Dlugo odpala na cieplym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Witam! Ja tez mam ten problem, z tego co wiem dawki paliwa nie mozna ustawic za pomoca kompa, i trzenba cos ustawiac w pompie, tylko dzwonilem do serwisu diesla w lublinie powiedzieli ze zlikwidowanie takiej usterki to koszt 1500zl a w warsztacie w Kraśniku powiedzial mi 100zl nie wiem o co tu chodzi.
w tym przypadku trzeba rozróżnić pojęcie "dawki startowej" od "dawki paliwa" podawanej przez pompę w trakcie pracy silnika.chmurapawel pisze:Witam! Ja tez mam ten problem, z tego co wiem dawki paliwa nie mozna ustawic za pomoca kompa, i trzenba cos ustawiac w pompie, tylko dzwonilem do serwisu diesla w lublinie powiedzieli ze zlikwidowanie takiej usterki to koszt 1500zl a w warsztacie w Kraśniku powiedzial mi 100zl nie wiem o co tu chodzi.
Tą pierwszą koryguje się zmianą map startowych w ECU a tą drugą koryguje się nastawnikiem na samej pompie.
Ci z Kraśnika myśleli pewnie o tej drugiej a Ci z serwisu o tej pierwszej - ale ta cena za tą usługę to kosmos !
Nie wiem czy czytałeś ten temat od początku (była tam podana cena korekcji dawki startowej) więc masz już pojęcie jaka to jest różnica w kasie.
Po drugie - 100 zł za korekcję dawki na pompie to i tak dużo, jeśli masz VAG-COMa to zrobisz to sobie sam, a tu jest wideoporada jak to zrobić :
... re=related
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 12:46 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaktus_dj
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
u mnie tez występuje problem z odpalaniem na ciepłym i zamierzam na początek
1.sprawdzić jeszcze raz kąt wtrysku
2. przeczyścić rozrusznik
3. zmiana mapy jak 1 i 2 nie pomoże
1.sprawdzić jeszcze raz kąt wtrysku
2. przeczyścić rozrusznik
3. zmiana mapy jak 1 i 2 nie pomoże
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 13:06 przez Kaktus_dj, łącznie zmieniany 1 raz.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
a te dawke ustawia sie na zgaszonym silniku? Bo na tym filmiku nie zabardzo widac. A to ja ktora dawke mam zmienic startowa czy wogole dawke paliwa. Tylko przy rozruchu mam problem.
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 13:46 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
chmurapawel gdybyś miał przy kompie zestaw głośników to byś słyszał czy silnik pracuje czy nie - oczywiście, że musi pracować,
z kłopotami przy uruchamianiu ciepłego silnika to temat w silnikach ALH na topie
i tu rozwiązaniem jest korekta map dawki startowej,
jesli natomiast chodzi o silniki AHF to nie słyszałem o tym.
z kłopotami przy uruchamianiu ciepłego silnika to temat w silnikach ALH na topie
i tu rozwiązaniem jest korekta map dawki startowej,
jesli natomiast chodzi o silniki AHF to nie słyszałem o tym.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Witam forumowiczów. Miałem ogromny problem z odpalaniem gorącego silnika w swym Golfie V 1.9 TDI PD (90 ps. kod sil. BRU) (poruszałem to też na tym forum), trzeba było 5 sekund kręcić zanim odpalił, zimny palił na dotyk - problem został rozwiązany w firmie tuningowej w Kościerzynie (to nie jest kryptoreklama ) - zwiększenie dawki startowej czy też inaczej rozruchowej (oczywiście komputerem poprzez złącze OBD) i nie ma już problemu z ciężkim odpalaniem na gorącym silniku - pali na dotyk. Oczywiście wcześniej diagnozowanie VAG-iem w serwisie VW nic nie wykazało. Teraz jest wszystko OK. Tak mi się wydaje że w większości przypadków w dieslach nowszej generacji problem złego odpalania gorącego silnika właśnie tkwi w zbyt małej dawce rozruchowej (powtarzam w większości przypadków, nie we wszystkich). Pozdrawiam (moje GG - 1837161)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
ja na poczatek bym polecal zwiekszenie dawki paliwa nastawnikiem jak jest ona malaKaktus_dj pisze:u mnie tez występuje problem z odpalaniem na ciepłym i zamierzam na początek
1.sprawdzić jeszcze raz kąt wtrysku
2. przeczyścić rozrusznik
3. zmiana mapy jak 1 i 2 nie pomoże
zwiekszenie dawki rozruchowej vagiem
i regeneracja rozrusznika
napewno sie polepszy
Mialem ostatnio passata b5 co ciezko palil na cieplym. wystarczyla regeneracja rozrusznika i pali odrazu nie rtrzeba bylo nawet dawki zwiekszac
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
aadasiek
chodzi o zwiekszenie dawki luzujac i przestawiajac nastawnik mechanicznie
u Ciebie nic to raczej nie da bo masz chyba inny problem skoro zle ci pali na zimnym. Moze sie paliwo cofa itp
dodatkowo jak masz auto po wirusie to po zwiekszeniu dawki moze ci poddymiac
chodzi o zwiekszenie dawki luzujac i przestawiajac nastawnik mechanicznie
u Ciebie nic to raczej nie da bo masz chyba inny problem skoro zle ci pali na zimnym. Moze sie paliwo cofa itp
dodatkowo jak masz auto po wirusie to po zwiekszeniu dawki moze ci poddymiac
Ostatnio zmieniony czw cze 19, 2008 22:13 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Ciężko odpala - zimny/ciepły...
Generalne uwagi:
Pomijam wszelkie nieszczelności montażowe związane z wymianą filtrów.
1.Za niskie ciśnienie przetłaczania - wiesza się zaworek lub "podjechana "pompka.
Sprawdzenie manometrem.
2.Zużycie elementu tłokorozdzielacza.
Zwiększenie dawki rozruchowej - kiedyś śrubą ,dzisiaj elektronika.
Istnieje ścisła współzależność elementów mechanicznych i elektroniki.
Doganianie elektroniką nie likwiduje problemu zużycia elementów mechanicznych.
Zużycie pompy objawi się np.powietrzem na zwrocie jakie jest zasysane wzdłuż wałka(VE)
przez pompkę przetłaczającą/luzy.
Temat jest prosty i oczywisty...
Generalne uwagi:
Pomijam wszelkie nieszczelności montażowe związane z wymianą filtrów.
1.Za niskie ciśnienie przetłaczania - wiesza się zaworek lub "podjechana "pompka.
Sprawdzenie manometrem.
2.Zużycie elementu tłokorozdzielacza.
Zwiększenie dawki rozruchowej - kiedyś śrubą ,dzisiaj elektronika.
Istnieje ścisła współzależność elementów mechanicznych i elektroniki.
Doganianie elektroniką nie likwiduje problemu zużycia elementów mechanicznych.
Zużycie pompy objawi się np.powietrzem na zwrocie jakie jest zasysane wzdłuż wałka(VE)
przez pompkę przetłaczającą/luzy.
Temat jest prosty i oczywisty...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
OK ale nie mow mi ze w autach z realnym przebiegiem 100tys km pompa siada...bo ona jeszcze 500tys zrobi , no i jak wytlumaczysz problem w autach z pompowtryskiwaczami )oldstaszek pisze:.
Doganianie elektroniką nie likwiduje problemu zużycia elementów mechanicznych.
Problemem jest predkosc wału korbowego a wlasciwie fakt ze dawka na cieplo podana jest dopiero powyzej jakiejs tam wartosc RPM. Tak jak pisalem wczesniej NIE ZWIEKSZAM dawki rozruchowej tylko pozwalam na wtrysk przy ciut nizszych obr i po problemie...
Wiec problem na cieplo moze byc spowodowany tak jak piszesz mechanicznym zuzyciem pompy (dotyczy raczej aut z gruuubymi przebiegami) i tylko VP albo problemem z dupna mapa rozruchu napisana w celu ochrony dwumasa i to jest w nowszych autach na pompowtryskach i sterownikach EDC 16 z koncowka 016 jak i na niektorych edycjach softow do VP
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 110 gości