Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
marti77
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
- Lokalizacja: internet
Post
autor: marti77 » ndz paź 16, 2005 17:55
Witam!
Sprawa jest następująca: Golfik 1,8 MK2 .. tył hamulce bębnowe.. wymienione obie linki (podciągnięte na maxa) od ręcznego, nowe okładziny i sprężynki... a pomimo tego ręcznego brak
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
.... Dodam jeszcze że przetoczyłem oba bębny.. i tu chyba jest pies pogrzebany... Szanowny pan tokarz przesadził z dociskiem i wydaje mi się iż zebrał za dużo:(... Wewnętrzna srednica bębna to odpowiednio 182mm i 183mm (lewy prawy)... Troszkę mi szkoda kasy na nowe.. wiec moze jest jakiś sposób na przynjamnij minimalne przywrócenie funkcjonalności hamulca ręcznego...
Z góry dziękuje za wszystkie fachowe porady...
-
endriu
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 132
- Rejestracja: ndz lis 07, 2004 14:57
- Lokalizacja: bogatynia
-
Kontakt:
Post
autor: endriu » ndz paź 16, 2005 18:40
czy pedał chamulca jest wysoki?tzn.taki jak trzeba?jeśli nie zdejmij bębny i zobacz czy kliny samoregulacji nie są na skraju dzialania.popuść linki ,cofnij dzwignię ręcznego przy szczęce do tyłu,załóż bębny ,napompuj chamulec i naciągaj linki aż zacznie działać.jeśli założyłeś nowe szczęki to jeszcze to pochodzi choć 183mm to za dużo.
-
Bezy
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:26
- Lokalizacja: woj. pomorskie
-
Kontakt:
Post
autor: Bezy » ndz paź 16, 2005 19:03
Hmm... Wyglada na to że sam sobie odpowiedziałes co jest przyczyną. U mnie jak były wymieniane linki i okładziny- to przy naciagu recznym ledwo, ledwo nakretka kontrujaca łapała gwint linki, a mam Golfa z 84 roku.... Wiec cos masz nie na rzeczy.
Wydaje mie się, ze wyjscia masz dwa tj. albo:
1) pobawic się z załozeniem grubszych okładzin ciernych (tylko kto to teraz robi, jaki efekt, koszty?bezpieczeństwo?)
2)jednak wymienić same bębny - i to wydaje mi się najtańsze i najlepsze rozwiazanie. To nie powinna byc droga sprawa.
A zrobić to powinines - bo co jak co, ale skuteczny reczny ułatwia życie (nie mówiąc konsekwencjach przy rutynowej kontroli, nerwach przy przegladzie)
Zmarła matka abonenta radiowego....
-
mi5iek84
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 329
- Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
-
Kontakt:
Post
autor: mi5iek84 » ndz paź 16, 2005 19:49
Mam podobny problem jak
marti77 tylko ze umnie podobno jest jeszcze nozny slaby. Wymienlem okładziny ale to zbytnio nic nie dalo.
Teraz na dniach zamiruje wymienc linki od recznego i przetoczyc troche bebny. Tylko czy to cos pomoze?? czy moze bebny sie juz koncza??
Nowe bebny troche kosztuja a na szrocie tez nie wiadomo jakie beda.
Zreszta nie jestem zwolennikiem kupowania takich rzeczy na szrocie.
A moze jak juz sie bawic to wymienic bebny na tarcze??? ktos wyminial??? jakie sa tego koszty i co bylo by potrzebne??
Pozdrowienia
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
Alatus
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 203
- Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Alatus » ndz paź 16, 2005 21:54
Chyba żartujecie. Bębnów na szrocie nie polecam. Tanie bębny 60 zł za sztukę(musisz kupić dwa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
) do tego szczęki hamulcowe 36 zł(komplet na dwa koła) i niestety łożyska(gdyż nowe bębny ich nie mają a musisz kupić nowe) - tanie po 11 zł(trzeba kupić 2) i masz komplet hamulców jak nowy. Przetoczenie przy niskim hamulcu nic nie da, a raczej tylko pogorszy sprawę. przy przetoczeniu poza tym przydało by się jeszcze nowe szczęki wsadzić bo stare będą się troszkę długo układały. Jeżeli masz słaby hamulec z tyłu to przód jest bardziej obciążony więc mogą Ci niedługo zacząć piszcześ klocki z przodu(po tym jak je przegrzejesz). Pozdrawiam
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
-
siwy224
- Mały gagatek
![Mały gagatek Mały gagatek](./images/ranks/rank00.gif)
- Posty: 111
- Rejestracja: sob paź 01, 2005 19:07
- Lokalizacja: Warszawa-Grochów
Post
autor: siwy224 » ndz paź 16, 2005 22:08
Albo zbieraj na bebny i łożyska jak mówił poprzednik albo napawaj sobie szczeki aby były bliżej bebnów ale nie polecam bez recznego narazie można jeżdzic nara
-
daaroo
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
-
Kontakt:
Post
autor: daaroo » ndz paź 16, 2005 23:25
dodam tylko ze bebny nominał 180mm, maksymalne zuzycie 181 mm i wszystko jasne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
mi5iek84
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 329
- Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
-
Kontakt:
Post
autor: mi5iek84 » pn paź 17, 2005 14:22
ok piszecie ze jak kupie nowe bebny to musze kupic nowe szczeki i lozyska.
tylko tak szczeki mam nowe bo niedawno zmienialem, z jednej strony lozysko tez mam nowe to co musialbym je znowu zmienic??
PozdroVWienia
[url=http://imageshack.us][img]http://img118.imageshack.us/img118/5306/logoeg5.jpg[/img][/url]
-
moment
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 847
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
- Lokalizacja: grudziądz
-
Kontakt:
Post
autor: moment » pn paź 17, 2005 15:00
siema ja niedawno też wymieniałem bębny i nie kupowałem ani łożysk ani szczęk łożyska te co masz w bębnach wybijasz, oczywiście ostrożnie i wkładasz je do nowych bębnów
-
tempo2
Post
autor: tempo2 » pn paź 17, 2005 15:03
a ja mam ten sam problem z tym ze umnie sa z tylu tarcze? i co w takim wypadku mam zrobic?
-
t-tas
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: t-tas » pn paź 17, 2005 15:25
co do hamulców bebnowych to nikt mi nie wmówi,że przy wymianie bębnów trzeba zmieniać łożyska.a co do tarczówek-z praktyki wiem,że ciężko o dobry ręczny tarczowy dlatego niektórzy producenci mimo,że montują tarczówki z tyłu to ręczny jest bębnowy-wewnątrz tarcz
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
-
marti77
- Nowicjusz
![Nowicjusz Nowicjusz](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
- Lokalizacja: internet
Post
autor: marti77 » pn paź 17, 2005 17:14
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.....
Dziś byłem u mechanika i szczerze powiedziawszy.. gość jest de beściak:)... Dotąd się wpatrywał w okładziny cylinderki i klina samoregulacji... aż wyciągnał najlepsze dla mojej kieszeni wnioski:)
Problem tkwił w tym że szczęki a własciwie ich konstrukcja prz cylinderku nie pozwalała wsunąc się klinowi samoregulacji w głąb(po prostu ktoś spartolił konstrukcje nowej zamiennikowej szczęki) .. i co zatym idzie zamiast szczeki cylinderek przy maksymalnie wyciagnietym klinie do góry rozpychał szczękę stykajac się wpierw z klinem co uniemozliwiało mu wsuniecie sie niżej i dokonaniu samoregulacji.... Wystarczyło zatem wsunac samemu klin(o połowę do dołu) tak by cylinderek miał kontak wyłącznie ze szczęką i pomimo iz mam bębny zjechane jak cholera (średnica ich to 182mm i 183mm) Ręczny działa tak ze można w powietrzu śruby dokrecać a koło ani drgnie:)))... dzieki temu zabiegowi także pedał hamulca znacznie sie "podniósł" do góry....
Mogę teraz spokojnie odetchnać i zamaist o nowych bebnach pomyslec o lepszych zimówkach....
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie!!!
-
Alatus
- Ma gadane
![Ma gadane Ma gadane](./images/ranks/rankzolty.gif)
- Posty: 203
- Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Alatus » pn paź 17, 2005 21:14
t-tas pisze:co do hamulców bebnowych to nikt mi nie wmówi,że przy wymianie bębnów trzeba zmieniać łożyska.a co do tarczówek-z praktyki wiem,że ciężko o dobry ręczny tarczowy dlatego niektórzy producenci mimo,że montują tarczówki z tyłu to ręczny jest bębnowy-wewnątrz tarcz
To zależy czy robisz coś porządnie czy wybijasz stare bieżnie z bębna i wbijasz do nowego(przy koszcie 11 zł za łożysko (= 4 litry benzyny) jest to trochę śmieszne)tym bardziej że małą bieżnię wybić bez poobijania jest bardzo trudno.
Jak chodzi o samoregulację to faktycznie nie pomyśleliśmy o tym
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Fajnie że ten temacik można już zamknąć
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 362 gości