Czy to usterka pompy oleju ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Czy to usterka pompy oleju ??

Post autor: tommmeek » ndz paź 16, 2005 22:36

Problemem są wysokie obroty. po odpaleniu sięgają nawet 1800 obr/min. Podczas jazdy na biegach wszytko jest OK ale gdy znów wrzuca się luz obroty wzrastają i samochód strasznie wyje. Po rozgrzaniu silnika obroty spadają do 900-950. Ale przykładowo przy dłuższej jeździe w trasie obroty po wrzuceniu na luz znowu są bardzo wysokie mimo ze samochód jest rozgrzany. drugim problem (być może wiążącym sie z obrotami) jest to, iż praca silnika jest bardzo głośna i mało płynna. Mechanik powiedział mi, że możliwa jest usterka pompy oleju. Nie wiem własnie czy np wysokie obroty wiążą się z pompą oleju czy mogą to być oddzielne usterki(wysokie oborty i głośna praca silnika przez usterke pompy oleju) Pytam sie bo naprawa i sama pompaoleju są dość drogie a nie chce żeby mnie mechanik wykołował. Pozdrawiam Forumowiczów. Bede wdzięczny za opinie.



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » ndz paź 16, 2005 22:52

Widze ze masz LPG. Moze byc tak ze obroty i nie rowna praca silnika sa przez zła regulacje gazu.
A jezeli chodzi o głosną prece silnika to jaki to jest dzwiek? Cos ci wali, obciera a moze stuka jak disel?



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » ndz paź 16, 2005 23:28

Rzeczywiscie moze to byc krokowy.
Ale tak wiąząc jeszcze do tego nierówną prace silnika to moze byc cos z regulacja. Jezeli na benzynie tak samo to warto jeszcze spr. ustawienie zapłonu.



tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » pn paź 17, 2005 06:55

Siara pisze:Widze ze masz LPG. Moze byc tak ze obroty i nie rowna praca silnika sa przez zła regulacje gazu.
A jezeli chodzi o głosną prece silnika to jaki to jest dzwiek? Cos ci wali, obciera a moze stuka jak disel?

jeśli chodzi o dzwięk to jest to właśnie takie szorowanie.

[ Dodano: Pon Paź 17, 2005 06:59 ]
slonko pisze:Obroty podnosza sie na gazie i na paliwie? Nie pamietan czy w twoim silniku tez jest silniczek krokowy od regulacji wolnch obrotow, jeseli tak to to moze byc to. Sam walczylem ze wzrostem obrotow przy swoim mk2 i pomogla wymiana silniczka krokowego. Druga sprawa moze byc jeszcze zabrudzony czujnik polozenia przepustnicy.
Obroty są takie same na paliwie jak i na gazie z tymże na gazie szybciej schodzą do "normalności". W jakiej cenie mniej więcej może być ten silniczek krokowy?



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » pn paź 17, 2005 10:18

Czyli moze to byc przez pasaek rozrządu, sprawdz czy gdzies tam jest zrodło tego hałasu, jezeli tak to moze trzeba bedzie troszke poluznic pasek lub rolke wymienic



tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » pn paź 17, 2005 11:35

Siara pisze:Czyli moze to byc przez pasaek rozrządu, sprawdz czy gdzies tam jest zrodło tego hałasu, jezeli tak to moze trzeba bedzie troszke poluznic pasek lub rolke wymienic
kiedy byłem u mechanika to on właśnie powiedział że możliwe ze coś jest z paskiem nie tak i by było trzeba zdjąć i zobaczyć co tam sie dzieje, ale za chwile podszedł drugi mechanik i powiedzial ze mial podobny kiedys przypadek i to nie pasek tylko własnie pompa oleju.Że tam niby jakiś smok nie tak chodzi czy jak( nie znam się :-) ) Dlatego napisałem ten post żeby sie dowiedziec czy coś kręcą żeby tylko kase wyciągnąc czy mozliwa jest taka usterka



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » pn paź 17, 2005 12:19

Ja tez sie az tak bardzo nie znam zeby ci powiedziec ze na 100% to pasek, ale jezeli mowisz ze dzwiek jak by cos tarło... a poza tym wydaje mi sie ze jezeli było by cos z pompa oleju to by ci sie paliła kontrolka i piszczeł brzęczek ze cos jest nie tak z cisnieniem oleju. Pojedz do innego i tylko zobacz co powie, moze wystaczy zmienic napiecie paska.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 347 gości