Strzal w 1Z przy ok 4tys obr na biegach 1 - 3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Strzal w 1Z przy ok 4tys obr na biegach 1 - 3
Witam
Co moze byc przyczyna takowych zachowan?Czytam na forum ze trzymacie czasami dalej na obrotach a u mnie przy ok 4000 obr zostawiam zasłone dymna za sobą.Co moze byc przyczyna?
Pozdrawiam
Co moze byc przyczyna takowych zachowan?Czytam na forum ze trzymacie czasami dalej na obrotach a u mnie przy ok 4000 obr zostawiam zasłone dymna za sobą.Co moze byc przyczyna?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 18:03 przez mivhal_f, łącznie zmieniany 1 raz.
Podejrzewam zawór bezpieczeństwa w pompie oleju.
Za duże ciśnienie i podstawiają się zawory.
Dzieje się to na zimnym silniku czy na zagrzanym też?
Na jakim oleju jeździsz?
Za duże ciśnienie i podstawiają się zawory.
Dzieje się to na zimnym silniku czy na zagrzanym też?
Na jakim oleju jeździsz?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Jest to zawór który zbija ciśnienie oleju w układzie jeśli wzrasta ono powyżej 6-7bar.mivhal_f pisze:a co to za zawór jest?i co on robi dokładniej?
Czasami lubi się przycinać i szczególnie na zimnym lub ciepłym silniku, gdy olej jeszcze nie jest rozgrzany do 90 stopni (ma dużą lepkość, czy jakoś tak) ciśnienie w układzie jest wyższe niż przy dobrze zagrzanym oleju.
Dam ci przykład bo mam u siebie wskaźnik ciśnienia oleju.
Mam olej Castrol Magnatec Diesel 5W-40. Na zimnym po nocy silniku na wolnych obrotach mam około 5 bar i wystarczą obroty około 2000 żeby w układzie zrobiło się 7 bar i już zawór upuszcza ciśnienie.
A gdy temp oleju jest około 90 stopni to ciśnienie w układzie wynosi około 0,4-0,5 bara, czyli jest 10 razy mniejsze, i nawet 4000-4500 obrotów nie spowoduje zwiększenia ciśnienia do wartości 7 bar.
Przy oleju mineralnym będą to wartości inne (wyższe), bo olej mineralny jest o wiele gęstszy niż syntetyk.
A jeśli ciśnienie w układzie wzrośnie powyżej 7 bar to wystarczy to na podstawienie zaworów i na uchylonych zaworach jest NIERÓWNA praca i kupa czarnego dymu.
Jeśli nie ma tego na 4 biegu gdzie obroty wzrastają na tyle wolno, że zawór zdąży upuścić ciśnienie to będzie to.
U mnie zdażyło mi się to na postoju podczas przygazówki i na 1 biegu gdzie obroty rosną momentalnie.
[ Dodano: 15 Cze 2008 13:11 ]
Podobno zawór jest niewymienialny i trzeba wymieniać całą pompę oleju, ale polak potrafi i ktoś twierdził że da się go jakoś wymienić.
[ Dodano: 15 Cze 2008 13:14 ]
Ile kilometrów zrobiłeś od wymiany oleju?mivhal_f pisze:a jeżdżę niestety na mineralnym bo nie wiedziałem jaki był wcześniej
Bierze olej pomiędzy wymianami?
Jak długo jeździsz na mineralnym?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Jeśli naprawdę nie dolewasz nic a nic to zmień jak najszybciej na półsyntetyk.
Ja zmieniłbym na półsyntetyk, a jeśli dalej nie brałby oleju zmieniłbym na systetyk.
W AUDI B4 zalałem od razu po kupnie syntetyk no i musiałem wymienić uszczelniacze na zaworach, ale po wymianie nie bierze nic.
W golfie byłem troszkę ostrożniejszy i na początek zalałem półsyntetyk, a gdy zobaczyłam że nie bierze nic, to bez wahania zalałem pełny syntetyk.
[ Dodano: 15 Cze 2008 15:03 ]
Turbinka bardzo nie lubi minerala.
Ja zmieniłbym na półsyntetyk, a jeśli dalej nie brałby oleju zmieniłbym na systetyk.
W AUDI B4 zalałem od razu po kupnie syntetyk no i musiałem wymienić uszczelniacze na zaworach, ale po wymianie nie bierze nic.
W golfie byłem troszkę ostrożniejszy i na początek zalałem półsyntetyk, a gdy zobaczyłam że nie bierze nic, to bez wahania zalałem pełny syntetyk.
[ Dodano: 15 Cze 2008 15:03 ]
Turbinka bardzo nie lubi minerala.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości