Ubytki oleju + ciśnienie w cylindrach.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

5520
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Ubytki oleju + ciśnienie w cylindrach.

Post autor: 5520 » pn cze 16, 2008 22:50

Witam!
Kupiłem niedawno Golfa MK3 GT Special (silnik ABE), Przebieg (na liczniku) 158tyś

Ubywa mi ok. litra oleju na 5tyś km.
Ciśnienie w cylindrach: 11, 11, 11, 8

Czym może być spowodowany taka róznica w ciśnieniu miedzy cylindrami?
Czy na takim silniku da się jeszcze trochę pojeździć?
Czy jest sens i możliwość montażu instalacji LPG przy takim stanie silnika (czy raczej powinienem najpierw doprowadzić silnik do porządku a potem myśleć o gazie?)



greg

Post autor: greg » pn cze 16, 2008 23:34

5520 pisze:Czy jest sens i możliwość montażu instalacji LPG przy takim stanie silnika (czy raczej powinienem najpierw doprowadzić silnik do porządku a potem myśleć o gazie?)
dokładnie - najpierw naprawa potem gaz
5520 pisze:Ubywa mi ok. litra oleju na 5tyś km.
Ciśnienie w cylindrach: 11, 11, 11, 8
zrób próbę olejową na tym cylindrze tj trochę wstrzykuje się oleju i ponowny pomiar ciśnienia ale wg mnie pękł pierścionek - a tak wogóle to wszystkie do wymiany + uszczelniacze jakbyś już to robił

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 11:35 pm ]
jeszcze jedno - auto nie było czasem przegrzane?

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 11:37 pm ]
5520 pisze:Czy na takim silniku da się jeszcze trochę pojeździć?
jak dopiero co kupiłeś to weź no wymień pierścienie + uszczelniacze na zaworach - przejedziesz ok 15tys i jeśli wtedy nie będzie zabarwiał oleju na czarno + nie będzie go konsumował to możesz spokojnie wrzucać ten LPG



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » wt cze 17, 2008 00:11

to 8 na jednym to trochę maławo. Moja diagnoza:Wypalone gniazdo zaworowe(przyczyną mogło być np przegrzanie jak napisał kolega powyżej). A jak wolne obroty??



5520
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: 5520 » wt cze 17, 2008 06:00

jeszcze jedno - auto nie było czasem przegrzane?
Ja go nigdy nie przegrzałem - ale co się z nim działo za poprzedmniego właściciela - tego nie wiem.
A jak wolne obroty??
Jak go kupiłem - miał ok 1600(!!), teraz - po wymianie gumowej podstawki pod wtryskiwaczem (w której była wypalona dziura) "Pływają" w granicach 1000 - 1100

Jeśli chodzi o wymianę pierścieni i uszczelniaczy - ile to może (orientacyjnie) kosztować?
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 06:09 przez 5520, łącznie zmieniany 2 razy.



greg

Post autor: greg » wt cze 17, 2008 09:08

5520 pisze:"Pływają" w granicach 1000 - 1100
pływanie jest spowodowane właśnei tym ciśnieneim na jednym cylindrze - trochę za wysokie masz te obroty
5520 pisze:Jeśli chodzi o wymianę pierścieni i uszczelniaczy - ile to może (orientacyjnie) kosztować?
zależy - komplet pierścieni od 200 do 600 + uszczelka pod głowicę (ok 80) + 8 x chyba 4zł za uszczelniacz + olej + filtr + możliwe planowanie głowicy (50 do 100) + pasek rozrządu (jeśli nie zmieniany) + robocizna jeśli sam tego nie zrobisz



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt cze 17, 2008 09:11

MK3 GT Special (silnik ABE),
niema takiego silnika, masz silnik o oznaczeniu ABS :smoke:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

piotrus23

Post autor: piotrus23 » wt cze 17, 2008 09:17

a jakie powinno bys cinienie na cylindrach w 1.8 abs?



greg

Post autor: greg » wt cze 17, 2008 12:06

a jakie powinno bys cinienie na cylindrach w 1.8 abs?
10-13 - minimum 7,5



5520
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: 5520 » wt cze 17, 2008 20:24

Bąku pisze:
MK3 GT Special (silnik ABE),
niema takiego silnika, masz silnik o oznaczeniu ABS :smoke:
A gdzie powinna być umiesczona informacja o typie silnika?
Na tabliczce pod maską mam symbol ABE, natomiast na naklejce w bagażniku w miejscu gdzie jest typ silnika mam oznaczeni (o ile dobrze pamiętam ADZ)



greg

Post autor: greg » śr cze 18, 2008 00:10

5520 pisze:o ile dobrze pamiętam ADZ
no to masz silnik ADZ - 1,8 90KM montowany pomiędzy 10/94 a 10/00 :bigok:



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » śr cze 18, 2008 23:00

greg pisze:zależy - komplet pierścieni od 200 do 600 + uszczelka pod głowicę (ok 80) + 8 x chyba 4zł za uszczelniacz + olej + filtr + możliwe planowanie głowicy (50 do 100) + pasek rozrządu (jeśli nie zmieniany) + robocizna jeśli sam tego nie zrobisz
ja bym nie był takim pesymistą. uszczelniacze + uszczelka + gniazda zaworów, powinno wystarczyć. po co od razu pierścienie. No chyba że silnik zarżnięty to można.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 294 gości