Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Zeby uzyskac konkretne efekty dawka paliwa powinna byc zwiekszona sporo a nie troszke I dobrze jest odwrocic bolec w pompie w agresywna strone (2 minuty roboty, zdejmujesz tylko pokrywe pompy - 4 srobki). Poza tym pod bolcem jest plastikowa podkladka ktora ogranicza ruch bolca - ilosc paliwa przy pelnym doladowaniu. Trzeba ja nieco spilowac - ile, to juz zalezy od bolca i stozka na nim. Poza tym jesli nie masz w tym bolcu wycietego stozka to zmien go jak najszybciej na taki z pompy od 1.6 td
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Narazie mi wystarcza tak jak jest. Było 12s do setki a jest 10s więc jak dla mnie to wystarczająco. Ważne jeszcze jak wyjdzie spalanie jak dużo wzrośnie to nie będzie miło i trzeba będzie go chyba znowu zdołować.zaprzal pisze:Zeby uzyskac konkretne efekty dawka paliwa powinna byc zwiekszona sporo a nie troszke I dobrze jest odwrocic bolec w pompie w agresywna strone (2 minuty roboty, zdejmujesz tylko pokrywe pompy - 4 srobki). Poza tym pod bolcem jest plastikowa podkladka ktora ogranicza ruch bolca - ilosc paliwa przy pelnym doladowaniu. Trzeba ja nieco spilowac - ile, to juz zalezy od bolca i stozka na nim. Poza tym jesli nie masz w tym bolcu wycietego stozka to zmien go jak najszybciej na taki z pompy od 1.6 td
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Ja włąsnie chciałem włorzyc ta membrane od 1.6 do swojego 1.9 kupiłem kluczyki gwiazdkowe że by odkrecic sruby na pompie te z boku jedna poszła bardzo ładnie niestety 2 kolejne nie były takie chetne... próbowałem pózniej zabko ale nie dałem rade... wiec musze odwiedzic mechanika moze w srode włorze to
Co oznacza "Odwrocic bolec w agresywna strone" tzn w ktora strone i jak wcieciem w stosunku do pompy, zeby nabral wiekszego wigoru?
Aha jeszcze ciekawa sprawa porownywalem bolce z mojego silnika (passat 1.6 TD 90r) z bolcem z pompy od golfa GTD 1.6 88r i co ciekawe one minimalnie rozna sie tzn: taki pierscien na koncu bolca u mnie w aucie jest cienszy a sam stozek wezszy i jakby nieco dluzszy niz w tym z golfa GTD. Oczywiscie caly bolec jest tej samej dlugosci. Zastanawiam sie ktory bylby lepszy?
Co do regulacji dawki paliwa za pomoca tego zawora to robi sie to konkretnie w nastepujacy sposob:
1. Odkrecamy wieczko gruszki na pompie
2. Wyciagamy membrante z tym bolcem (zaznaczajac wczesniej jak byl oryginalnie wlozony bolec -chodzi o ustawienie tego wciecia)
3. Po wyciagnieciu jest teraz widoczny zebaty pierscien -on odpowiedzialny jest za naciag sprezyny powrotnej zaworu. Krecac nim w lewo zmiejszamy naciag sprezyny co spowoduje ze mniejsze cisnienie z turbiny spowoduje zadzialanie tego zaworu czyli zwiekszona dawke paliwa.
Powyzszy sposob byl juz kiedys opisywany na forum. Autor napisal zeby zmian dokonywac w zakresie najwyzej 1/8 obrotu pierscieniem i testowac
Pozdrawiam
Aha jeszcze ciekawa sprawa porownywalem bolce z mojego silnika (passat 1.6 TD 90r) z bolcem z pompy od golfa GTD 1.6 88r i co ciekawe one minimalnie rozna sie tzn: taki pierscien na koncu bolca u mnie w aucie jest cienszy a sam stozek wezszy i jakby nieco dluzszy niz w tym z golfa GTD. Oczywiscie caly bolec jest tej samej dlugosci. Zastanawiam sie ktory bylby lepszy?
Co do regulacji dawki paliwa za pomoca tego zawora to robi sie to konkretnie w nastepujacy sposob:
1. Odkrecamy wieczko gruszki na pompie
2. Wyciagamy membrante z tym bolcem (zaznaczajac wczesniej jak byl oryginalnie wlozony bolec -chodzi o ustawienie tego wciecia)
3. Po wyciagnieciu jest teraz widoczny zebaty pierscien -on odpowiedzialny jest za naciag sprezyny powrotnej zaworu. Krecac nim w lewo zmiejszamy naciag sprezyny co spowoduje ze mniejsze cisnienie z turbiny spowoduje zadzialanie tego zaworu czyli zwiekszona dawke paliwa.
Powyzszy sposob byl juz kiedys opisywany na forum. Autor napisal zeby zmian dokonywac w zakresie najwyzej 1/8 obrotu pierscieniem i testowac
Pozdrawiam
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
hehe ja ten pierścień dokręciłem do końca
jaki macie numer tego bolca? u mnie jest 51 pompa z silnika RA rocznik `88.
z jednej i drugiej strony jest taki sam, więc nie ma tu bardziej agresywnej strony.
w zasadzie im węższy jest ten bolec to jest bardziej "agresywny"
zauważyłem jeszcze, że za pomocą śruby u góry "gruszki" na pompie można wstępnie wcisnąć bolec, co za tym idzie więcej paliwa od niższych obrotów. Jednak wcześniejsze kręcenie tą śrubą proponowałbym sprawdzeniem, w jakim stopniu pracuje bolec w pompie, tzn. wyczyszczenie go i przegonić trochę auto. następnie wyciągamy go i sprawdzamy ślad jaki został na bolcu i ewentualnie dokręcamy wcześniej wymienioną śrubę o tyle aby "ślad" osiągnął najwęższe miejsce na bolcu. Tylko tutaj musimy zwrócić uwagę jak zwiększamy doładowanie turbiny (bolec wtedy będzie bardziej wciskany), wtedy powinno się jeszcze raz go przeregulować.
a spalanie ON ok 6,25 l/100 km
jaki macie numer tego bolca? u mnie jest 51 pompa z silnika RA rocznik `88.
z jednej i drugiej strony jest taki sam, więc nie ma tu bardziej agresywnej strony.
w zasadzie im węższy jest ten bolec to jest bardziej "agresywny"
zauważyłem jeszcze, że za pomocą śruby u góry "gruszki" na pompie można wstępnie wcisnąć bolec, co za tym idzie więcej paliwa od niższych obrotów. Jednak wcześniejsze kręcenie tą śrubą proponowałbym sprawdzeniem, w jakim stopniu pracuje bolec w pompie, tzn. wyczyszczenie go i przegonić trochę auto. następnie wyciągamy go i sprawdzamy ślad jaki został na bolcu i ewentualnie dokręcamy wcześniej wymienioną śrubę o tyle aby "ślad" osiągnął najwęższe miejsce na bolcu. Tylko tutaj musimy zwrócić uwagę jak zwiększamy doładowanie turbiny (bolec wtedy będzie bardziej wciskany), wtedy powinno się jeszcze raz go przeregulować.
a spalanie ON ok 6,25 l/100 km
Nissan Patrol K160
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
U mnie jest numer 72 silnik SB. Ogolnie jest tak, ze jak sie wyciagnie ten bolec i zajrzy do srodka, po wcisnieciu pedalu gazu (ruszyc wajcha na pompie) widac ze w srodku, delikatnie z boku wysunie sie malutki bolczyk Czytalem, ze im dalej moze sie on wysunąć tym wieksza jest dawka paliwa - wiec im wieksze wyciecie po lewej stronie bolca - tym wiecej paliwa Co do śróby która dociska sprężynę - zauwazylem ze zwieksza ona tylko ilosc dymu, ogolnie nie ma sensu jej wkrecac, no chyba, ze sie myle Tak jak napisal przedmowca, trzeba zobaczyc slad jaki zostawia ten maly bolec z boku na duzym bolcu (troche to zamotane). Nie trzeba koniecznie odpalac silnika, wystarczy przytrzymac gaz do oporu i reka wcisnac membrane z bolcem do dolu. Jezeli ślad nie bedzie się kończył na górze wycięcia w bolcu - mozna nieco spilowac plastikowa podkladke. Opis wydaje sie zamotany, ale wystarczy to rozkrecic i wszystko staje sie jasne Swoja droga czy ktos slyszal o modyfikacji "govener mod"? Slyszalem ze daje to naprawde spore efekty. Polega to na zmianie naciagu jakiejs sprezyny w pompie, dzieki czemu silnik nie odcina paliwa (a podobno zaczyna odcinac duzo wczesniej niz nam sie wszystkim wydaje ok. 3000 obrotow) ogolnie jest dzieki temu spory przyrost mocy. Ktos probowal to robic? Jakies wskazowki?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
U mnie wciska do konca, sprawdzalem bez podkladki. Wracam do pytania, ktos stosowal "govener mod"? Ponoc ta modyfikacja daje naprawde duzy przyrost mocy, a raczej to, ze jest ona dostepna w duzo szerszym zakresie obrotow. Ktokolwiek? Tutaj mozna zobaczyc dzialanie bolca i stozka: http://faq.piranha-net.de/index.php?id=26&node=11
Dzieki fajna strona, w koncu moge sobie wyobrazic jak dziala ten zawor. Tam widze skrot LaBF ciekawe co to jest? to cos wystepuje tylko w 1.9 TD hmm...
A tak z innej beczki jak dziala zwykly wtryskiwacz? A konkretnie chodzi mi o te kanaly przelotowe we wtryskiwaczach gdzie sie cofa nadmiar paliwa. - Kiedy w nich pojawia sie paliwo? wtedy kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach czy przy max obrotach? Zawsze mi sie wydawalo ze pompa powinna podac odpowiednia porcje paliwa wiec skad tam nadmiar? Co by sie stalo jakby sie powiedzmy zapchaly te kanaly?
A tak z innej beczki jak dziala zwykly wtryskiwacz? A konkretnie chodzi mi o te kanaly przelotowe we wtryskiwaczach gdzie sie cofa nadmiar paliwa. - Kiedy w nich pojawia sie paliwo? wtedy kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach czy przy max obrotach? Zawsze mi sie wydawalo ze pompa powinna podac odpowiednia porcje paliwa wiec skad tam nadmiar? Co by sie stalo jakby sie powiedzmy zapchaly te kanaly?
troche odkopałem żeby wyryskiwacz dał odpowiednie ciśnienie to pompa musi dać większe i stąd właśnie nadmiar paliwa
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości