1Z Rano trudniejszy rozruch

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 19, 2008 23:40

Razal, dobrze ze tylko tak to sie skonczylo

zasada jest prosta , jesli jest kolo dobre i na 100% dobrze skrecone to nie ruszac go bez potrzeby, ewentualnie co druga - trzecia wymiane rozrzadu wymienic na nowe, bo material kola jest miekszy od walu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

re

Post autor: Razal » pt cze 20, 2008 10:35

Adamm pisze:Razal, dobrze ze tylko tak to sie skonczylo

zasada jest prosta , jesli jest kolo dobre i na 100% dobrze skrecone to nie ruszac go bez potrzeby, ewentualnie co druga - trzecia wymiane rozrzadu wymienic na nowe, bo material kola jest miekszy od walu
Racja - tak jest, ale powiem Ci, że też różnie z tym bywa i wydaje się, że nie ma regóły bo tak naprawdę jak się tego nie rozbierze to nie wiadomo jak wygląda. Ja wymieniałem rozrząd u naprawdę dobrego fachowca w kwietniu, patrzył na to i powiedział, że chodzi ładnie i nic nie trzeba wymieniać jak narazie. Ale to było w kwietniu, a teraz mamy czerwiec, na rozrządzie przejechane 2tys.km i koło poszło do wymiany.

Ja bym jednak przychylił się ku temu, że wymiana koła + śruba co 2 rozrząd, natomiast jeśli się coś dzieje dziwnego z autem (mam tu na myśli przede wszystkim problemy z odpalaniem w chłodniejsze poranki + gryzący niebieskawy dym (krótko), kiedy to w wyższej temperaturze pali OK) to po pierwsze zaczynał bym od sprawdzenia kąta wtrysku- jeżeli przestawiony to droga jest prosta i krótka do wymiany koła w najlepszym przypadku ! Jeśli to jest faza początkowa przypadku KLINicznego ;)

Powiedział mi wyraźnie mój mechanik - zima nie zima pa palić jak zegarek i tyle!

Tak czy inaczej zdobyłem już troszkę wiedzy w temacie owego klina i jak coś to służę pomocą:
Pamiętajcie im szybciej się to wyleczy tym mniejsze koszty bo należy to podzielić na 3 fazy :
1. wymiana samego koła + śruba - koszt. ok. 200zł 2h roboty
2. naprawa wału + koło + śruba - koszt. ok. 1000zł ----?
3. WIELKIE BOOOM i albo remont silnika, albo zakup innego ? w jakim stanie to już loteria...

Powiem tak - jeśli coś się dzieje i pali nie tak rano jak powinien, a kąt wtrysku siedzi to im szybciej tym się zajmiecie tym lepiej!

Dzięki wszystim za kontynuację tematu i za dobre rady.... myślę, że wiedza w tym temacie zdobyta posłuży nie tylko mnie, ale i innym kolegom z forum.

Pozdroooo :pub:
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 10:41 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt cze 20, 2008 10:48

Razal pisze:2. naprawa wału + koło + śruba - koszt. ok. 1000zł ----?

mozna zrobic frez walu na aucie - koszt 300 zl


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pt cze 20, 2008 15:16

No w sumie tak, ale ilu to potrafi zrobić ;) uwierz mi, że w mojej okolicy mało jest takich którzy potrafią to zrobić na ściągniętym wale, a co dopiero na samochodzie :hmm:

ale 700 można by przyoszczędzić więc czasem dla dobra swojej kieszeni nooo i silnika może warto podjechać do kogoś dalej i zrobić to za 300...

Tak czy inaczej dobrze, że tylko tak się skończyło


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości