Od czego jest ta kontrolka?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
Od czego jest ta kontrolka?
Witam!
Kupilem dzisiaj golfa MKII GT SPECIAL, 1988, RP.
Po postoju na drodze powrotnej zaczela mi swiecic taka (podobna) kontrolka:
moze mi ktos powiedziec co to oznacza?
jesli ma to jakies znaczenie to chcialem dodac ze silnik chodzi w miare rowno, ma praktycznie niezauwazalne wahania tj ok 50obr..
i mam jeszcze jedno pytanie, a mianowice czy w wersji SPECIAL szyberdach byl otwierany tylko w poziomie? bo u mnie tylko tak idzie go otworzyc...
z gory wielkie dzieki za odpowiedzi
Kupilem dzisiaj golfa MKII GT SPECIAL, 1988, RP.
Po postoju na drodze powrotnej zaczela mi swiecic taka (podobna) kontrolka:
moze mi ktos powiedziec co to oznacza?
jesli ma to jakies znaczenie to chcialem dodac ze silnik chodzi w miare rowno, ma praktycznie niezauwazalne wahania tj ok 50obr..
i mam jeszcze jedno pytanie, a mianowice czy w wersji SPECIAL szyberdach byl otwierany tylko w poziomie? bo u mnie tylko tak idzie go otworzyc...
z gory wielkie dzieki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 10:39 przez piotrpotrzebny, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Kontrolka ta sugeruje problemy z silnikiem lub jego osprzętem. Jeżeli pracuje w miarę równo, nie ma odczuwalnych różnic w eksploatacji, sprawdź czy na wszystkich czujnikach kable mają pewne połączenie.
PozdraVWiam i życzę powodzenia!
PozdraVWiam i życzę powodzenia!
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 09:30 przez lukasfenix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jest to kontrolka "check engine"
ECU zlapal jakies bledy
Musissz zczytac kody blyskowe i bedziesz wiedzial co mu dolega
Obokk cewki zaplonowej jet taka zolta kostka z jednyym przewodm - sluzy ona do zcczyytywania kodow
Pod mieszkiem od dzwigni zmiany biegow tez powiny byc 2 gnizda - jedno z zasilaniem a drugie z linia diagnostyczna do zczytywania kodow
poszukaj w szukajce kodow blyskowych to bedziesz wiedzial jak to sie robi - bylo o tym juz wiele razy
jak sprawddzisz to podaj jakie kody ci wyszly
ECU zlapal jakies bledy
Musissz zczytac kody blyskowe i bedziesz wiedzial co mu dolega
Obokk cewki zaplonowej jet taka zolta kostka z jednyym przewodm - sluzy ona do zcczyytywania kodow
Pod mieszkiem od dzwigni zmiany biegow tez powiny byc 2 gnizda - jedno z zasilaniem a drugie z linia diagnostyczna do zczytywania kodow
poszukaj w szukajce kodow blyskowych to bedziesz wiedzial jak to sie robi - bylo o tym juz wiele razy
jak sprawddzisz to podaj jakie kody ci wyszly
tylko kody błyskowe kolego
odnośnie szyberdachu to tak jak piszesz tylko jedna płaszczyzna robi ci sie tylko dziura w dachu
odnośnie szyberdachu to tak jak piszesz tylko jedna płaszczyzna robi ci sie tylko dziura w dachu
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 11:02 przez Fahoo, łącznie zmieniany 3 razy.
kolego anf tu podaje link żebyś za długo nie szukał na forum potraktuj to jako wprowadzenie do tematu
http://www.vwgolf.pl/?page_id=123
[ Dodano: 14 Cze 2008 09:39 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=96
http://www.vwgolf.pl/?page_id=123
[ Dodano: 14 Cze 2008 09:39 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=96
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Hmmm zastanawiam się gdzieś ty znalazł taką kontrolkę w MKII, też mam RP 1,8 u mnie jej nie ma. Komputer w tym silniku jest bardzo prymitywny (praktycznie to sterownik) i nie ma samodiagnozy. Błędy da się tylko wykryć kodami błyskowymi (banalna sprawa). No chyba że masz licznik Digital to taka kontrolka może tam się znajduje, ale jeszcze nie miałem przyjemności oglądać "na żywo".
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Taq kontrolka była w niektórych wersjach i to tylko RP ja taką miałem zapalała mi się pare razy, ale ostatnio zapaliła mi się i nie zgasła , miałem problemy rano z odpaleniem auta , co sie potem okazało padł silniczek krokowy , ale może pokazywać inne błedy np. sondy lambda itd
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- piotrpotrzebny
- Użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
- Lokalizacja: Doncaster UK
- Kontakt:
no ja ją mam btw tez ja pierwszy raz widze w mk IIDedi_S pisze:Hmmm zastanawiam się gdzieś ty znalazł taką kontrolkę w MKII, też mam RP 1,8 u mnie jej nie ma.
tez zauwazylem male problemy z odpaleniem auta ale naprawde niewielkie..grandilodz pisze:ostatnio zapaliła mi się i nie zgasła , miałem problemy rano z odpaleniem auta , co sie potem okazało padł silniczek krokowy
Fahoo, agrala,
dziekuje Wam bardzo za podpowiedzi
a moze mi ktos powiedziec gdzie taki tester idzie kupic?
bo z tego co widzialem na tej poradzie to nie jest to wcale zadne skomplikowane urzadzenie...
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 01:26 przez piotrpotrzebny, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Wystarczy Ci zwykły próbnik na 12V z diodą i kawałek kabla. W poradach jest wszystko opisane jak podłączyć. W RP jest złącze jedno pinowe (żółte) koło cewki zapłonowej. Kartka długopis i liczysz mrugnięcia diody wg podanego schematu. Najpierw musisz auto odpowiednio przedeptać (też jest opisane jak). U mnie wyszedł tylko kod: "za bogata mieszanka". Powodzenia
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 275 gości