wymiana oleju w skrzyni biegow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » czw cze 05, 2008 19:18

pytam dla pewności :jezor:
czy zaznaczona śruba to jest okienko kontrolne i zarazem tym wlewa się olej do skrzyni??
Obrazek

a korek spustowy to ten??

Obrazek

i jeszcze jedno pytanie.byłem ostatnio w sklepie i powiedzieli mi ze w mk2 skrzynie mogą byc już nie superszczelne i lepiej zalać półsyntetyk.czy to prawda??

i dlaczego "Nie lej GL5 bo synchronizatory w skrzyni posypia cie sie bardzo szybko"??



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw cze 05, 2008 19:37

grzecho87 pisze:p
i jeszcze jedno pytanie.byłem ostatnio w sklepie i powiedzieli mi ze w mk2 skrzynie mogą byc już nie superszczelne i lepiej zalać półsyntetyk.czy to prawda??
Bzdura. Lepiej takiego "fachowca" nie pytać o opinie w sprawach technicznych ;)
i dlaczego "Nie lej GL5 bo synchronizatory w skrzyni posypia cie sie bardzo szybko"??
Ponieważ oleje GL5 posiadają w składzie dodatki które mogą powodować korozje metali z których są zbudowane synchronizatory skrzyń projektowanych dla oleju GL4.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » czw cze 05, 2008 19:43

dzięki za info:)
a te korki wlewowy i spustowy to te co zaznaczyłem tak??



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pt cze 06, 2008 00:25

Na pierwszym zdjęciu dobrze zaznaczyłeś, jest to korek wlewowy i zarazem kontrolny.
Na drugim zdjęciu też dobrze zaznaczyłeś, jest to korek spustowy.
Co do oleju, kupiłem 75w/90 GL-5 i dotej pory (10.000tys km) od wymiany i ZERO WYCIEKÓW!!!!

[ Dodano: 06 Cze 2008 00:33 ]
Jesli nie jesteście pewni co wlac do skrzyni to zrupcie jak kumpel w ładzie samara, Do skrzyni biegów zalał olej silnikowy (tak podaje jego instrukcja) i jakos jezdzi bez zarzutu.

A wracając do tematu, czy to olej GL-4/GL-5 jakos mnie nie przekonuje że to z winy oleju spierdzieli sie skrzynia, zależy to raczej od jej stanu i czy była mocno forsowana.
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 00:35 przez Jessy, łącznie zmieniany 1 raz.



casper255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 13:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: casper255 » pt cze 06, 2008 09:21

Tak czytam co tu piszecie i troche mnie to dziwi
"oleju w skrzyni lepiej nie wymieniac" - to po co wymieniacie w silniku?
Przeciez w skrzyni tez z czasem traci swoje wlasciwosci a w instrukcji bylo chyba ze wymiana co 30kkm.
"oleje gl-4 sa juz wlasciwie niedostepne" - bzdura
orientowalem sie ostatnio bo sam bede wymienial niedlugo i
dostepny jest np castrol 75w/90 klasa GL-4 polsyntentyk wg katalogu zalecany do mojej skrzyni.
Ja tam wymieniam co rok dla swietego pokoju. Niech sobie skrzynka chodzi na dobrym i swierzym oleju i mam nadzieje ze sie odwdzieczy dluga i bezawaryjna praca.
Na czym jak na czym ale na olejach to chyba niewarto oszczedzac. Pare PLN-ow w ta czy w ta a remont skrzyni lub silnika to juz spore koszta.
W silniczku mam Castrol GTX 15W/40 mineralny w skrzyni Castrol 75W90 GL-4 przebieg 170kkm i nie narzekam.
Jesli sie myle w swoich wywodach to niech mnie ktos poprawi.

Pozdro :bigok:


Byla VW Jetta 1,6PN
jest Seat Toledo II 1,8 20V AGN

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt cze 06, 2008 11:22

casper255, Dobrze gadasz :pub: Olej w skrzyni jak każdy olej z czasem traci swoją lepkość. Do tego dochodzą opiłki metalu z trybików i synchronizatorów mieszające się z olejem.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
daro1125
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 15:49
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: daro1125 » pt cze 27, 2008 19:40

pisalem jzu w inym temacie ale napisze jeszcze w tym.wlewalem olej przez dziure od linki i mialem full a na tej dziurze kontrolnej nie wyplywal.Zle zrobilem lejac go tamtedy??weszla mi tam z litra a odpowiedniego poziomu dalej nie mam :grrr:



Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » sob cze 28, 2008 01:47

Przeczytalem wasze wywody koledzy od samego poczatku do konca i jak narzaie doszedlem do wniosku ze olej w s krzyni nalezy wymieniac, mozna lac pol jak i full syntetyk. To teraz mam pytanie zwiazane z wymiana oleju. W moim golfiaczu 1.3NZ 90r skrzynia jaki model to nie wiem ale to ta z oznaczeniem 085 na zalaczonym zdjeciu kolegi damcio151, rok temu robilem sprzeglo i przy okazji wymienilem olej. Od razu przyznam ze sroba od poziomu i wlewu oleju jest rozmieszczona tragicznie probowalem odkrecac kluczem,zabka,pneumatem i nic a dodam ze skrzynie mialem wyciagnieta. Dopierniczona sroba na maxa i po jakiego chu.. Wlalem olej przez czujnik od biegu wstecznego na pałe 1,5l. W tym roku tez bym chcial wymienic olej i co teraz zrobic sroba wiem na 100% ze nie pojdzie przeciez nie bede wyciagal skrzyni specjalnie do wymiany oleju. No i wlasnie sposzcze olej czujnikiem od wstecznego a wlac chce dziurka od linik predkosciomierza. I co teraz ile mam wlac tego oleju bo nie chce juz na chybil trafil próbowac z iloscia do mojej skrzyni?? I 2 pytanie czy wlasnie ta dziurka od linki da rade wlac cala zawartosc oleju??? Taki motyw i musze jakos z niego sie wyslizgnac :hmm: :hmm:


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
daro1125
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 15:49
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: daro1125 » sob cze 28, 2008 09:41

Grzebaluch, ciekawe dlaczego zamkneli kacik posadaczy Mk2 NZ??



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob cze 28, 2008 10:25

Grzebaluch pisze:Przeczytalem wasze wywody koledzy od samego poczatku do konca i jak narzaie doszedlem do wniosku ze olej w s krzyni nalezy wymieniac, mozna lac pol jak i full syntetyk.
Niestety nie zgodzę sie z Tobą, oleju w skrzyni nie trzeba wymieniac. To znaczy jesli masz jakis wyciek i uszczelniles to mozna a nawet jest wskazane olej wymienic i zalac nowym, podobnie jak na skrzyni przejechales 150tys, ale zeby co roku wymieniac to juz przesada.
Po drugie w zadnym wypadku nie leje sie półsyntetyków, latem różnicy faktycznie nie bedziesz widzial ale zima przy -15 z rana na parkingu na pewno biegu nie wrzucisz, dopiero jak sie olej w skrzyni rozgrzeje, czyli po kilku minutach stania i meczenia sie z wbiciem biegów.
Co do wlewania oleju to jest tylko jeden wskazany przez ksiazke korek, to jest ten na boku skrzyni, on jest rowniez miarka poziomu oleju w skrzyni. Może mozna inacej olej wlewac ale jak poziom wtedy sprawdzic?



Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » sob cze 28, 2008 12:58

No dobra moze i oleju nie trzeba wymieniac bo skrzynie jak by to ujac sa bezobslugowe. Ja pisze ze olej trzeba wymieniac podsumowalem wywody wszystkich na tym poscie. A co do tego ze polsyntetyk zamarznie zima i nie wrzuci sie biegu to sie z toba nie zgodze wiem to z doswiadczenia a nie z teorji jaka mozna nabyc na forum. A ja bym nie wymienial w tym roku bo co rak to po jakiego wacka ale musze bo wlalem slabo jakosciowy olej a robie troszke tys. To co mam sobie teraz kurna dziure w skrzyni wywiercic i nagwintowac :green_fuck: trzeba sobie radzic jak sie da. Bo np. nie jest powiedziane ze szpilka 16mm sie nie ukreci chociaz malo ludzi w to wierzy, tak i olej nie musze wlewac akurat tym otworem jak nie mam wyjscia. Jak sie nie bedzie dalo to go przewroce na plecy i wleje czujnikiem od wstecznego i ciekawe co wtedy powiesz :jezor: :jezor: A po to masz te forum ze nie muszisz patrzec poziomu bo innym np, te pier.... sroby poszly i wlewajac wiedza ile im oleju wchodzi. A wiec ile wchodzi do mojej skrzyni 4, bo jak do tej pory to czytam 1, 1,5 1,8 to ile w koncu????
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 13:01 przez Grzebaluch, łącznie zmieniany 1 raz.


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Re: wymiana oleju w skrzyni biegow

Post autor: Przemek » sob cze 28, 2008 13:18

piru pisze:Zauwazylem ze w mojej golfinie zaczyna sie slimaczyc pod skrzynia biegow. Kap, kap, kap raz na jakis czas. Sladów nie zostawiam ale jak sie pojezdzi wiecej i zajrzy to pod skrzynia wisi sobie kropelka oleju. Biegi po nagrzaniu tez gorzej zaczynaja wchodzic. Gorzej w sensie z wiekszym oporem wchodzi jedynka. Teraz mam pytanko :hmm: Planuje wymienic olej w skrzyni ale nie mam bladego pojedzia gdzie sa korki wlewu i spustu. Spustu sie domyslam ze pod skrzynia ale wlewu gdzie ? Jaki olej wlac i czy sie wogole przejmowac ? Skrzynia 4 - biegowa i jak sie rozpier..... to trzeba bedzie wstawic 5-cio biegowa. Ale trzoszke roboty przy tym bedzie i mechanik bedzie musial zarobic (brak warunkow do wymiany samemu). Wiec wszelkie pomocne opinie jak najbardziej oczekiwane. Moze jakies pomocne zdjecie sie znajdzie u kogos ? A ze lubie :pub: to sie czlowiek odwdzieczy :hmm:
ja to zrobiłem bez szczy kawki odlałem sobie tyle ile powinno być w skrzyni i przygotowałem sobie wężyk i lejek wleciało do skrzyni bez problemowo


LEŚNY PRZYTULAS

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob cze 28, 2008 16:56

Grzebaluch pisze:A co do tego ze polsyntetyk zamarznie zima i nie wrzuci sie biegu to sie z toba nie zgodze wiem to z doswiadczenia a nie z teorji jaka mozna nabyc na forum.
Ja tez z moich doswiadczen wiem, im wiekszy mróz tym gorzej czyli ciezej biegi wchodza, a olej polsyntetyczny nie zamarza tylko gestnieje

[ Dodano: Sob Cze 28, 2008 17:03 ]
Grzebaluch pisze:Jak sie nie bedzie dalo to go przewroce na plecy i wleje czujnikiem od wstecznego i ciekawe co wtedy powiesz A po to masz te forum ze nie muszisz patrzec poziomu
Przecież ja Tobie tego nie bronię, możesz sobie lac gdzie chcesz i ile chcesz.
Wiem tez ze zawsze w skrzyni po spuszczeniu troche oleju zostaje dla tego lanie dokładnie tyle ile teoretycznie (ksiazkowo) masz wlac często jest ponad stan, czy to szkodzi skrzyni? nie wiem



Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » wt lip 29, 2008 01:38

I tak zrobilem wlalem sobie gdzie chcialem i ile chcialem. Nie wiem jak u was ale u mnie ta dziurka gdzie jest linka wlalem 1,5l i smiga bez problemowo castrol 75W90 polsyntetyk.


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 145 gości