Po zmianie radia nie działa c. zamek
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po zmianie radia nie działa c. zamek
Ktoś mi powiedział że jak w mk4 zmienie radio z seryjnego na jakieś inne nie będzie działał c. zamek z pilota. Ja w to nie wierzyłem ale gdy zmieniłem radio okazało sie że to prawda. Czemu tak się dzieje ? Jak ten problem rozwiązać ? Szukałem podobnych tematów ale niestety nic nie znalazłem.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
szczegółów do mk4 nie znam, ale fabryczne kostki do radio mają inny układ kabli jak typowe radio. Może ktoś jeszcze odpowie konkretnie, a jeśli nie to musisz posiłkować się miernikiem, schematem instalacji auta i schematem nowego radia który zwykle jest na obudowie. tu masz sporo o tym http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
TasaK problem z centralnym zamkiem po zmianie radia to problem ze złym podłączeniem masy a tym trochę tutaj na pierwszej stronie na początku tematu :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053&start=0
Jest tam takie coś
"Najczęstsza przyczyna szczególnie w radiach firmy Pionner i ich wtyczkach jest zdublowana masa, wystarczy przeciąć kabel od masy przy radiu by wszytko wróciło do normy".
Wszystko rozumiem tylko że podłączyłem sobie Vdo Dayton. A w nim jest bezpośrednie wejście na kostki z orginalnej wiązki. Czyli rozumiem, że jak przetne orginalną mase wszystko powinno działać ?
"Najczęstsza przyczyna szczególnie w radiach firmy Pionner i ich wtyczkach jest zdublowana masa, wystarczy przeciąć kabel od masy przy radiu by wszytko wróciło do normy".
Wszystko rozumiem tylko że podłączyłem sobie Vdo Dayton. A w nim jest bezpośrednie wejście na kostki z orginalnej wiązki. Czyli rozumiem, że jak przetne orginalną mase wszystko powinno działać ?
tego nie mogę Ci zagwarantować ale musisz do tego dojść metodą prób i błędów,TasaK pisze:Czyli rozumiem, że jak przetne orginalną mase wszystko powinno działać ?
w każdym razie jeśli masz zamiar przecinać kabel masowy to przetnij go w takim miejscu (dalej od wtyczki) abyś potem (gdyby to okazało się bezskuteczne) mógł go ponownie zlutować i zaizolować.
Autor tej ww. wypowiedzi cyt."szczególnie w radiach firmy Pionner i ich wtyczkach jest zdublowana masa" pewnie zrobił mały błąd a mianowicie napisał "i ich wtyczkach" a powinno chyba być "i ich gniazdkach" jest zdublowana masa.
Jakbyś chciał się upewnić zanim przetniesz kabel masowy, napisz lepiej do niego wiadomość na PW.
tak naprawdę problem jest prozaiczny - orginalne radio VW potrzebuje napięcia na 3 pinach tj na pinie 4, 5 i 7 - problem w tym ze radio innego producenta zaczyna mieć wtedy problemy - bo jedna nóżka która jest używana w innym celu ma zasilanie - wtedy też albo można uszkodzić radio albo właśnie dzieję się problem z alarmem - usuń zasilanie na pinie 5 i tyle
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 302 gości