję , że się poprawi :)

[ Dodano: Sro Lip 02, 2008 23:14 ]
no i jeszcze jedno ... mówisz , że filtr był zasyfiony , więc teraz wyjmij przepływkę i ją przeczyść



elvisPSE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:29
Lokalizacja: Śrem

Post autor: elvisPSE » czw lip 03, 2008 19:28

Filtr wymieniony, przepływka wyczyszczona, ale nadal nie ma tej mocy co kiedys.
Moze cos jeszcze da wykasowanie błedów, ale słyszałem ze błedy same sie kasuja po jakims czasie.
Chyba ze problem tkwi w paliwie kiepskiej jakosci.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 04, 2008 12:08

jeżeli dalej jest błąd w sterowniku to go wykasuj

[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 12:10 ]
a jeżeli po wykasowaniu dalej wyskoczy to proponuję podmienić ECU na próbę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 33 gości