wymiana czopa piasty tylnego koła?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- marcinhello1
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
wymiana czopa piasty tylnego koła?
witam. od dawna mam luz w tylnim kole bo coś stukało jak poruszałem samochodem, sprawdziłem dzisiaj i moim zdaniem napewno jest to lluz na czopie piasty w lewym tylnim kole- łożyska wymieniłem bo buczały jakby co:) i moje pytanie brzmi czy można wymienić ten czop piasty tylnego koło da się go odkręcić i poprostu wymienić czy trzeba całą oś wymieniać?? Bo nie zwróciłem uwagi jak miałem na wierzchu tylni beben dlatego prosze o pomoc, i jesli ktoś wie to ile taka piasta kosztuje:)? ( ze szrotu:D) pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
mocowany do belki czterema śróbami, poprzez tarcze bębna. OKoło 20 30 zeta za sztukę. Luz wynika ze zbyt słabego dociągnięcia nakrętki bębna (opisy dociągania na forum) lub faktycznie z bardzo dużego zużycia czopa (dość rzadka sprawa)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- marcinhello1
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
aha dzięki:) ide poszperać- dokręce śróby i zobaczymy.. bo powiem, że luz jest zauważalny gołyn nawet okiem i zaczyna mnie to niepokoić.. pozdrawiamPaweł Marek pisze:mocowany do belki czterema śróbami, poprzez tarcze bębna. OKoło 20 30 zeta za sztukę. Luz wynika ze zbyt słabego dociągnięcia nakrętki bębna (opisy dociągania na forum) lub faktycznie z bardzo dużego zużycia czopa (dość rzadka sprawa)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tylko jak kupisz czop na szrocie, to nigdy nie wiesz, co dostajesz. Nowy kosztuje ok 70-80zł (febi).
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- marcinhello1
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
witam.pewnie zużyty bym kupił:) ale rozkręciłem wczoraj i zobaczyłem- czop dokręcony a łożyska siedzą ciasno. Doszedłem do tego, że to szczęki hamulcowe stukają a dokładnie na sworzniach gdzie są zamocowane- przy zaciągniętym hamulcu tak stuka czyli to napewno te szczęki chodz złudzenie było że to luz na łożysku i czopie bo dotykając będen i piaste było to odczuwalne ale jednak to nic ważnego:) nic nie wymieniam. pozdrawiam:)Lipek81 pisze:Tylko jak kupisz czop na szrocie, to nigdy nie wiesz, co dostajesz. Nowy kosztuje ok 70-80zł (febi).
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Podnieś kolo, spuść ręczny i poruszaj kołem - powinienieś czuć lekki luz, ale minimalny. Na zaciągniętym ręcznym nic nie ma prawa stukać pukać
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- marcinhello1
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: śr cze 11, 2008 00:05
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
na popuszczonym ręcznym i na podniesionym kole poruszając kołem w płaszczyśnie pionowejkoło sprawdzamy luz na łożyskach-tego luzu u mnie nie ma a jest przy zaciągniętym ręcznym, przy opuszczonym kole i jak mocno poruszam samochodem do przodu do tylu-nogą na kole. śróby na czopie są dokręcone,czop jest w dobrym stanie więc moim zdaniem najporawdopodobniej as raczej napewno to szczęki chamulcowe poruszają się na sworzniach na których się poruszają- są wyrobione chyba..Lipek81 pisze:Podnieś kolo, spuść ręczny i poruszaj kołem - powinienieś czuć lekki luz, ale minimalny. Na zaciągniętym ręcznym nic nie ma prawa stukać pukać
TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości