no abrover niestety mitu nie obalił to fakt ale za to ja to zrobiłem miałem olej 15W40 po zakupie zmieniłem na 10W40 valvoline a po 2000tyś km kupiłem liqui moly motorclean do płukania silnika zapodałem na 15min spuściłem volavoline wyglądał jak smoła bo w silniku syf się rozpuścił i dobrze bo oto chodziło żeby nowego oleju nieobciążać syfem w silniku po tym płukanie załałem mobile1 5W50 i jest wszystko w porządku nic się niedzieje silnik się nierozpada i nieleci z niego olej z każdej możliwej dziury, także niekogo broń Boże nienamawiam tylko podaje mój przypadek
i zapraszam do lektury na temat olejów: ARTYKUŁ
Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 08:49 przez Bąku, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
No to ciekawe co będzie w polówce mojej teściowej: polo 92 r. 1.4 D przebieg 190 tys. zmieniłem olej na półsyntetyk Mobil Super S 10W40. Później dowiedziałem się, ze wcześniej zalany był minerał ...
Czy może się wypłukać nagar w silniku i powstaną nieszczelności?
Czy może się wypłukać nagar w silniku i powstaną nieszczelności?
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 09:06 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ja mam 232 tys w TD i mam zamiar zmienić na 10w40 więc się prezes nie bój i lej półsyntetyk jeszcze jestes w t ej granicy gdzie można zmienić
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
no to teraz i ja dołożę - kumpel zarżnął kilka silników - zalewając MOBILem a był wcześniej CASTROL - wypłukanie szlamu + zatkanie smoka + zatarcie panewek (w 1 przypadku z powodu awarii czujnika oleju, który nie dawał sygnału o niskim ciośnieniu - zeszlifowany wał) - więc z tą zmianą może być rożnie.
W moim golfie 1,6GTD - przy 269tys przeszedłem na półsyntetyk - przy 296tys. nie było problemu - samochód ukradli dla silnika + skrzyni biegów + zawieszenia + instalacji elektrycznej - do obecnej chwili nie mam sygnału co się z silnikiem dzieje
W golfie 3 - 1,9 D - przy 276tys przeszedłem na półsyntetyk - przy 330tys kumplowi pękła głowica ale nie znam zależności pęknięcia głowicy ze zmianą oleju - pęknięcie pomiędzy kanałem wody a zaworem
W moim golfie 1,6GTD - przy 269tys przeszedłem na półsyntetyk - przy 296tys. nie było problemu - samochód ukradli dla silnika + skrzyni biegów + zawieszenia + instalacji elektrycznej - do obecnej chwili nie mam sygnału co się z silnikiem dzieje
W golfie 3 - 1,9 D - przy 276tys przeszedłem na półsyntetyk - przy 330tys kumplowi pękła głowica ale nie znam zależności pęknięcia głowicy ze zmianą oleju - pęknięcie pomiędzy kanałem wody a zaworem
Ja mialem Ibize 2.0 GTi jezdzilem caly czas na oleju LOTOS 5 W 40 i wszystko bylo super. Do czasu kiedy to przeszedlem przy 260000km na MOBILA 10 W 40. Zaczely strasznie klepac popychacze zaworow i pozniej mi olej uciekl do ukladu chlodzenia. Glowica do roboty.
[img]http://img15.imageshack.us/img15/5035/firebj.jpg[/img]
VW Golf Mk. 2 FIRE & ICE - obecnie
Seat Ibiza 2.0 GTI
VW Golf Mk. 2 "White"
Moje Mk. 2 F&I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206351
VW Golf Mk. 2 FIRE & ICE - obecnie
Seat Ibiza 2.0 GTI
VW Golf Mk. 2 "White"
Moje Mk. 2 F&I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206351
Witam,
ja w sobotę zmieniam z minerała na Motula pełen syntetyk z taką normą jaka powinna być. Zmieniam bo gość mi zalał minerała, a ja tak 15000 przejechałem. Najpierw płukanie preparatem do czyszczenia Motul, po 15 minutach spuszczam, zalewam pełnym syntetykiem i zobaczymy co będzie. Ryzyko jest, ale silnik PD minerałem nie powinien być nigdy zalany. Najwyżej się rozszczelni, albo jakbym pozostał to wałek się zrobi kwadratowy (tak jak ktoś na forum napisał). Więc jestem między młotem a kowadłem. Po zmianie będę informował o skutkach tej wymiany.
[ Dodano: 14 Kwi 2009 14:14 ]
no to na razie spokój, oleju nie ubywa, silnik chodzi jakby ciszej, zobaczymy co dalej
[ Dodano: 18 Kwi 2009 09:25 ]
Na razie żadnych powodów do niepokoju, silnik ładnie pracuje, oleju nie ubywa 2000 km przejechane, może się uda
ja w sobotę zmieniam z minerała na Motula pełen syntetyk z taką normą jaka powinna być. Zmieniam bo gość mi zalał minerała, a ja tak 15000 przejechałem. Najpierw płukanie preparatem do czyszczenia Motul, po 15 minutach spuszczam, zalewam pełnym syntetykiem i zobaczymy co będzie. Ryzyko jest, ale silnik PD minerałem nie powinien być nigdy zalany. Najwyżej się rozszczelni, albo jakbym pozostał to wałek się zrobi kwadratowy (tak jak ktoś na forum napisał). Więc jestem między młotem a kowadłem. Po zmianie będę informował o skutkach tej wymiany.
[ Dodano: 14 Kwi 2009 14:14 ]
no to na razie spokój, oleju nie ubywa, silnik chodzi jakby ciszej, zobaczymy co dalej
[ Dodano: 18 Kwi 2009 09:25 ]
Na razie żadnych powodów do niepokoju, silnik ładnie pracuje, oleju nie ubywa 2000 km przejechane, może się uda
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości