Strzal w 1Z przy ok 4tys obr na biegach 1 - 3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Strzal w 1Z przy ok 4tys obr na biegach 1 - 3

Post autor: mivhal_f » pt cze 13, 2008 17:55

Witam
Co moze byc przyczyna takowych zachowan?Czytam na forum ze trzymacie czasami dalej na obrotach a u mnie przy ok 4000 obr zostawiam zasłone dymna za sobą.Co moze byc przyczyna?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 18:03 przez mivhal_f, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt cze 13, 2008 19:04

Musisz zrobić logi VAG'iem.
Wtedy zapraszam po poradę.

Ciężko będąc w Polsce powiedzieć, na co choruje murzyn w Afryce.



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » pt cze 13, 2008 20:36

masz na mysli dynamiczne tak??a jakie grupy muszą byc??



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt cze 13, 2008 21:47

Tak, musisz zrobić logi dynamiczne grupy 003, 008 i 011.

Na 4 biegu przy 1500rpm wciskasz gaz w podłogę i nie popuszczasz aż do 4200RPM.

Dodatkowo zrób oddzielnie grupę 004 (dla sprawdzenia kąta wtrysku) - również log dynam.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 13, 2008 22:36

co to znaczy strzał :?: opisz dokładniej co się dzieje z silnikiem



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » sob cze 14, 2008 02:32

wygląda to tak że biorę rozpęd,przód idzie lekko w dol a potem z tylu pojawia się czarny gesty dym i nic nie widać.według mechanika to jest normalne bo nie powinienem go kręcić do takich obrotów,logi będą dopiero za tydzień bo wtedy będę miał laptopa by to zrobić.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob cze 14, 2008 08:43

mivhal_f, zmien mechanika :P ja swojego krece do 4,5 :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 14, 2008 10:49

jeżeli w pracy silnika nic się złego nie dzieje , tzn. nie chodzi na 3 gary , to hmm .... strzał i czarny dym z tyłu wygląda na nieszczelność , spadnięcie rury itd , ale wtedy kopciłby cały czas ...



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » sob cze 14, 2008 21:48

Adamm a czy TY wiesz w jakich obrotach masz najwiekszą moc lub moment??ja mam odpowiednio ok 3900 i 1900 wiec po co mi go krecic do 4,5??



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob cze 14, 2008 22:17

Podejrzewam zawór bezpieczeństwa w pompie oleju. :bajer:
Za duże ciśnienie i podstawiają się zawory.
Dzieje się to na zimnym silniku czy na zagrzanym też?
Na jakim oleju jeździsz?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » ndz cze 15, 2008 11:44

na zimnym nie kręce go tak wysoko więc nie wiem.a jeżdżę niestety na mineralnym bo nie wiedziałem jaki był wcześniej i zalalem mineralny.a co to za zawór jest?i co on robi dokładniej?



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz cze 15, 2008 13:09

mivhal_f pisze:a co to za zawór jest?i co on robi dokładniej?
Jest to zawór który zbija ciśnienie oleju w układzie jeśli wzrasta ono powyżej 6-7bar.
Czasami lubi się przycinać i szczególnie na zimnym lub ciepłym silniku, gdy olej jeszcze nie jest rozgrzany do 90 stopni (ma dużą lepkość, czy jakoś tak) ciśnienie w układzie jest wyższe niż przy dobrze zagrzanym oleju.
Dam ci przykład bo mam u siebie wskaźnik ciśnienia oleju.
Mam olej Castrol Magnatec Diesel 5W-40. Na zimnym po nocy silniku na wolnych obrotach mam około 5 bar i wystarczą obroty około 2000 żeby w układzie zrobiło się 7 bar i już zawór upuszcza ciśnienie.
A gdy temp oleju jest około 90 stopni to ciśnienie w układzie wynosi około 0,4-0,5 bara, czyli jest 10 razy mniejsze, i nawet 4000-4500 obrotów nie spowoduje zwiększenia ciśnienia do wartości 7 bar.
Przy oleju mineralnym będą to wartości inne (wyższe), bo olej mineralny jest o wiele gęstszy niż syntetyk.
A jeśli ciśnienie w układzie wzrośnie powyżej 7 bar to wystarczy to na podstawienie zaworów i na uchylonych zaworach jest NIERÓWNA praca i kupa czarnego dymu.
Jeśli nie ma tego na 4 biegu gdzie obroty wzrastają na tyle wolno, że zawór zdąży upuścić ciśnienie to będzie to.
U mnie zdażyło mi się to na postoju podczas przygazówki i na 1 biegu gdzie obroty rosną momentalnie.

[ Dodano: 15 Cze 2008 13:11 ]
Podobno zawór jest niewymienialny i trzeba wymieniać całą pompę oleju, ale polak potrafi i ktoś twierdził że da się go jakoś wymienić. :bigok:

[ Dodano: 15 Cze 2008 13:14 ]
mivhal_f pisze:a jeżdżę niestety na mineralnym bo nie wiedziałem jaki był wcześniej
Ile kilometrów zrobiłeś od wymiany oleju?
Bierze olej pomiędzy wymianami?
Jak długo jeździsz na mineralnym?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » ndz cze 15, 2008 14:02

przejechalem juz ok 30 kkm(oczywiscie to juz 3 wymiana), nie zauwazylem brania oleju.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz cze 15, 2008 15:02

Jeśli naprawdę nie dolewasz nic a nic to zmień jak najszybciej na półsyntetyk.
Ja zmieniłbym na półsyntetyk, a jeśli dalej nie brałby oleju zmieniłbym na systetyk.
W AUDI B4 zalałem od razu po kupnie syntetyk no i musiałem wymienić uszczelniacze na zaworach, ale po wymianie nie bierze nic.
W golfie byłem troszkę ostrożniejszy i na początek zalałem półsyntetyk, a gdy zobaczyłam że nie bierze nic, to bez wahania zalałem pełny syntetyk.

[ Dodano: 15 Cze 2008 15:03 ]
Turbinka bardzo nie lubi minerala. :helm:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 89 gości