Moduł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

trool85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:15
Lokalizacja: Zamość

Moduł

Post autor: trool85 » pt cze 20, 2008 19:20

mam pytanie w którym miejscu znajduje sie modul w golfie III bo podszas jazdy mi gasnie i nie moge odpalic przez kilka minut i potem znowu zapala i podobno to moze byc wlasnie modul ale nie moge go znalesc poodkrecalem prawie wszystko z deski rozdzielczej i nie widze go jak ktos wie to niech napisze



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt cze 20, 2008 19:26

co to za silnczek masz ???? :bajer: przeważnie w mk3 jest tzw moduł wzomcnienia nie znajdziesz go pod deska bo jest niejako zintegrowany z cewką zapłonową
bliżej bym się przyjrzał czujnikowi halla na aparcie zapłonowym
układ zapłonowy wykorzystuje efekt halla
oraz zapewnia stała wartość napięcia i energii
iskry zapłonowej we wszystkich warunkach pracy silnika
w skład układu wchodzą
-rozdzielacz zapłonu
-moduł elektroniczny wzmocnienia
-cewka zapłonowa
-mikroprocesor sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu
w silniku 2E jest jeszcze coś jak czujnik spalania stukowego
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 19:47 przez dziejo, łącznie zmieniany 3 razy.



trool85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:15
Lokalizacja: Zamość

Post autor: trool85 » pt cze 20, 2008 21:24

silnik 1.8 benzyna a ten moduł w którym miejscu jest w cewce gdzies pod tym czujnikiem halla ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 20, 2008 21:30

trool85, zorientuj się trochę w temacie o jaki moduł ci chodzi. Wzmocnienia, alarmu z blokadą czy co.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

trool85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:15
Lokalizacja: Zamość

Post autor: trool85 » pt cze 20, 2008 21:44

no właśnie o to chodzi ze ja się nie orientuje ale chodzi o taki moduł co jak sie za bardzo przegrzeje to odcina prąd i silnik gasnie (tak mi tłumaczył jakiś mechanik)i mowił że to jechcze może być pompka paliwa



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 20, 2008 21:55

dziejo wymienił co to może być. Dla ułatwienia podpowiem ci najpierw zobacz czy jest iskra jak niechce palić. Jeśli niema to zwykle po przegrzaniu nie działa czujnik halla który jest w aparacie zapłonowy, lub cewka która jest całością z modułem wzmocnienia. Nic nie piszesz jaki typ silnika, może być jeszcze czujnik obrotów wału i 100 innych rzeczy. Na tym etapie znajomości budowy auta odradzam ci rozkręcanie czegokolwiek na chybił trafił, w końcu sam coś zepsujesz, nie wstyd jechać do speca z tym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

trool85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:15
Lokalizacja: Zamość

Post autor: trool85 » pt cze 20, 2008 22:16

dobra dzieki za rady cos bede kombinowal a dokladniej o moim samochodzie czyli golf III GL 1993r. 1.8 b ,90KM wersja Europe na 1-punktowym wtrysku.
A jeszcze mam jeden problem mianowicie cos mi komputer nie lacz bylem w 2 salonach samochodowych zeby podlaczyc go pod komputer al niestety nie laczy i nie moge sie dowiedziec jakie ma ewentualnie bledy, np ostatnio mi strasznie sie muli jak mu wcisne wiecej gazu co to moze yc oprocz zaplonu?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt cze 20, 2008 22:17

zrob reset sterownika


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 20, 2008 22:18

błąd ustawienia rzozrządu, stary katalizator, uszkodzona sonda lambda, zapchane filtry paliwa lub powietrza, świece, kable do świec, kopułka z palcem, pompa paliwa, i... 100 innych rzeczy :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt cze 20, 2008 22:22

trool85 pisze: sie muli jak mu wcisne wiecej gazu co to moze yc oprocz zaplonu?
np filtr paliwa zanieczyszczony {znacznie )

zbadał bym najpierw układ zapłonowy :bajer: , układ zasilania jest ściśle powiązany z tym ze układem



trool85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:15
Lokalizacja: Zamość

Post autor: trool85 » pt cze 20, 2008 22:23

a jak sie robi ten reset sterownika? rozrzad byl ustawiany katalizator i swiece i filtry powymieniane a sonde mozna w sumie wymienic, dobra moze teraz zaam troche glupie pytanie ale mechanikiem nie jestem i za bardzo nie wiem ale w ktorym miejscu jest filtr paliwa i jak on wyglada(nie smiac sie;])
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 22:26 przez trool85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt cze 20, 2008 22:49

reset- (odłącz aku na noc) a filtr jest pod autem tył prawa strona
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 22:50 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 550 gości