Check kontrola spalin
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Check kontrola spalin
Mam chyba pecha , dwa miesiące mam dopiero MK 4 i już mi zaświeciła się kontrolka z napisem CHECK od kontroli spalin . Czy mogę tak jeździć czy szybko zasuwać do serwisu . Co to może być , ile kosztować i gdzie w Częstochowie jest Tanio i dobrze serwisowany Golf ?
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 17:52 przez janu, łącznie zmieniany 1 raz.
- marian-gdynia
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sty 15, 2007 21:35
- Lokalizacja: Gdynia
- marian-gdynia
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sty 15, 2007 21:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:13
- Lokalizacja: Łódź
u mnie tez sie swieci check od spalin, i wywala blad EGR - zwiekszony przeplyw.
Pytanie 1: czy mozna jezdzic ze swiecacym sie checkiem ( moge go skasowac, ale jak go kasuje to faluja obroty, jak sie swieci to jest ok - dlatego pytam)?
Pytanie 2: Czy w silnikach benzynowych mozna zaslepic ERG? czy nie bedzie to szkodliwe dla silnika? czy nei bedzie wtedy wyalac bledu ze przeplyw jest zmniejszony/wadliwy?
dziekuje za wszelkie informacje:) pozdrawiam
Pytanie 1: czy mozna jezdzic ze swiecacym sie checkiem ( moge go skasowac, ale jak go kasuje to faluja obroty, jak sie swieci to jest ok - dlatego pytam)?
Pytanie 2: Czy w silnikach benzynowych mozna zaslepic ERG? czy nie bedzie to szkodliwe dla silnika? czy nei bedzie wtedy wyalac bledu ze przeplyw jest zmniejszony/wadliwy?
dziekuje za wszelkie informacje:) pozdrawiam
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Swego czasu miałem przeboje z SCHECK-iem
I tak trzeba to zrobić bo żarł będzie jak smok
Sondę można dostać za 350zł --- 400zł z diagnozą to też akceptowalne
Zawór EGR 200zł używka bo nowy 600zł a ostatnio staniał do 500zł , czyszczenie nie pomaga ponieważ jest nierozbieralny , co do zaślepiania to odradzam jedynie Diesle można tak zrobić ,a benzyna niestety nie
Dalej SCHECK to może oznaczać awarię zaworu oparów paliwa[ filtr węglowy]
A swą drogą to 16/16V często mają takowe awarie z tego co zauważyłem tu na forum
I tak trzeba to zrobić bo żarł będzie jak smok
Sondę można dostać za 350zł --- 400zł z diagnozą to też akceptowalne
Zawór EGR 200zł używka bo nowy 600zł a ostatnio staniał do 500zł , czyszczenie nie pomaga ponieważ jest nierozbieralny , co do zaślepiania to odradzam jedynie Diesle można tak zrobić ,a benzyna niestety nie
Dalej SCHECK to może oznaczać awarię zaworu oparów paliwa[ filtr węglowy]
A swą drogą to 16/16V często mają takowe awarie z tego co zauważyłem tu na forum
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 11:25 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
soraz ostrzejsze normy spalania powoduja ze w autkach jest coraz wiecej czujnikow i elektroniki.
nawet taki zawor egr - niby prosta sprawa, ma sie otworzyc i wpuscic z powrotem spaliny w celu powtornego przepalenia (eliminacja szkodliwych tlenkow azotu) ale zanim sie uruchomi to zaczynaja sie pomiary czasu, cisnienia, temperatury, obrotow i obciazenia silnika itd
i okazuje sie ze to tylko "trybik" w calym systemie kontroli sterowania i pracy silnika.
a jak cos jest skomplikowane i sklada sie z wielu wspolzaleznych czesci to jest nadwrazliwe i sklonne do sprawiania niespodzianek.
mam wrazenie ze problemy (zglaszane wyjatkowo czesto na forach) moga zaczynac sie od zlej jakosci paliwa z polskich stacji i "glupienia" czujnikow
podejrzewam ze gdyby np w niemczech wystepowalyby w takiej skali to vw stracilby marke.
nawet taki zawor egr - niby prosta sprawa, ma sie otworzyc i wpuscic z powrotem spaliny w celu powtornego przepalenia (eliminacja szkodliwych tlenkow azotu) ale zanim sie uruchomi to zaczynaja sie pomiary czasu, cisnienia, temperatury, obrotow i obciazenia silnika itd
i okazuje sie ze to tylko "trybik" w calym systemie kontroli sterowania i pracy silnika.
a jak cos jest skomplikowane i sklada sie z wielu wspolzaleznych czesci to jest nadwrazliwe i sklonne do sprawiania niespodzianek.
mam wrazenie ze problemy (zglaszane wyjatkowo czesto na forach) moga zaczynac sie od zlej jakosci paliwa z polskich stacji i "glupienia" czujnikow
podejrzewam ze gdyby np w niemczech wystepowalyby w takiej skali to vw stracilby marke.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
Podzielam zdanie kolegi. Ja leje do swojej V Diesla V-powera a mimo to od miesiaca towarzyszy mi pomarańczowa kontrolka checka. JAKOść PALIWA pozostawia wile do zyczenia. Diagnoza komputera- recylkulator spalin. Po skasowaniu kontrolka zapalila sie ponownie pio przejechaniu ok.100km. Teraz bede dzialac w kierunku eliminacji błedu, zobaczymy....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości