Brak ciśnienia oleju - dziwna sprawa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Brak ciśnienia oleju - dziwna sprawa

Post autor: omlet161 » sob cze 28, 2008 18:18

A wiec sprawa wygląda tak jakiś czas temu znikło mi ciśnienia oleju na górnym czujniku tym przy głowicy. Na zimnym silniku jeszcze jakies sie utrzymywało jadnek na ciepłym manometr leżał na zerze. Ciśnienia na pompie jest ok. Wymieniłem jadnek pompe olejową panewki korbowodowe popychacze zaworowe jednak problem nie ustąpił juz sam nie wiem co mam robić moze umieci mi podpowiedzieć co jeszcze moze byc powodem takiej awarii. a kanały olejowe też są drożne. Auto teraz swoją pracą przypomina prace diesla, jakby popychacze wogle sie nie napełniały.
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 18:28 przez omlet161, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rkawaler
VW - Rulez
VW - Rulez
Posty: 37
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 13:25
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: rkawaler » sob cze 28, 2008 18:54

Podłączam się do tematu, gdyż mam podobny problem.
Kiedy silnik mi się dobrze zagrzeje, podczas jazdy gdy obroty są powyżej 2000 włancza się kontrolka oleju i piszczy brzęczyk. Poziom oleju ok. Wymieniłem czujniki oleju na nowe. Sprawdziłem ciśnienie na gorącym silniku: na wolnych obrotach przy 900obr jest niemal 1bar, przy obrotach 2000 jest 2,2 bara. Parametry wydają się ok. Gdzie może być przyczyna?
Podczas poszukiwań przyczyny takiego stanu, natknąłem się na dosyć dziwne rozwiązanie. Otóż jeden z użytkowników napisał że przyczyną takiego stanu był termostat wody. Nie wykazywał błędów ale otwierał się na 1/3. Czy coś takiego może być przyczyną?



promo211
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:41
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: promo211 » sob cze 28, 2008 23:23

Witam
dla silnika 2,0 V8
stopień sprężania 10,4+-0,5
Ciśnienie Sprężania (MPa)
-nominalne 1,0 do 1,3
-minimalne 0,75
Wysokość minimalna głowicy 132,6mm
Maksymalna dopuszczalna odchyłka płaskości;0,1mm
Ciśnienie oleju (o temper 80'C)
-na biegu jałowym;0,16 do 0,20 MPa
-przy 2500obr/min 0,50 do 0,60 MPa
W pokrywie pompy oleju umieszczony jest zawór przelewowy
-Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego;0,57 do 0,67 MPa :hmm: :hmm:
Pozdrawiam Przemek



Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » ndz cze 29, 2008 11:05

Kompresje na cylindrach tez sprawdzalem jest ok. Na popie ciśnienie oleju jest troche zawysokie bo 0,30 MPa a na drugim czujniku wogle go nie mam. Może cos mi sie przydkało?? Już nie mam pojęcie gdzie szukać przyczyny autko stoi juz trzeci tydzień niejezdzone i chyba bede musiał oddać mego golfa w ręce jakiegoś silnikowca bo już nie mam nawet pomysły co jest nie tak.
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 11:06 przez omlet161, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz cze 29, 2008 11:21

0,2 MPa = 2 bar

0,6 MPa = 6 bar


i tu masz odpowiedz

jak piszesz ze jest 1 bar to nawet mniemasz połowy tego co powinno na wolnych



Awatar użytkownika
rkawaler
VW - Rulez
VW - Rulez
Posty: 37
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 13:25
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: rkawaler » ndz cze 29, 2008 16:51

A skąd wziąłeś te dane?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... enie+oleju

[ Dodano: 29 Cze 2008 17:52 ]
Omlet161 a może to to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=37069
Ja póki co wymieniłem olej na mineralny. Dziś zrobiłem 30km na razie cisza. We wtorek jade do Krakowa. Zobacze jak będzie w korkach. Mechanik po wymianie z półsyntetyka powiedział że olej choć prawie nówka był jak woda.
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 17:54 przez rkawaler, łącznie zmieniany 1 raz.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » ndz cze 29, 2008 18:57

przeważnie po wymianie z 10/40 na 15/40 powstają takie jaja mineral tak działa ja przez to zajechałem silnik mk3 1,6 ABU trzeba było zostać przy półsyntetyku.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 250 gości