Zmulony, slabo przyspiesza, wzroslo zuzycie chwilowe paliwa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zmulony, slabo przyspiesza, wzroslo zuzycie chwilowe paliwa
Od jakiegoś czasu zauważyłem,że moje auto się zmuliło.Jakoś słabo przyśpiesza,mam wrażenie,że wcześniej miało lepszy wymiot.Oprócz tego na komputerze pokładowym zużycie chwilowe paliwa na tej samej trasie wzrosło o jakieś 1,0-1,5 litra.Co może być tego przyczyną?Jak zdiagnozować usterkę?
Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 18:37 przez rekin01, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Witam. Przekłuwasz szpilką pomiarową czarny przewód sygnałowy sondy, podłączasz w tym miejscu dodatnią końcówkę woltomierza, końcówkę ujemną do masy, włączasz zapłon - napięcie powinno wynosić ok. 0,45 V. Następnie sprawdzasz to samo przy uruchomionym silniku. Po nagrzaniu silnika napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 - 0,2 V z częstotliwością ok. 1 razu na sek.
Sprawdzaj miernikiem analogowym, bo większość elektronicznych głupieje. Cyfrowe mierniki sa zazwyczaj za wolne---chyba ze maja bargraf(chyba tak się nazywa linijka ponizej)Ona szybciej reaguje.Tylko oscyloskop moze pokazac i zdiagnozowac sonde poprawnie.
Powodzenia. PozdraVWiam.
Sprawdzaj miernikiem analogowym, bo większość elektronicznych głupieje. Cyfrowe mierniki sa zazwyczaj za wolne---chyba ze maja bargraf(chyba tak się nazywa linijka ponizej)Ona szybciej reaguje.Tylko oscyloskop moze pokazac i zdiagnozowac sonde poprawnie.
Powodzenia. PozdraVWiam.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Tak, wkłuwaj się w kabel, nie rozpinaj wtyczek bo wtedy zerwane jest połączenie miedzy ECU a Lambdą. Inaczej nie sprawdzisz jaki leci sygnał( ile V ) od sądy lambda.
[ Dodano: 15 Cze 2008 21:31 ]
Jednak jeśli chcesz wypiąć wtykę to podpinaj się pod sondę!! nie pod przewód. sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.
jedni mówią że od 0,2 do 1V u znajomego wskazuje od 0,1 do 1V na nowej NGK.
[ Dodano: 15 Cze 2008 21:31 ]
Jednak jeśli chcesz wypiąć wtykę to podpinaj się pod sondę!! nie pod przewód. sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.
jedni mówią że od 0,2 do 1V u znajomego wskazuje od 0,1 do 1V na nowej NGK.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Jeśli jeździsz cały czas w cyklu miejskim to możliwe że lambda dostała nagaru. Wtedy wypadało by wyjechać za miasto i troszkę autko przegonić.
Inną sprawą jest kat ( jeśli posiadasz) który mógł się już nieźle przytkać i stąd ten niedostatek mocy i spalanie na wyższym poziomie.
[ Dodano: 15 Cze 2008 21:43 ]
Tak, możliwe że wina tkwi w paliwie marnej jakości.
Inną sprawą jest kat ( jeśli posiadasz) który mógł się już nieźle przytkać i stąd ten niedostatek mocy i spalanie na wyższym poziomie.
[ Dodano: 15 Cze 2008 21:43 ]
Tak, możliwe że wina tkwi w paliwie marnej jakości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 304 gości