Razal, dobrze ze tylko tak to sie skonczylo
zasada jest prosta , jesli jest kolo dobre i na 100% dobrze skrecone to nie ruszac go bez potrzeby, ewentualnie co druga - trzecia wymiane rozrzadu wymienic na nowe, bo material kola jest miekszy od walu
1Z Rano trudniejszy rozruch
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
re
Racja - tak jest, ale powiem Ci, że też różnie z tym bywa i wydaje się, że nie ma regóły bo tak naprawdę jak się tego nie rozbierze to nie wiadomo jak wygląda. Ja wymieniałem rozrząd u naprawdę dobrego fachowca w kwietniu, patrzył na to i powiedział, że chodzi ładnie i nic nie trzeba wymieniać jak narazie. Ale to było w kwietniu, a teraz mamy czerwiec, na rozrządzie przejechane 2tys.km i koło poszło do wymiany.Adamm pisze:Razal, dobrze ze tylko tak to sie skonczylo
zasada jest prosta , jesli jest kolo dobre i na 100% dobrze skrecone to nie ruszac go bez potrzeby, ewentualnie co druga - trzecia wymiane rozrzadu wymienic na nowe, bo material kola jest miekszy od walu
Ja bym jednak przychylił się ku temu, że wymiana koła + śruba co 2 rozrząd, natomiast jeśli się coś dzieje dziwnego z autem (mam tu na myśli przede wszystkim problemy z odpalaniem w chłodniejsze poranki + gryzący niebieskawy dym (krótko), kiedy to w wyższej temperaturze pali OK) to po pierwsze zaczynał bym od sprawdzenia kąta wtrysku- jeżeli przestawiony to droga jest prosta i krótka do wymiany koła w najlepszym przypadku ! Jeśli to jest faza początkowa przypadku KLINicznego
Powiedział mi wyraźnie mój mechanik - zima nie zima pa palić jak zegarek i tyle!
Tak czy inaczej zdobyłem już troszkę wiedzy w temacie owego klina i jak coś to służę pomocą:
Pamiętajcie im szybciej się to wyleczy tym mniejsze koszty bo należy to podzielić na 3 fazy :
1. wymiana samego koła + śruba - koszt. ok. 200zł 2h roboty
2. naprawa wału + koło + śruba - koszt. ok. 1000zł ----?
3. WIELKIE BOOOM i albo remont silnika, albo zakup innego ? w jakim stanie to już loteria...
Powiem tak - jeśli coś się dzieje i pali nie tak rano jak powinien, a kąt wtrysku siedzi to im szybciej tym się zajmiecie tym lepiej!
Dzięki wszystim za kontynuację tematu i za dobre rady.... myślę, że wiedza w tym temacie zdobyta posłuży nie tylko mnie, ale i innym kolegom z forum.
Pozdroooo
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 10:41 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
No w sumie tak, ale ilu to potrafi zrobić uwierz mi, że w mojej okolicy mało jest takich którzy potrafią to zrobić na ściągniętym wale, a co dopiero na samochodzie
ale 700 można by przyoszczędzić więc czasem dla dobra swojej kieszeni nooo i silnika może warto podjechać do kogoś dalej i zrobić to za 300...
Tak czy inaczej dobrze, że tylko tak się skończyło
ale 700 można by przyoszczędzić więc czasem dla dobra swojej kieszeni nooo i silnika może warto podjechać do kogoś dalej i zrobić to za 300...
Tak czy inaczej dobrze, że tylko tak się skończyło
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 120 gości