Mycie Silnika ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djark00s
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 00:18
Lokalizacja: lancut
Kontakt:

Mycie Silnika ??

Post autor: djark00s » ndz paź 23, 2005 21:41

Mam pytanie co myslicie o myciu silnika ? w moiim przypadku w golfie 2. Prosze pozostawic swoje zdanie . dziekuje



Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » ndz paź 23, 2005 21:44

jak masz brudny to go umyj:)



bm86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: bm86 » ndz paź 23, 2005 21:56

Mycie z jednej strony jest dobre bo pozwala utrzymać silik w czystości i widać dobrze widać ewentualne wycieki.
Ale z drugiej strony nieraz przy myciu może ulec zamoczenie elektryka.
Najlepiej nie podnoś maski i nie oglądaj za często silnika to nie bedzie cie to niepokoić.
No chyba że masz konkretnie zalany olejem silniczek to wtedy można Karcherem go umyć... :pub:



Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » ndz paź 23, 2005 22:12

Przy umytym silniku łatwiej znajdziesz wszelkie wycieki oleju, płynów więc jest to dobre, aczkolwiek trzeba robić to z głową...


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn paź 24, 2005 09:22

Napewno zasłoń alternator, cewke,kopółke i staraj się nie moczyc tych miejsc i nie myj na gorącym silniku!!! :kufel:
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2005 10:41 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » pn paź 24, 2005 09:43

Jeśli jest zalany olejem, brudny itp to myj. Trzeba osłonić elektrykę i zastosować jakiś preparat do mycia silnika. Nigdy nie byłem zwolennikiem takich preparatów ale miałem wyciek spod pompy paliwa i cały motor był ufajdany zdrowo. Po naprawie kupiłem środek o nazwie Arva (K2) i po jego zastosoawniu byłem bardzo mile zaskoczony, jeszcze nigdy nie miałem takiego czyściutkiego silnika. Preparat jest niedrogi (ok 10 zł) i naprawde działa rewelacyjnie. Dobrze jest umyć silnik po zimie, szczegoólnie wtedy jak nie masz osłony dolnej komory silnika, zmyjesz wtedy sól która osadziła się po zimowej eksploatacji. Powodzenia!



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » pn paź 24, 2005 10:35

Ryś Stepowy pisze:nazwie Arva (K2)
Ja również go polecam, używam go w robocie. Ja osobiście jestem za myciem silnika tylko ze zawsze jak myjesz auto :D tylko tak 2-3 razy do roku !


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

vian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn paź 17, 2005 20:20
Lokalizacja: POZNAN

Post autor: vian » pn paź 24, 2005 11:17

a ja mysle ze raz na 2 lata starczy, chyba ze masz niewiadomo jak zawalony; silniki w koncu za woda nie przepadaja; a po myciu przyda sie konserwacja specjalnym srodkiem w sprayu, nie pamietam nazwy, ale na kazdej przyzwoitej stacji dostaniesz... pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » pn paź 24, 2005 12:35

ja myje silnik zawsze po zimie...oprócz tego jeszcze dwa razy w roku...jesli woda szkodzi np alternatorowi...to błoto tym bardziej...ja to robie tak ze myje komore po cisnieniem zasłaniajac kopułke kable swiece...etc folią ...po umyciu ....mysle ze powinno sie myc silnik....potem preparat zabezpieczający i w droge..


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn paź 24, 2005 14:26

jak nie jest ufajdany olejem to podchodzilbym do tematu raczej sceptycznie bo czasami mozna narobic wiecej szkody jak pozytku



fibolek

Post autor: fibolek » pn paź 24, 2005 23:04

Podobno i to fakt że głowica alu(jest w Golfach) po umyciu wodą ze środkiem utlenia się czyli robi się chropowata.Więc bez przesady z tym myciem.



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » wt paź 25, 2005 09:57

fibolek pisze:Podobno i to fakt że głowica alu(jest w Golfach) po umyciu wodą ze środkiem utlenia się czyli robi się chropowata.Więc bez przesady z tym myciem.
Aluminium to sie utlenia ale nie od wody, tylko od powietrza bo w nim jest tlen, jest to normalny proces korozji aluminium bo ono też koroduje tylko innaczej niż stal.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 321 gości