Brak iskry w KR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Brak iskry w KR

Post autor: GTI KR » czw cze 19, 2008 23:53

Panowie mam nastepujacy problem
sprawa wyglada w ten sposob ze nie ma iskry. Jak wyciagne kabel WN ktory idzie od cewki do kopolki i od strony kopolki zblize do masy to po przekreceniu kluczyka jest jedna mala iskierka a potem jak zaczynam krecic silnikiem to nie ma nic. Nie wiem co jest przyczyna moze ktos ma schemat instalaci do KR. Podmienialem cewke i nadal to samo ratujcie.
pozdrawiam i z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 17:45 przez GTI KR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » czw cze 19, 2008 23:59

sprawsz czujnik halla jesli go masz. sprawdz impulsy do cewki czy dochodza, napiecie na cewce



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pt cze 20, 2008 00:41

napięcie do cewki po włączeniu zapłonu dociera cewka na 100 dobra.
Ps jak sprawdzić czujnik halla


BB (borówka, bandit ...)

skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » pt cze 20, 2008 08:24

Przed sprawdzeniem czujnika sprawdź jeden "myk".A mianowicie:do modułu idzie czarny kabel który dzieli sie na dwa czarne...Jeden ma być podłączony do masy silnika,a drugi bezpośrednio do minusa akumulatora.Ja tak miałem że słaby był zacisk i spadł z minusa... A ile się wcześniej nasprawdzałem i wk...em a tu takie małe gó....no Także sprawdź to mniej roboty :crazy:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt cze 20, 2008 08:42

GTI KR pisze:napięcie do cewki po włączeniu zapłonu dociera cewka na 100 dobra.
Ps jak sprawdzić czujnik halla
Zdejmujesz wtyczke z aparatu zaplonowego. Ma 3 piny, na skrajnych masz +12V i masę. W środkowy pin wtyczki wpinasz przewód. Przekręcasz zapłon w pozycję "włącz". Przewod ze środkowego pinu stykasz z masą. W momencie zetknięcia przewodu z masą na przewodzie wychodzącym z cewki powinna pojawić się iskra (oczywiście jeśli przewod będzie odpowiednio blisko masy). Jeśli iskra będzie przeskakiwać to hall zwalony. Jeśli nie będzie, to masz dziure w innym miejscu układu zapłonowego.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 20, 2008 08:59

bugalon pisze:W momencie zetknięcia przewodu z masą na przewodzie wychodzącym z cewki powinna pojawić się iskra (oczywiście jeśli przewod będzie odpowiednio blisko masy)
Chyba przy przy rozłączaniu.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pt cze 20, 2008 10:39

Dzieki panowie za pomoc za chwile ide walczyc. Ps z tego co pamietam jak wczoraj szukalem przeczyn to na tej kostce trzy pinowej na skrajnych nie bylo zadnego napiecia, a jak dotknalem zarowka srodkowego to wlaczyla sie pompka paliwa co mnie calkiem zaskoczylo. za chwile postaram sie cos zdzialac. Pozatym sprawa wyglada tak ze ten moj KR nie od pewnego czasu nie jezdzil tak jak powinien przy 5000 tys obr dostawal takiego mula ze miazga a powinien ciagnac do ponad 7000. Pozatym czasem palil malo a jak mu sie zle ulozylo to juz wpgole nie chcial jechac i palil jak smok. Ja winilem za to KJETa a to moze chyba tutaj byc przyczyna. no nic narazie wielki dzieki i ide dzilalac


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 20, 2008 10:50

Tylko nie sprawdzaj Halla żarówką bo go uwalisz. Na złączu apartu zpł. są opisane piny + 0 -
Pomiędzy - a + powinno być zasilanie. 0 to wyjście impulsów z Halla. Można sprawdzić impulsy woltomierzem lub diodą LED z opornikiem. Metoda była kilkukrotnie opisywana między innymi przeze mnie. Użyj szukajki.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pt cze 20, 2008 11:36

a wiec sprawa wyglada w ten sposob ze po wlaczeniu zaplonu z cewki przeskakuje taka jedna mala iskierka, natomiast gdy wypne kostke od czujnika i srodkowy pin dostkne do masy to przeskakuje taka mocna iskra normalna. jak przetrzymam ten przewod to bedzie caly czas przeskakiwac tylko w nierownym tempie raz szybciej raz wolniej. Zastanawiam sie czy to moze byc czujnik czy modul, czy moze cos z komputerem cos nie tak??? i czy to moglo miec wczesniejj wplyw na to jak jezdzil???

[ Dodano: 20 Cze 2008 13:48 ]
rozebralem aparat zaplonowy, w srodku wszystko jest kompletnie zalane olejem pewnie powinien byc jakis simering albo oring ale nic tu takiego nie ma. W czujniku kable ledwie ssie kupy trzymaja i ogolnie wszystko w oplakanym stanie. No nic bede szukal narazie czujnika mam nadzieje ze to to. Zastanawia mnie tylko czy to moglo miec wplyw na to jak auto jezdzilo.


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pt cze 20, 2008 15:56

to jak masz olej w aparacie to nie dobrze .. wyczysc aparat jakas bezyna albo "cleaner ipa" jak masz i uszczelnij jak hall ruszy to bedzie dobrze . napisz jaki masz halla (na kabelkach, czy chermeytczny )jak iskara skacze jak zlaczasz do masy to masz wszystko w porzadku. hall daje sygnal komp reguluje a cewka daje wysokie napiecie i pali autko.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pt cze 20, 2008 20:35

Panowie dzieki za pomoc KR odpalil. Zalożylem na sztuke halla. Jutro kupie nowego wymienie oring i jeszcze raz wszystko poskladam. Ciekawi mnie tylko czy to moglo miec wplyw na to ze lapal mula przy wyzszych obrotach no ale nic okarze sie jutro. pozdro

[ Dodano: 24 Cze 2008 22:36 ]
witam panowie ponownie, nie chce zakladac nowego postu a wiec pisze tutaj. Dodam ze uzylem szukajki ale niestety nie udalo mi sie znalezc nic ciekawego.
Sprawa wyglada w ten sposob ze zamontowalem czujnik autko swietnie odpala rowno pracuje. Myslalem jednak zemjak zrobie ten czujnik to znikna inne usterki ale niestety nie.
tu wiec pojawia sie moje pytanie:
-co moze byc przyczyna tego ze auto raz normalnie raaguje na dodanie gazu, a czasem jak mu sie cos zle ulozy to totalny mul,
-drugie pytanie to to czemu nie wkreca sie na obroty, przy 5000obr kiedys dostawal kopa takiego ze miazga az do ponad 7000 a teraz 6000tys obr to max
-i jeszcze jedno czy po wymianie halla trzeba zaplon ustawiac, bo jak mu depne na gaz, potem puszcze i znow depne to strzela z wydechu ciemnym dymem
panowie pomozcie z gory dziekuje


BB (borówka, bandit ...)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 259 gości