Bierze olej, miga kontrolka - turbo? ciśnienie? Coś innego?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bierze olej, miga kontrolka - turbo? ciśnienie? Coś innego?
Na trasie ok 1000km Golf przepalił mi cały olej . Zanim wyjechałem na bagnecie było lekko nad max'em. Wiedziałem o tym wcześniej, że auto bierze mi olej ale nie zdawałem sobie sprawy z tego, że aż tyle, utrzymywałem prędkość między 120-140km/h ale był też momenty, że przycisłem 160km/h - przy tej prędkości zauważyłem za sobą lekką zadymę więc zwolniłem. Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda... . Dojechałem jakoś do zajazdu na A4 między Wrocławiem, a Gliwicami - kto tam jeździ wie, że to nie takie proste.
Od tego czasu samochód bardziej mi dymi - na czarno gdy wcisnę do ok 2200obr. Odpala bez problemu, zimny silnik zawsze odpalam na ręcznym "dopalaczu" - wtedy spaliny są lekko niebieskie, ale tylko przy rozruchu silnika, później kolor prawie się traci, ale nie całkiem - widać spaliny
Nie jestem do końca pewny co zrobić, a chciałbym zrobić to sobie sam - stawiam, że olej przepuszcza turbosprężarka, ściągałem węże z turbiny i na każdym z nich są ślady oleju - najwięcej chyba jest na tym przy wirniku (na samym dole).
Jeśli nie podałem jakiejś ważnej informacji to proszę pytać.
Pomóżcie jeśli możecie
pozdrawiam serdecznie
Od tego czasu samochód bardziej mi dymi - na czarno gdy wcisnę do ok 2200obr. Odpala bez problemu, zimny silnik zawsze odpalam na ręcznym "dopalaczu" - wtedy spaliny są lekko niebieskie, ale tylko przy rozruchu silnika, później kolor prawie się traci, ale nie całkiem - widać spaliny
Nie jestem do końca pewny co zrobić, a chciałbym zrobić to sobie sam - stawiam, że olej przepuszcza turbosprężarka, ściągałem węże z turbiny i na każdym z nich są ślady oleju - najwięcej chyba jest na tym przy wirniku (na samym dole).
Jeśli nie podałem jakiejś ważnej informacji to proszę pytać.
Pomóżcie jeśli możecie
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 13:12 przez lowi85, łącznie zmieniany 1 raz.
Przede wszystkim sprawdź czy nie ma śladów wycieku oleju lub znacznego pocenia przy wężu, który idzie od pokrywy zaworów do węża od filtra powietrza, zdemontuj przewód ten pomiędzy filtrem a turbiną i zobacz czy jest w nim olej bo przypuszczam, że właśnie tym wężem turbina zaciąga olej z silnika, poza tym jak dawno sprawdzałeś filtr powietrza - jak jest zapchany to turbo równo zasysa opary razem z cząsteczkami oleju z odmy, ponadto :
sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).
lowi85 pisze:Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda...
sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).
Sztomel pisze:Przede wszystkim sprawdź czy nie ma śladów wycieku oleju lub znacznego pocenia przy wężu, który idzie od pokrywy zaworów do węża od filtra powietrza, zdemontuj przewód ten pomiędzy filtrem a turbiną i zobacz czy jest w nim olej bo przypuszczam, że właśnie tym wężem turbina zaciąga olej z silnika, poza tym jak dawno sprawdzałeś filtr powietrza - jak jest zapchany to turbo równo zasysa opary razem z cząsteczkami oleju z odmy, ponadto :lowi85 pisze:Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda...
sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).
Na zewnątrz węża nie ma żadnych wycieków, ślady oleju są tak jak piszesz w środku węża. W płynie chłodzącym nie ma żadnych śladów oleju. Z auta też nic nie kapie - jestem tego pewny, nawet kiedyś rozłożyłem po autem białe prześcieradło na noc i rano nie było na nim ani jednej kropli... Sprawdzę ten filtr, ale jest możliwe, że to tylko przez filtr powietrza znika tyle oliwy?
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
pozdejmuj weze od dolotu i wyczysc z oleju. zaloz je spowrotem, ale oprocz odmy, i kolanka ktore jest miedzy turbina a kolektorem dolotowym. odpal silnik i obserwuj wylot powietrza z turbiny. przegazuj go pare razy, tylko nie za mocno. ja w ten sposob dowiedzialem sie ze turbo mi puszcza olej i to konkretnie :/ i przy okazji sprawdz luzy na wirniku.
MaSa_Golf dał dobrą radę na sprawdzenie turbiny, tylko trzeba pamiętać aby zaślepić w rurze od filtra powietrza do turbo otwór po wężu z odmy aby przypadkiem jakiegoś paprocha twardego nie zassało bo łopatki wirnika w turbinie może "przeszlifować"
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 21:53 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
MaSa_Golf pisze:pozdejmuj weze od dolotu i wyczysc z oleju. zaloz je spowrotem, ale oprocz odmy, i kolanka ktore jest miedzy turbina a kolektorem dolotowym. odpal silnik i obserwuj wylot powietrza z turbiny. przegazuj go pare razy, tylko nie za mocno. ja w ten sposob dowiedzialem sie ze turbo mi puszcza olej i to konkretnie :/ i przy okazji sprawdz luzy na wirniku.
hmmm... zrobiłem tak jak napisałeś. Odpaliłem auto bez odmy i kolanka między turbiną a kolektorem, obserwowałem wylot z turbiny ale olej się nie pokazał, przegazowałem silnik parę razy i też nic...
Jednak jak ściągałem kolanko to było całe upaprane z oleju... a z wylotu oliwa wyciekała.
Później założyłem odme, żeby sprawdzić czy teoria Sztomla się sprawdzi i też oleju ani śladu, więc nie wiem co jest grane, chyba że silnik miał pracować tak nieco dłużej? Po jakim czasie powinien pojawić się olej na wylocie turbiny jeśli jest z nią coś nie tak??
Jeśli gazuję auto to dymi na czarno bez dwóch zdań, turbo gwiżdże sobie jak powinno.
Czyli rozumię, że mogę ściagnąć te kolanko i tak jeździć? I jedyne miejsce w tym momeńcie gdzie może wyciekać olej to własnie wylot z turbosprężarki?BENITO pisze:Tak sobie turbiny nie sprawdzisz należycie, trza by było pojeździć z odłączona turbiną jakiś czas i wtedy porównać zużycie oleju na podstawie tego, ile wycieknie z turbiny.
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Połącz filtr powietrza bezpośrednio z dolotem, do wylotu turbiny daj jakiś peszel i jakiś zbiornik, co by miał się olej gdzieś zbierać. Pojedź tak ze 100 km i zobaczysz. Poza tym możesz sobie ręcznie sprawdzić luzy w wirniku turbiny i ja bym najpierw to zrobił:
pomacaj wirnik, jeśli są luzy wzdłuż ośki to turbo do wymiany/regeneracji. Luży pioprzeczne powinny być też minimalne.
Szczerze jednak w lewą turbinkę zaczynam powoli wątpić i żeby zobaczyć sytuacje konieczne będzie zdjęcie głowicy.
pomacaj wirnik, jeśli są luzy wzdłuż ośki to turbo do wymiany/regeneracji. Luży pioprzeczne powinny być też minimalne.
Szczerze jednak w lewą turbinkę zaczynam powoli wątpić i żeby zobaczyć sytuacje konieczne będzie zdjęcie głowicy.
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 13:09 przez BENITO, łącznie zmieniany 1 raz.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości