Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 11:01
- Lokalizacja: lubuskie
A ja stawiam na pierwsza moja wersje i przyczyna drgawek jest nastawnik na pompie.
raczej czyszczenie tu nie pomoze lecz wymiana. u mnie ostatnio przestal drgac wiec nawet jak wymienie to nie bede wiedzial czy pomoglo, wiec jak ktos ma mozliwosc to niech sprawdzi. zaobserwowalem wczesniej, ze jak auto sie toczy to chwilowe zuzycie jest okolo 0.5-0.6 i wtedy silnik drgal, jak sie zatrzymal to przechodzilo na 1.1-1.2 i nie drgal. chyba brak precyzji w tym wynalazku, jak by byla linka od gazu to pewnie nie bylo by problemu. a co do kompa to mapy raczej nie moga sie "rozjechac". wypiecie impulsatora pomaga bo komp daje dawke biegu jalowego wlasnie taka jak by auto stalo, choc sie toczy czyli na poziomie 1.0 na godzi. z lekimi wachnieciami + -. komp, dalej nastawnik, ustawia dawke w zaleznosci od predkosci ,ale jesli auto jedzie na luzie. na biegu jak wiadomo bez gazu bedzie 0.0 chyba , ze silnik dojdzie do obrotow biegu jalowego wtedy podaje paliwko. i to chyba na tyle pozdr.
raczej czyszczenie tu nie pomoze lecz wymiana. u mnie ostatnio przestal drgac wiec nawet jak wymienie to nie bede wiedzial czy pomoglo, wiec jak ktos ma mozliwosc to niech sprawdzi. zaobserwowalem wczesniej, ze jak auto sie toczy to chwilowe zuzycie jest okolo 0.5-0.6 i wtedy silnik drgal, jak sie zatrzymal to przechodzilo na 1.1-1.2 i nie drgal. chyba brak precyzji w tym wynalazku, jak by byla linka od gazu to pewnie nie bylo by problemu. a co do kompa to mapy raczej nie moga sie "rozjechac". wypiecie impulsatora pomaga bo komp daje dawke biegu jalowego wlasnie taka jak by auto stalo, choc sie toczy czyli na poziomie 1.0 na godzi. z lekimi wachnieciami + -. komp, dalej nastawnik, ustawia dawke w zaleznosci od predkosci ,ale jesli auto jedzie na luzie. na biegu jak wiadomo bez gazu bedzie 0.0 chyba , ze silnik dojdzie do obrotow biegu jalowego wtedy podaje paliwko. i to chyba na tyle pozdr.
Uważamm to za bardzo dobry trop, co prawda ja juz sprzedałem swojego Golfa ale z tego co pamiętam to przy włączonym oporniku drgawki były znacznie wieksze a jak wiadomo opornik wpina sie do wiazki kabli idących do nastawnika. Na bank ma to coś wspolnego z nastawnikiem lub pompąjaradeus pisze:A ja stawiam na pierwsza moja wersje i przyczyna drgawek jest nastawnik na pompie.
raczej czyszczenie tu nie pomoze lecz wymiana. u mnie ostatnio przestal drgac wiec nawet jak wymienie to nie bede wiedzial czy pomoglo, wiec jak ktos ma mozliwosc to niech sprawdzi. zaobserwowalem wczesniej, ze jak auto sie toczy to chwilowe zuzycie jest okolo 0.5-0.6 i wtedy silnik drgal, jak sie zatrzymal to przechodzilo na 1.1-1.2 i nie drgal. chyba brak precyzji w tym wynalazku, jak by byla linka od gazu to pewnie nie bylo by problemu. a co do kompa to mapy raczej nie moga sie "rozjechac". wypiecie impulsatora pomaga bo komp daje dawke biegu jalowego wlasnie taka jak by auto stalo, choc sie toczy czyli na poziomie 1.0 na godzi. z lekimi wachnieciami + -. komp, dalej nastawnik, ustawia dawke w zaleznosci od predkosci ,ale jesli auto jedzie na luzie. na biegu jak wiadomo bez gazu bedzie 0.0 chyba , ze silnik dojdzie do obrotow biegu jalowego wtedy podaje paliwko. i to chyba na tyle pozdr.
[ Dodano: 23 Cze 2008 01:22 ]
Czepiliscie sie tego koła dwumasowego a ono nie ma z tym nic wspólnegol.e pisze:co do tego czy kumpel ma dwumas czy sztywne kolo zamachowe to gwarancji nie daje bo nie rozbieralismy tego, tak napisalem bo wedlug moich informacji 90 nie mialy dwumasu ale oczywiscie moge o czyms nie wiedziec.
Sama wymiana sterownika silnika to tylko odłączenie dwóch wtyków wiązek od niego, wyjęcie go z mocowania, wstawienie nowego i podłączenie. Profilaktycznie sprawdziłbym/skasowałbym błędy VASem na nowym sterowniku. Zresetowany sterownik od innego samochodu dostanie inne dane od sondy lambda i doraźnie taki zabieg powinien pomóc. U dwóch kumpli w AHFach pomogło.Marco1414 pisze:jezeli bys mogł to zapytaj kumpla czy duzo z tym roboty i ile kosztuje wymiana takiego kompa?
Ilustracja z ETKI:
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 19:44 przez abrover, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
wymienilem 2masa u siebie i drgawki zniknely od razu. stary 2mas mial starta taka gume po boku i strasznie latal i to moze te wibracje to powodowaly. i wymienilem na 1 masowe. i pytanie mam do was. bo mialem problewm z odpalaniem na cieplym i zimnym silniku. czy wymiana 2masa na 1 mas ma jakis wplyw na odpalanie bo teraz odpala mi po 1-2 sek jak go krece bez znaczenia czy zimny czy cieply a wczesniej 5 sek to standard byl na cieplym. to ma zwiazek czy mechanik mogl cos "popsuc" ? ;>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości