Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz paź 23, 2005 00:08

Intercooler zamontowany(podkręcona troszke dawka i ciśnienie na turbo). Efekty pozytywne ;) Ciekawi mnie jeszcze jak teraz spalanie bedzie sie zachowywać...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz paź 23, 2005 14:47

Zeby uzyskac konkretne efekty dawka paliwa powinna byc zwiekszona sporo a nie troszke ;) I dobrze jest odwrocic bolec w pompie w agresywna strone (2 minuty roboty, zdejmujesz tylko pokrywe pompy - 4 srobki). Poza tym pod bolcem jest plastikowa podkladka ktora ogranicza ruch bolca - ilosc paliwa przy pelnym doladowaniu. Trzeba ja nieco spilowac - ile, to juz zalezy od bolca i stozka na nim. Poza tym jesli nie masz w tym bolcu wycietego stozka to zmien go jak najszybciej na taki z pompy od 1.6 td



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz paź 23, 2005 14:47

Akurat co do butowania na zimnym i schłodzeniu turbo to sie wie i dla mnie to oczywista sprawa ;)



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz paź 23, 2005 19:03

zaprzal pisze:Zeby uzyskac konkretne efekty dawka paliwa powinna byc zwiekszona sporo a nie troszke ;) I dobrze jest odwrocic bolec w pompie w agresywna strone (2 minuty roboty, zdejmujesz tylko pokrywe pompy - 4 srobki). Poza tym pod bolcem jest plastikowa podkladka ktora ogranicza ruch bolca - ilosc paliwa przy pelnym doladowaniu. Trzeba ja nieco spilowac - ile, to juz zalezy od bolca i stozka na nim. Poza tym jesli nie masz w tym bolcu wycietego stozka to zmien go jak najszybciej na taki z pompy od 1.6 td
Narazie mi wystarcza tak jak jest. Było 12s do setki a jest 10s więc jak dla mnie to wystarczająco. Ważne jeszcze jak wyjdzie spalanie jak dużo wzrośnie to nie będzie miło i trzeba będzie go chyba znowu zdołować.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz paź 23, 2005 20:02

Napisz jakie beda efekty (jaki wzrost spalania). Jesli masz seryjna pompe 1.9 td to zastanowilbym sie jednak nad zmiana tego bolca w pompie na taki od 1.6 - zyskasz sporo wiecej paliwa przy pelnym doladowaniu. Poszukaj na forum i na zagranicznych stronkach



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz paź 23, 2005 21:30

Ja włąsnie chciałem włorzyc ta membrane od 1.6 do swojego 1.9 kupiłem kluczyki gwiazdkowe że by odkrecic sruby na pompie te z boku jedna poszła bardzo ładnie niestety 2 kolejne nie były takie chetne... próbowałem pózniej zabko ale nie dałem rade... wiec musze odwiedzic mechanika moze w srode włorze to ;)



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » pn paź 24, 2005 11:00

Co oznacza "Odwrocic bolec w agresywna strone" tzn w ktora strone i jak wcieciem w stosunku do pompy, zeby nabral wiekszego wigoru?

Aha jeszcze ciekawa sprawa porownywalem bolce z mojego silnika (passat 1.6 TD 90r) z bolcem z pompy od golfa GTD 1.6 88r i co ciekawe one minimalnie rozna sie tzn: taki pierscien na koncu bolca u mnie w aucie jest cienszy a sam stozek wezszy i jakby nieco dluzszy niz w tym z golfa GTD. Oczywiscie caly bolec jest tej samej dlugosci. Zastanawiam sie ktory bylby lepszy?

Co do regulacji dawki paliwa za pomoca tego zawora to robi sie to konkretnie w nastepujacy sposob:
1. Odkrecamy wieczko gruszki na pompie
2. Wyciagamy membrante z tym bolcem (zaznaczajac wczesniej jak byl oryginalnie wlozony bolec -chodzi o ustawienie tego wciecia)
3. Po wyciagnieciu jest teraz widoczny zebaty pierscien -on odpowiedzialny jest za naciag sprezyny powrotnej zaworu. Krecac nim w lewo zmiejszamy naciag sprezyny co spowoduje ze mniejsze cisnienie z turbiny spowoduje zadzialanie tego zaworu czyli zwiekszona dawke paliwa.
Powyzszy sposob byl juz kiedys opisywany na forum. Autor napisal zeby zmian dokonywac w zakresie najwyzej 1/8 obrotu pierscieniem i testowac

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 24, 2005 12:21

hehe ja ten pierścień dokręciłem do końca :bigok:

jaki macie numer tego bolca? u mnie jest 51 pompa z silnika RA rocznik `88.

z jednej i drugiej strony jest taki sam, więc nie ma tu bardziej agresywnej strony.

w zasadzie im węższy jest ten bolec to jest bardziej "agresywny"

zauważyłem jeszcze, że za pomocą śruby u góry "gruszki" na pompie można wstępnie wcisnąć bolec, co za tym idzie więcej paliwa od niższych obrotów. Jednak wcześniejsze kręcenie tą śrubą proponowałbym sprawdzeniem, w jakim stopniu pracuje bolec w pompie, tzn. wyczyszczenie go i przegonić trochę auto. następnie wyciągamy go i sprawdzamy ślad jaki został na bolcu i ewentualnie dokręcamy wcześniej wymienioną śrubę o tyle aby "ślad" osiągnął najwęższe miejsce na bolcu. Tylko tutaj musimy zwrócić uwagę jak zwiększamy doładowanie turbiny (bolec wtedy będzie bardziej wciskany), wtedy powinno się jeszcze raz go przeregulować.

a spalanie ON ok 6,25 l/100 km


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn paź 24, 2005 18:29

U mnie jest numer 72 silnik SB. Ogolnie jest tak, ze jak sie wyciagnie ten bolec i zajrzy do srodka, po wcisnieciu pedalu gazu (ruszyc wajcha na pompie) widac ze w srodku, delikatnie z boku wysunie sie malutki bolczyk ;) Czytalem, ze im dalej moze sie on wysunąć tym wieksza jest dawka paliwa - wiec im wieksze wyciecie po lewej stronie bolca - tym wiecej paliwa :) Co do śróby która dociska sprężynę - zauwazylem ze zwieksza ona tylko ilosc dymu, ogolnie nie ma sensu jej wkrecac, no chyba, ze sie myle ;) Tak jak napisal przedmowca, trzeba zobaczyc slad jaki zostawia ten maly bolec z boku na duzym bolcu (troche to zamotane). Nie trzeba koniecznie odpalac silnika, wystarczy przytrzymac gaz do oporu i reka wcisnac membrane z bolcem do dolu. Jezeli ślad nie bedzie się kończył na górze wycięcia w bolcu - mozna nieco spilowac plastikowa podkladke. Opis wydaje sie zamotany, ale wystarczy to rozkrecic i wszystko staje sie jasne :bajer: Swoja droga czy ktos slyszal o modyfikacji "govener mod"? Slyszalem ze daje to naprawde spore efekty. Polega to na zmianie naciagu jakiejs sprezyny w pompie, dzieki czemu silnik nie odcina paliwa (a podobno zaczyna odcinac duzo wczesniej niz nam sie wszystkim wydaje ok. 3000 obrotow) ogolnie jest dzieki temu spory przyrost mocy. Ktos probowal to robic? Jakies wskazowki?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 24, 2005 20:05

właśnie aby sprawdzić slad jaki zostaje na bolcu trzeba się przejechać samochodem tak aby turbo dawało pełną moc ( trzeci bieg i 4000 obr/min) dlatego bo niekoniecznie musi wcisnąć bolec do końca i dopiero po tym regulujemy.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn paź 24, 2005 21:19

U mnie wciska do konca, sprawdzalem bez podkladki. Wracam do pytania, ktos stosowal "govener mod"? Ponoc ta modyfikacja daje naprawde duzy przyrost mocy, a raczej to, ze jest ona dostepna w duzo szerszym zakresie obrotow. Ktokolwiek? :chytry: Tutaj mozna zobaczyc dzialanie bolca i stozka: http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » wt paź 25, 2005 10:36

Dzieki fajna strona, w koncu moge sobie wyobrazic jak dziala ten zawor. Tam widze skrot LaBF ciekawe co to jest? to cos wystepuje tylko w 1.9 TD hmm...

A tak z innej beczki jak dziala zwykly wtryskiwacz? A konkretnie chodzi mi o te kanaly przelotowe we wtryskiwaczach gdzie sie cofa nadmiar paliwa. - Kiedy w nich pojawia sie paliwo? wtedy kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach czy przy max obrotach? Zawsze mi sie wydawalo ze pompa powinna podac odpowiednia porcje paliwa wiec skad tam nadmiar? Co by sie stalo jakby sie powiedzmy zapchaly te kanaly?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr gru 28, 2005 08:22

troche odkopałem :) żeby wyryskiwacz dał odpowiednie ciśnienie to pompa musi dać większe i stąd właśnie nadmiar paliwa


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

tox79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 04, 2010 15:30

Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.

Post autor: tox79 » ndz cze 19, 2011 18:38

A jaki IC zamontować



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości