Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Zeby zwiekszyc cisnienie nalezy wkrecic ta srobe tak aby bolec stal sie krotszy. Jezeli turbina nie ma zaworu regulacji wastegate, mozna ja "oszukac" i upuscic nieco powietrza z gumowego wezyka ktory idzie do zaworu wastegate. Konieczny jest miernik cisnienia doladowania zeby nie przesadzic. Po podniesieniu cisnienia trzeba zwiekszyc dawke paliwa bo inaczej beda kiepskie efekty
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Co do spalania to sam jestem w trakcie testow Ale narazie wyglada na to ze jest ok. Spalanie zalezy od tego jak wciskasz pedal gazu, jezeli bedzie sie umiarkowanie jezdzic nie powinno byc wzrostu spalania. W zakresie srednich obrotow moc i moment rowniez wzrasta wiec nie trzeba tak mocno silnika pałowac. Poza tym wiadomo, ze jezeli silnik jest podkrecony i bedzie sie go intensywnie uzytkowac to nie odbije sie to raczej korzystnie na jego zywotnosci. Rapix jaka masz turbine? Mam garretta T2 i u mnie zawor znajduje sie po stronie kabiny pasazerskiej, u dolu. Praktycznie go nie widac z gory, ale recznie go wyczujesz, nie da sie go pomylic z niczym innym
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Kurcze mechanik ustawił mi ciśnienie doładowania na 1.0 czegośtam Nominalnie było 0.45. I coś mi się wydaje, że to za dużo bo coś sie strasznie chwalił , że po wstępnych testach samochód ma teraz ze 100KM i strasznie przyspiesza. Kurcze, a mówiłem mu, że nie chce za dużo cisnąć tego silnika. Co sie może stać ja będzie za duże ciśnienie doładowania? Musze jutro mechanika troche zastopoować bo sie zagalopował Aha no i jak z żywotnością takiego silnika?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Rapix, tak dokladnie, z tylu tego "kółeczka" wychodzi pręt z gwintem. Jesli nakrecisz nakretke - skrocisz pret - zwiekszy sie cisnienie. Nalezy pamietac, ze trzeba koniecznie zwiekszyc dawke paliwa bo inaczej nie zauwazysz efektu. Dodatkowo mozna ustawic bolec w pompie w agresywna strone i spiłować plastikową podkładkę pod tym bolcem. Warto też sprawdzić w jakim stanie jest turbo, oś turbiny nie może mieć żadnego luzu wzdłuż, dopuszczalny jest minimalny luz na boki. Po podkreceniu warto też zadbać o dobre chłodzenie, niektórzy montują dodatkową chłodnicę oleju. Należy pamiętać, że pod obciążeniem szczególnie na ostanich biegach z pedałem gazu w podłodze zarowno silnik jak i wydech nagrzewa sie bardzo, bardzo szybko! To jest jedna z głównych przyczyn ewentualnych awarii, nie można dać się ponieść emocjom - auto jest naprawdę szybkie ale trzeba je użytkować z głową. Radze nie przekraczac 2000 obrotów zanim silnik nie osiągnie CAŁKOWICIE temperatury roboczej. Po ostrej jeździe również trzeba chwilę odczekać aby temperatura się wyrównała.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości