[mk3] 1.9 TDI seria problemów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Clark

[mk3] 1.9 TDI seria problemów

Post autor: Clark » czw paź 20, 2005 09:31

Witam. Tydzień temu kupilem sobie Golfa III 1.9 TDI, 95 r. Teraz go rejestruje, ale mniejsza o to...
Więc tak autko na niższych biegach tak do 3-go biegu szarpie, co może być przyczyna? Kolega który mi go sprzedał zapewniał mnie, że to filtr powietrza. Druga sprawa bardzo ważna.... Autko w ogóle niema oleju w silniku, a i on dawno powinienen być wymieniony... I ostatnio gdy go odpaliłem, był na "luzie" to gdy dodałem mocno gazu walnął mi taka czarną planę na chodnik z rury wydechowej i zaczął tak dzinie chodzić, zaczęło nim rzucać gdy postał chwile zgaszony było wszystko okej. Czy to coś poważnego, czy to tylko wina tych oleji itd.?! No i mam trzecie pytanie mam wspome kierownicy w nim i coś o ta kierownicę trze zauważyłem, że to jakaś blaszka, on mowi, że tak ma być, a ja w sumie niemam pojęcia więc też się pytam czy to normalne?! Z góry dzięki za wszystkie info. (najbardziej, chodzi mi o to przerywanie i ta plame na chodniku).



Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » czw paź 20, 2005 10:00

zastanawiam sie jak mozna kupic taki samochod????



Clark

Post autor: Clark » czw paź 20, 2005 10:06

no można, można :-) Nie no my ściągamy samochody z niemiec, ale pierwszy raz się podjąłem tego, aby samochód zarejestrować i naprawić w nim usterki bo naprawdę, auto przypadło mi bardzo do gustu, może zostawię je dla siebie :-D Z niemiec jechało się nim bardzo pozytywnie, ale tutaj w Polsce coś świruje, więc prosze o rozwianie moich wątpliwości , z góry dzięki :-)



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

A więc tak:

Post autor: Razal » czw paź 20, 2005 10:10

Po pierwsze natychmiast uzupełnić poziom oleju, a najlepiej go wymienić !! Nie gazuj jak nie ma oleju bo się możesz zdziwić jak coś się posypie :hmm: .

Po drugie, objawy które opisujesz (czarna plama) mogą mieć różne podłoże, z tego co opisujesz wynika, że autko było raczej cienko eksploatowane. Na dzień dobry bym wymienił wszystkie płyny eksploatacyjne i oczywiście filtry !!

Po trzecie "szuranie" w kole kirownicy w czasie kręcenia ją wynika z ocierania blaszki koła kierownicy o podstawkę na kolumnie (jest to mosiężne). Połączenie przycisku sygnału dźwiękowego z resztą - widocznie autko stało jakiś czas nie jeżdżone i tam się zrobił nalot ( z czasem samo przejdzie) możesz też posmarować wazeliną techniczną, powinno ustać.

Jak zrobisz te podstawowe zabiegi i dalej będzie się działo źle z pracą silnika, to proponuję Ci zrobic diagnozę VAG'iem - powinno pokazać co go boli :)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » czw paź 20, 2005 10:15

Przede wszystkim wymień olej silnikowy razem z filtrem - o ile już nie zatarłeś silnika :otepienie:
Co do wspomagania - żadne blaszki nie mają prawa "trzeć" - TTTNM - Ten Typ Tak Nie Ma

Pierwsza poruszana przez ciebie kwestia - zwróć się do Corvaxa lub ku_bi - na pewno coś doradzą.

Swoją drogą - zgadzam się moim przedmówcą - najpierw niech ten twój "kolega" usunie w/w usterki, a potem, po sprawdzeniu podpisuj umowę
Pozdrawiam



Clark

Post autor: Clark » czw paź 20, 2005 10:16

dzięki Razal za konkretną odpowiedź i pozdrawiam :-)

[ Dodano: Czw Paź 20, 2005 10:18 ]
GRIsha dzięki równiez, a cod o kolegi to źle przedstawiłem kwestie, a wy źle to odebraliście pozdro :-)



Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » czw paź 20, 2005 10:47

to jest wszystko bez sensu, najpierw mowisz ze ci go kolega sprzedal, potem ze sciagnales go z niemiec.....ciezko wyczuc o co ci chodzi



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » czw paź 20, 2005 10:58

no dobra ,ale jak on przyjechal z niemiec bez oleju?


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Clark

Post autor: Clark » czw paź 20, 2005 10:59

dobra zagmatwałem, już wyjaśniam. Mamy znajomego w Niemczech który ma autohaus z tamtad bierzemy fury. I to on mnie powiadomil o tym filtrze, bo to spoko facet i wałków nie tyra, a z koleii z drugim kolegą jeżdżę do neigo po te fury, myślę, że już wszystko jasne :-) pozdrawiam Icemaster :-)

[ Dodano: Czw Paź 20, 2005 11:00 ]
piotr marzec ma olej, ale tyle, że... śmiechu warte, wtedy miał ciut więcej :-)

[ Dodano: Czw Paź 20, 2005 11:01 ]
myślę, że już wszystko dobrze wyjaśniłem, pozdrawiam :D



Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » czw paź 20, 2005 14:28

to jak ma malo oleju to nie zapalala sie lampka w trakcie jazdy z niemiec???



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw paź 20, 2005 14:57

Wymien wszystko co potrzeba "na gwałt" czyli filtry, olej - to nieduze pieniądze jesli nie chcesz sie rozstawać z autkiem. Jak juz to zrobisz jedź na diagnoze, bo z autem jest coś nie halo... Szarpanie przy przyspieszaniu to moze byc wina nieszczęsnego nastawnika w pompie wtryskowej. Co do wylewania się płynów przez wydech, to sie nie będe wypowiadał, bo sobie tego nie potrafie wyobraźić. Po wymianie oleju sprawdź na zimnym silniku cisnienie oleju - byc może zawór sie zawiesił i nie zbija ciśnienia - to może powodowac nierówną prace silnika i brak oleju (przy zbyt dużym ciśnieniu jest wyrzucany). Jak się juz z tym uporasz to potem normalne sprawy czyli rozrząd itp.

A i jeszcze jedno - to jest TDI to auto diagnozuje sie kompem - czyli wizyta w zaprzyjaźnionym garazu u Pana Kazia Druciarza raczej odpada bo potem są same kłopoty.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 162 gości