Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » sob maja 31, 2008 00:08

Niemiec pisze:hryniew z tym pytaniem poczekaj na Kolegów Grega lub Rakczek. Oni napewno będą wiedzieć

Za wiele nie wypowiem sie na ten temat poniewaz niegdy nie robilem tego

Ksiazkowo wyglada to mniej wiecej tak : Obrazek



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pn cze 09, 2008 21:39

Witam koledzy tez sie podepne do tematu bo jestem w trakcie zakaldania mfa i mama pare niejasnosci w zwiazku z wiazkami. A mianowicie na pierwszym foto jest czujnik temp nei mam go sadze no chyba ze to bedzie czujnik ktory znalazlem w podszybiu jak montowalem tempomat drugie foto widoczny z prawej strony skrzynki elektrycznej ale nie sadze. Jak podpiac ten czujnik temp. Drugie pytanie foto 3 i 4 wiazki mfa ze strony seata wyczytalem ze tam podlaczyli tylk o4 przewody ja mam wiazke jak na zdjeciu i oddzielny bialy kabel tez widac na focie jak to wpiac? Prosze o pomoc w razie nei jasnosci prosze pytac wyjasnei wszystko z przewodami jesli na fotach nei widac. Pozdro i dzieki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

greg

Post autor: greg » pn cze 09, 2008 22:29

czajaa22 pisze:A mianowicie na pierwszym foto jest czujnik temp nei mam go sadze no chyba ze to bedzie czujnik ktory znalazlem w podszybiu jak montowalem tempomat
tak to czujnik w podszybiu dla klimy
czajaa22 pisze:Drugie pytanie foto 3 i 4 wiazki mfa ze strony seata wyczytalem ze tam podlaczyli tylk o4 przewody ja mam wiazke jak na zdjeciu i oddzielny bialy kabel tez widac na focie jak to wpiac
jedna wiązka 4 kable z identycznymi pinami - manetka a z drugiej strony 3 piny do zegarów, oczko do masy
biały kable - zegary - pomarańczowa wtyczka lub wtyczka kompa silnika - sygnał zużycia paliwa
czujnik temp dodatkowy - oczko do masy, drugi kabel do zegarów



Awatar użytkownika
jester
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 00:34
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: jester » czw cze 12, 2008 19:21

hej...

Mam maly problem z VAG TACHO ..
A mianowicie
zczytalem pin i chcialem zaprogramowac sobie drugi kluczyk
pomieszalo cos w programie i kazalo mi wylaczyc i wlaczyczaplon.
Kuluczy nie zostal zaprogramowany a malo tego stary tez nie dziala ..
i
Teraz nawet nie moge sie polaczyc z licznikiem
pokazuje mi sie komunikat
Connecting VDO New...
Unsupported Command!


jakies sugestie ? Bede bardzo wdzieczny za pomoc .. auta nie da sie odpalic a w sobote klient przyjezdza po niego :/

Pozdrawiam ADAM



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » czw cze 12, 2008 23:16

OJ kolego skontaktuj sie z raczkiem albo gregiem oni ci pomoga.
Ja mam inny problem mianowicie ze wskazaniem spalania jeszcze nie zagladalem do kostek wiec nie wiem czy mam kabel ale skoro cos pokazuje to chyab jest ale spalanie jest kosmiczne nawet na postoju dlaczego zle wskazuje?


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » czw cze 12, 2008 23:59

czajaa22, nie masz podlaczonego spalania. Mi pokazywal 55l, jak podpialem, jest OK.



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » pt cze 13, 2008 00:44

jester pisze:hej...

Mam maly problem z VAG TACHO ..
A mianowicie
zczytalem pin i chcialem zaprogramowac sobie drugi kluczyk
pomieszalo cos w programie i kazalo mi wylaczyc i wlaczyczaplon.
Kuluczy nie zostal zaprogramowany a malo tego stary tez nie dziala ..
i
Teraz nawet nie moge sie polaczyc z licznikiem
pokazuje mi sie komunikat
Connecting VDO New...
Unsupported Command!
Witaj

Nie da sie dokodowac klucza,,, koduje sie wszystkie razem...
Czyli normalna rzecz ze jesli cos nie poszlo to stary nie bedzie dzialal. W pamieci epron zostal on wymazany.

Jesli masz immo 2 to mozesz kodowac ponownie pastylki jesli immo 3 to pastylke koduje sie tylko raz potem juz tylko nowe.

Jesli masz pin licznika (mam nadzieje ze pamietasz) to pod vagiem zakoduj- jest prosciej.

Jaki numer maja zegary? Ustalimy czy immo 2 czy tez 3...

A co do vag tacho

Czasem mam tak ze program nie laczy sie z licznikiem....

W opci SELECT ECU wybierasz licznik jaki masz to pewnie wiesz
Jesli tak to polacz sie najpierw np przez immo audi golf a potem new czy old... Ja zawsze tak kombinuje i za ktoryms razem zaskakuje

Jak co to wal na gg 6898104

[ Dodano: 13 Cze 2008 00:54 ]
Aha a ja dokladnie tak kodowalem nawet porada powstala :)



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pt cze 13, 2008 19:48

No spoko tak myslalem. Powiedz mi tylk ojeszcze jak sie dobrac do kostek w liczniku bo wygladaja skomplikowanie i nie chce ich zepsuc?

[ Dodano: 16 Cze 2008 20:37 ]
Dobra zeczywiscie ne ibylo podlaczonego spalania ale to wiedzialem. Zastanawiajace jest to skad on bral jakeis tam dane bo spalanie zmienialo sie i w miare na trasie wygladalo spoko. Po podlaczeniu spalania troche sie zmienilo zywiej reaguje ale na postoju mi wskazuje dalej kosmosy przykladowo 8 litrow wyswietlaczz zapamietuej jakby ostatnie spalanie przed zejsciem obrotow na jalowe a na jalowym powinno byc okolo 0,5l. Nie mam pojecia co jest moze bedziecie wiedziec.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

greg

Post autor: greg » czw cze 19, 2008 15:20

dobra - zegary przyszły wraz z adapterem CAN - szybki montaż + dopasowanie immo - i jazda.
Więc:
kontrolka airbag - zgaszona - mignie po przekręceniu stacyjki
kontrolka ABS - zgaszona
temperatura zewn. ok.
Czas jazdy ok
średnia prędkość ok
chwilowe zużycie i tu lekki problem - na niskich obrotach i powolna jazda użycie od 10 do 19 litrów , pedał w podłogę od 0 do 19litró i po chwili 5,6 - 4litry - cuś nie tak - protestuję to powiem jak wskazuje
Średnie spalanie - wg mnie kapkę zaniża (od 6 do 8litrów) ale .. też muszę potestować.
Ostatnio zmieniony czw cze 19, 2008 16:43 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » czw cze 19, 2008 19:02

Wlasnei ma mtez ten sam problem ze spalaniem co ty greg na wolnych obrotach i powolnym ruszaniu tez duzo wskazuje czasami nawet 20litrow/100km


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » pt cze 20, 2008 09:06

czajaa22, to akurat normalne przy ruszaniu w dieslach pokazuje do30litrow a w benzynach nawet do 70litrow, ale to spalanie chwilowe a greg ma zupelnie inny problem bo mu "wariuje"



greg

Post autor: greg » pt cze 20, 2008 13:40

Marcinek, ładnie to ująłeś - po prostu poczatkowo pokazuje prawidłowo a potem zamiast tak samo prawidłowo zaczyna zaniżać



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn cze 23, 2008 11:58

czajaa22 pisze:ale na postoju mi wskazuje dalej kosmosy przykladowo 8 litrow wyswietlacz zapamietuje jakby ostatnie spalanie przed zejsciem obrotow na jalowe a na jalowym powinno byc okolo 0,5l. Nie mam pojecia co jest moze bedziecie wiedziec.
mam to samo - ktoś pomoże ???


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
_LEo_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 19:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: _LEo_ » sob lip 05, 2008 20:10

panowie odpadlem na 6 stronie i mam kompletny mętlik jesli chodzi o te MFA 1/2 FIS, pelny FIS.. CANy nie CANy... polowe CANa :kac: to tylko mogli niemcy wymyslic hehehe ... Odnosnie tego mam pytanie, tylko prosze nie zlinczujcie mnie na wstepie.. bo jesli chodzi o te sprawy to jestem kompletny laikiem... mam golfa4 :bigok: heheh 1.6 z 98r. licznik bez MFA i jakiego kolwiek FIS'a. Wiem tylko ze mam na liczku oznaczenie 919... chcialbym pelnego FIS :helm: :helm: ale z tych 6 stron co dalem rade przeczytac, wiem ze to jest mało realne, wiec chcialbym 1/2FIS'a. Fajnie by bylo, jakby mi ktos to wytlumaczyl, tak jak sie tlumaczyl alfabet w klasie 1-3 podstawowki. Ew do kogo moge uderzyc na gg odnosnie tego :bajer: ??


Moj Golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123503&postdays=0&postorder=asc&start=0 Niestety SPRZEDANY! :(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości