Golf III Variant 1,6 GT, benzyna +LPG
101 PS (74 KW)
rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji)
silnik: AFT
Witam wszystkich użytkowników forum VW.
Mam problem ze spadającymi obrotami silnika tzn. spadają poniższej 500 przy wciśnięciu sprzęgła (czasem nawet bywa tak, że silnik zgaśnie przy gwałtowniejszym hamowaniu, gdy się jednak tak nie stanie to wyraźnie wyczuwalne jest, że spadek obrotów balansuje na granicy minimum). Samochód ma tesame objawy zarówno na rozgrzanym i nierozgrzanym silniku, dotyczy to także benzyny jak i LPG.
Z tego, co mi wiadomo to obroty nie powinny pływać (może być lekkie wahnięcie, poniżej 900, ale chyba nie mniej)?
Dodam jeszcze, że silnik pracuje równo i nie zauważyłem jakiś innych niepokojących objawów. Wymieniłem również sondę lambda, ale to nie pomogło. Auto tankowane jest na markowych stacjach. Ponadto na bieżąco wymieniane są filtry paliwa, powietrza, oleju itp.
Ostatnio podpiąłem VAGa i VWtool i wyszło to co poniżej:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-00 - Signal Outside Specifications
00537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
19-10 – Oxygen sensor regulation. Lower Stop Spec.- Intermittent
00525 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 – Oxygen sensor (G39) – Intermittent
Z góry zakładam, ze czujnik Halla jest OK bo z tego co czytałem na forum to gdyby nie działał prawidłowo to bym w ogóle nie mógł uruchomić samochodu (auto odpala prawidłowo, nawet jeśli zgaśnie).
Co powinienem jeszcze sprawdzić (w jaki sposób) lub wymienić?
spadające obroty silnika przy wciśniętym sprzęgle
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
spadające obroty silnika przy wciśniętym sprzęgle
Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG
Hans-Hans pisze:Witam po pierwsze sprawdz czy niemasz zwarcia przy skrzynce bezpieczniów albo wpobliżu pedała sprzegła według mnie masz zware lub przetarte kable przy mechanizmie pedała sprzegła co ja rozpoznałem to masz błedy od : czujnik położenia wału , sonda lambda 2 razy.
Jednak jeśli dobrze rozumuję to w przypadku zwarcia lub przetartych kabli przy mechaniźmie pedału sprzęgła to obroty powinny spadać w momencie jego wciśnięcia tzn. obroty musiałyby również spadać przy jego wciśnięciu na postoju - a tak nie jest. Pozostaje więc chyba zacząć to co zasugerowałeś na samym początku tzn. sprawdzić czy nie ma zwarcia przy skrzynce bezpieczniów. Tylko jak to w miarę sprawnie zrobić?
[ Dodano: 15 Cze 2008 23:09 ]
Dziękuję za sugestię. Jednak na razie odpukać nawet w przypadku rozgrzanego silnika samochód zachowuje się identycznie. Mam cichą nadzieję, że to jednak nie czujnik Halla -przynajmniej na razie. Niemniej jednak bardzo dziękuję za szybki odzew w mojej sprawie.kropik pisze:to może też być początek końca czujnika halla....odpalał będzie normalnie, ale jak się rozgrzeje to będzie szalał, a potem coraz częsciej gasł. miałem to niestety:(
Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 178 gości