czy chłodnica oleju coś daje?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
czy chłodnica oleju coś daje?
mam pytanko czy w zwykłym benzyniaku zasilanym LPG włożenie chłodnicy oleju od Gti coś da? I jak to się robi Czy to dużo roboty?
Mam MK1 GTi, więc jesli chcesz, zrobie fotki jak to wygląda, moze coś Ci to pomoże. Jadąc kiedyś na autostradzie temp. oleju skoczyła ma do 130 stopni, więc jeśli nie było by chodnicy, trzeba by było ściągnąć noge z gazu. Jeśli ostro traktujesz maszyne to chłodnica napewno Ci sie przyda.
VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!
Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433
Diesel też potrafi!
Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433
Vwmaniak-u chciałbym otrzymać te fotki daję namiary fibolek@wp.pl, jeszcze jedno pytanko czy można by było pokombinować z wymianą wałka rozrządu i jaki to jest koszt? ,czy coś daje ta modyfikacja? Chodzi mi o włożenie większego np od 1.8 Poradź proszę Czy ta chłodnica by się wtedy przydała.Myślę że przy gazie taka chłodnica pomoże (gaz lepsze spalanie)
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Co do modyfikacji silnika to gadaj z GTO - on juz to przerabiał (wałki, głowice, chipowanie itp)fibolek pisze:Vwmaniak-u chciałbym otrzymać te fotki daję namiary fibolek@wp.pl, jeszcze jedno pytanko czy można by było pokombinować z wymianą wałka rozrządu i jaki to jest koszt? ,czy coś daje ta modyfikacja? Chodzi mi o włożenie większego np od 1.8 Poradź proszę Czy ta chłodnica by się wtedy przydała.Myślę że przy gazie taka chłodnica pomoże (gaz lepsze spalanie)
Co do chłodnicy zaś to odpowiem ci tak: w moim G60 była taka przystawka i dzieki niej olej był chłodzony dodatkowo wodą, ale jak jechałem z Austrii z Wsee to na autostradzie temp. podskoczyła mi do 125*C wiec pomyślałem sobie ze trza coś z tym zrobic... i mam teraz chłodnice oleju Racimex z przystawką z termostatem na 80*C (przystawka Racimex jest w miejscu tej przystawki od chlodzenia wodą, a węże są zaślepione) czyli po przekroczeniu 80*C termostat sie otwiera i olej plynie przez chłodnice,
Dodatkowo ma też miske olejową z aluminium od SCHRICK'a z "patelnią"
i teraz to wygląda tak ze do 80*C to silnik zagrzewa sie tak ja poprzednio, a potem temperatura waha sie w granicach 83-93*C (poprzednio 102-115*C). Ostatnio jadąc z Wa-wy i testując miedzy innymi układ chłodzenia po dłuuuugim butowaniu temp oleju 99*C nic wiecej. Dodam też iż mam termostat wody na 72* i inny czujnik/włącznik wentylatora chłodnicy
temp wody żadko wyhyli sie ponad 1/4 skali, a żeby postawić wskazówke pionowo to trza NAPRAWDE KONKRETNIE butowac.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
zalezy jaka chcesz ta chlodnice oleju
bo masz od mk1 i od mk2 a roznia sie diametralnie od siebie
w mk1 wyglada jak w poscie Apsika sa poprowadzone weze termostat kotry otwiera przeplyw to jest b.podobna konstrukcja jak w mk1 GTI ale
jezeli chcesz takie cos zalozyc musisz miec cala podstawe od filtra oleju z miejscem na wyjecie wezy olejowych
w mk2 masz chlodnice oleju inna bo chlodzenie oleju odbywa sie za pomoca wody/płynu chlodniczego i tak jak kolega wyzej opisal podpinasz kilka wezy i masz chlodnice oleju
chcesz kupic chlodnice oleju od mk2??
jest nawet filter oleju
bo masz od mk1 i od mk2 a roznia sie diametralnie od siebie
w mk1 wyglada jak w poscie Apsika sa poprowadzone weze termostat kotry otwiera przeplyw to jest b.podobna konstrukcja jak w mk1 GTI ale
jezeli chcesz takie cos zalozyc musisz miec cala podstawe od filtra oleju z miejscem na wyjecie wezy olejowych
w mk2 masz chlodnice oleju inna bo chlodzenie oleju odbywa sie za pomoca wody/płynu chlodniczego i tak jak kolega wyzej opisal podpinasz kilka wezy i masz chlodnice oleju
chcesz kupic chlodnice oleju od mk2??
jest nawet filter oleju
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
fibolek masz silnik 1.6 a chcesz tam wsadzić wałek od 1.8?
montaż chłodnicy oleju w Twoim silniku trochę mija się z celem nie masz tam turbospręzarki albo kompresora czyli elementów które bardzo rozgrzewają olej. Jeżeli już jednak chcesz jakąś chłodnice oleju wstawić (ja też lubie grzebać przy aucie i absolutnie nikogo od tego nie odwodze) to zamontuj taką jak oryginalnie jest w mkII bo chyba łatwiej (i taniej) będzie dostać cześci do tego.
montaż chłodnicy oleju w Twoim silniku trochę mija się z celem nie masz tam turbospręzarki albo kompresora czyli elementów które bardzo rozgrzewają olej. Jeżeli już jednak chcesz jakąś chłodnice oleju wstawić (ja też lubie grzebać przy aucie i absolutnie nikogo od tego nie odwodze) to zamontuj taką jak oryginalnie jest w mkII bo chyba łatwiej (i taniej) będzie dostać cześci do tego.
Nissan Patrol K160
Fibolek fotki jutro zrobie i też jutro je wyśle. Co do zmiany wałku to kieruj sie do GTO, ja dopiero nabieram doświadczenia. Do mojego MK1 wrzucam wałek od Świątka, pobawie sie przy tym i wtedy będę mógł coś mówić na ten temat. Co do chłodnicy, to możesz sie pobawić jeśli planujesz na przyszłość jakieś inne modyfikacje. Bo jeśli chcesz założyć chłodnice oleju i na tym poprzestać, to czy ta chłodnica będzie czy nie nie robi większej różnicy.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!
Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433
Diesel też potrafi!
Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433
Bo ja na razie się zastanawiam i zbieram kasę.Chodzi panowie mianowicie o to że mam 18-letni motor i jest to model RF więc słyszałem że jest to raczej kupa.Poza tym troszkę w niego włożyłem i w zasadzie nigdy mnie nie zawiódł, a robiłem w nim:planowanie głowicy+wymiana uszczelek+nowa prawie pompa wody+wymiana świec+przewody new wysokiego napięcia+instal LPG+nowe japońskie sprzęgło+new seryjne amorki all+tył nowe sprężynki+wymiana ssania+regeneracja oryginał gaźnika.Zostały by mi do wymiany drzwi szt 1(chyba że pospawam) i skrzynia bo mi popychacze się rozpadają.Więc myślę co by z nim zrobić czy bawić się w jakieś remonty czy może Swap na jakiegoś może R60 lub inne GTI.Aha i jeszcze jedno koła pasowe hałasują .Poradź cie panowie co zrobić Proszę was lubię ten motor mimo że jest żerny.Pomóżcie starzy fachmani ile coś takiego by kosztowało i czy jest sens podkręcania czy lepiej SWAP i na co?
[ Dodano: Pon Paź 17, 2005 23:10 ]
Dziękuję za pomoc i proszę bardzo o dalszą.Z tym wałkiem to nie wiem sam sobie wydedukowałem ale się dobrze nie znam.
[ Dodano: Wto Paź 18, 2005 16:49 ]
A może polombinować z kolektorem i powiększyć wydech.Nie wiem może rozwiercić kolektor i wpasować większy wydech i wyjąć katalizator\?
[ Dodano: Pon Paź 17, 2005 23:10 ]
Dziękuję za pomoc i proszę bardzo o dalszą.Z tym wałkiem to nie wiem sam sobie wydedukowałem ale się dobrze nie znam.
[ Dodano: Wto Paź 18, 2005 16:49 ]
A może polombinować z kolektorem i powiększyć wydech.Nie wiem może rozwiercić kolektor i wpasować większy wydech i wyjąć katalizator\?
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Ja kiedyś chciałem kombinować z moim exRP;kiem, ale odkąd mam G60 wiem że SWAP jest najlepszą opcją. Założysz np. KR'a, lub PL'a z wałkami KR'a i do tego wtrysk Digi by GTO i masz te 150KM - jednak prblem w tym żeby teraz takiego DOBREGO KR'a lub PL'a dorwać.
PS. Ja mam drzwi z MK2 na sprzedaż.
PS. Ja mam drzwi z MK2 na sprzedaż.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości